1

Onderwerp: Slagroom met suikerpasta combineren?

Hoi,

Ik moet een nogal grote taart maken voor 30 personen. Nu zou de vulling slagroom moeten zijn, maar doordat ik toch wel even aan het versieren met suikerpasta ga zijn, ben ik bang dat de slagroom plat, of  nog erger zuur zou worden... En dan nadien de bewaring, slagroom zou in de koelkast bewaard moeten worden, maar suikerpasta mag (dacht ik) niet in de frigo.
Heeft iemand tips of raad?
Bedankt!

2

Re: Slagroom met suikerpasta combineren?

Fondant kan echt wel in de koelkast, alleen fondant kan niet rechtstreeks op slagroom, dan smelt het.
Als je een slagroom vulling wilt kun je die het beste met wat klopfix maken, dan blijft het beter stijf.
Als je je taart gevuld en afgesmeerd hebt (dijkjes spuiten met botercreme, slagroomvulling ertussen, afsmeren met botercreme of ganache) dan zet je hem in de koelkast, dan ga je je fondant uitrollen, haal de taarte ruit als je lap fondant klaar is om over de taart te gaan, zodra die er netjes opzit taart terug in de koelkast en dan je losse versiersels en dergelijke maken, taart eruit halen om die er dan op te doen en daarna de taart weer in de koelkast.
Zo is je taart met de slagroomvulling er zo kort mogelijk uit, bovendien isoleert de fondant ook, als je taart van binnen goed koel is is die echt niet in een halfuurtje helemaal warm geworden.

De taart met fondant in de koelkast doe ik echt altijd en ik heb nog nooit problemen gehad, ik zet hem in een kartonnen doos in de koelkast, als hij op een plateau staat zet ik er een schaaltje droog zout naast, het karton of het zout nemen dan eventueel condens in de koelkast op en dat slaat dan niet op je taart!

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!