1

Onderwerp: wat doe ik fout met ontdooien van een taart

Hoi allemaal,

Ik heb nu 2x een taart invroren, maar beide keren blijf hij plakkerig (nat) en een glimmende laag houden.

Ik heb de taarten met doos ingevroren, 24 uur van te voren uit de vriezer gehaald en in de koelkast gezet met doos. En een paar uur van te voren uit de doos en op het aanrecht om verder te drogen.

Hoop op tips, wand soms is invriezen (voor eigen gebruik) best handig.

Groetjes Ilona

Re: wat doe ik fout met ontdooien van een taart

Mmm ik kan je niet echt verder helpen, ik heb maar een paar keer ingevroren en deed het toen op dezelfde manier. Alleen wel nog een plastic zak om de doos... Maar weet niet of dit het verschil maakt. Met wat heb je afgesmeerd?

facebook.com/caro.taartencupcakes

Re: wat doe ik fout met ontdooien van een taart

Je moet een zak om de doos doen, als je hem invriest. Vraag me niet waarom, maar dat werkt.
En dan zonder zak ontdooien (ik doe het in de koelkast) en vervolgens zonder deksel nog een half uurtje buiten de koelkast (drogen zegmaar)

4

Re: wat doe ik fout met ontdooien van een taart

Ik ga die zak ook maar is proberen, bedankt voor de tip.

@ Caroline, ik smeer af met botercreme (mix funcakes).

Moest laatst 2 taarten gemaakt voor het straatfeest gemaakt, maar deze kon op het laatste moment door omstandigheden niet doorgaan en is toen verzet. Ik heb toen het volgende gedaan met het ontdooien:

zaterdagochtend
de taart uit de vriezer gehaald en in de koelkast met doos

zondagochtend

taart uit de koelkast, en op het aanrecht zonder doos voor het indrogen.

De taart was die zondagmiddag om 15 uur nog niet droog. Hij was nog steeds plakkerig en glimmend.

Groetjes Ilona

5

Re: wat doe ik fout met ontdooien van een taart

Dat een taart glimmend blijft kan heel goed met warm weer.
Ik haal ze zelf alijd 24 u vantevoren uit de vriezer en gaan dan met doos en al in de koelkast.
Niet eerder dan na de 24 uur uit de koelkast halen en dan in de doos buiten de koelkast nog even laten drogen.
De doos vangt het vocht op, desnoods een bekertje rijst naast de taart in de doos.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart