1

Onderwerp: Taart verpakken

Ik gebruik zo'n taart kartonnetje om onder de taart te leggen en dan zet ik hem in een taartdoos. Maar tijdens het bekleden en vullen blijft dit niet helemaal schoon. Hoe doen jullie dit?

2

Re: Taart verpakken

Ik gebruik een kartonnetje wat 'precies pas' is, dus niet uitsteekt onder de taart vandaan. Indien nodig knip ik nog wat weg. Ik gebruik een drum onder het karton tijdens het bekleden, de drum is meestal 5 cm in doorsnede groter dan het karton. Als de taart klaar is, zie je het karton dus niet meer. Dan hangt het af van de ontvanger wat ik vervolgens doe; is het familie, vrienden oid dan gebruik ik een drum eronder die ik later terugkrijg, dit is een andere (schone evt beklede) dan degene die ik tijdens het maken van de taart gebruik. Is het een vreemde, dan knip ik uit dik karton een soort van drum welke ik met papier bekleed en dan met folie erover. Deze krijg ik dan niet terug.
Voorzichtig de taart overhevelen en dan pas in de doos.
Succes

3

Re: Taart verpakken

Ik gebruik altijd karton van dozen uit de supermarkt. Die snij ik uit, wat groter dan de taart. Leuk inpakpapier erom, dan cellofaan erom, taart erop en klaar. Kan zo in de taartdoos en ziet er leuk uit.

4

Re: Taart verpakken

effe zoeken, al heeeel veel topics over

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

Re: Taart verpakken

Zijn inderdaad al veel topics over  ;)
Ik zet mijn taarten op een ingepakt plankje zoals Mathilde zegt, maar onder de taart doe ik dan nog wel een taartkarton, die net iets kleiner is dan de taart. Ik vul en bekleed ook op het plankje. Mijn taart staat dus niet rechtstreeks op het cellofaan. Schijnt niet voedselveilig te zijn, maar daarom doe ik het niet. Ik vind het wel zo fijn om een karton/board onder mijn taart te hebben  :Y

6

Re: Taart verpakken

[MOVE] -> taartdecoratie algemeen

7

Re: Taart verpakken

Esther68 schreef:

Zijn inderdaad al veel topics over  ;)
Ik zet mijn taarten op een ingepakt plankje zoals Mathilde zegt, maar onder de taart doe ik dan nog wel een taartkarton, die net iets kleiner is dan de taart. Ik vul en bekleed ook op het plankje. Mijn taart staat dus niet rechtstreeks op het cellofaan. Schijnt niet voedselveilig te zijn, maar daarom doe ik het niet. Ik vind het wel zo fijn om een karton/board onder mijn taart te hebben  :Y


Dat doe ik uiteraard ook....

8

Re: Taart verpakken

ik ga gelijk mijn paps lief aan kijken of hij een paar mooie vormen uit wil zagen, heb een bloem taart en een hart. en met een plankje eronder, bekleed en al is het gelijk makkelijker "bezorgen"

super tip.

ZoZoetjesTaarten (wendyzwiep)
www.facebook.com/ZoZoetjesTaarten

9 Laatst bewerkt door annick67 (08-09-2013 19:05)

Re: Taart verpakken

weedepee schreef:

ik ga gelijk mijn paps lief aan kijken of hij een paar mooie vormen uit wil zagen, heb een bloem taart en een hart. en met een plankje eronder, bekleed en al is het gelijk makkelijker "bezorgen"

super tip.

Maar dat is dan weer lastig(er) netjes inpakken met papier. Een vierkant/rechthoek zijn ook op de hoeken mooi strak 'om te vouwen'. Ik doe het ook zo: karton eronder, plankje leuk inpakken, cellofaan erom en dán pas de taart erop.

Je kunt gewoon mdf platen halen bij de bouwmarkt, en die daar gratis laten zagen. Zo ga je met een lekker voorraadje weer naar huis....  :lol:  :thumb:

10

Re: Taart verpakken

ik pak ook altijd het dunste mdf ideaal en krijg het van sommige terug en van sommige niet