1

Onderwerp: Verjaardagvoedsel wat van te voren gemaakt kan worden.

Nog iets meer dan een week en dan ben ik jarig.

En wat is een beter excuses dan mijn eigen verjaardag om heerlijke dingen te bakken?
Plan-technisch gezien is het voor mij het makkelijkste om mijn verjaardag op zondag te vieren (vind ik niet zo leuk als zaterdag, omdat mensen vroeger weg gaan), omdat ik ook nog een eigen winkel heb en graag wat tijd wil hebben voor de voorbereidingen.

Heb wel het idee om de winkel te sluiten op zaterdag, want dat geeft me iets meer tijd, maar nog meer dagen vrij nemen gaat niet lukken (zou ik het liefste wel doen)

Maar zijn nou ideale dingen om van te voren te maken??

Ik maak graag brownies, is niet veel werk en is goed te bewaren (wordt alleen maar lekkerder!!)
De meringue was ook goed genoeg gelukt, maar weet niet of je die goed kan bewaren?
Taarten bekleden vind ik ook leuk dus dat ga ik denk toch ook wel doen.

Wat maken jullie graag als je weinig tijd hebt? Of wat van te voren te maken is?

Alvast bedankt!

2

Re: Verjaardagvoedsel wat van te voren gemaakt kan worden.

Lekkere cupcakes met meringue toef, macarons, leuke glaasjes gevuld met cake, lemonCurt en  kwark, kan je natuurlijk vanalles indoen.

En nu gefelicitaart natuurlijk :)

3

Re: Verjaardagvoedsel wat van te voren gemaakt kan worden.

Ik heb de Texasstyle Bacon Scones wel eens gemaakt vooraf. Hoef je op de dag zelf alleen even op te warmen. Heerlijk!

http://www.24kitchen.nl/recepten/texass … con-scones

Mijn taartjes:  http://www.mijnalbum.nl/Album=RAZZCJK4
Mijn concertfotografie: www.dutchrosestudio.com

4

Re: Verjaardagvoedsel wat van te voren gemaakt kan worden.

Cakepops (goed afgesloten/luchtdicht bewaren), cupcakes (evt invriezen), koekjes, Chocolaatjes/bonbons zelf maken.
Succes en veel plezier!

5

Re: Verjaardagvoedsel wat van te voren gemaakt kan worden.

hoe lang kan je cc goed bewaren? Want in mijn vriezer is echt 0 plek.

Owja Scones!!! Die was ik bijna vergeten!

helaas ben ik geen fan van cakepops, vind ik te veel gedoe (heb niet zo'n bakmachine)

6

Re: Verjaardagvoedsel wat van te voren gemaakt kan worden.

Zo vandaag al heerlijk zelfgemaakte jam gemaakt met bramen uit eigen tuin. Dat zal heerlijk zijn bij de scones.

En ik ben er al bijna helemaal uit: het wordt een toetjesbuffet!! Met lekker hapjes en snoepjes en taartjes!

Heb zojuist een recept gevonden voor lollies (die van suiker) en ga nog wat andere dingen verzinnen. Dus tips zijn nog steeds welkom!

7

Re: Verjaardagvoedsel wat van te voren gemaakt kan worden.

Meringues kan je goed bewaren in een luchtdicht doosje.
Heb ze nu (op proef) al 5 dagen in een doosje en nog steeds knapperig  :thumb:

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake