1

Onderwerp: Karton onder cakeboard?

Hoi allemaal,

Hoe doen jullie dit bij het stapelen met boards? Een karton eronder omdat de onderkant van een board iet vetvrij is, of is dat niet nodig?
En hoe maak je ze dan aan elkaar vast?
Als ik kartons gebruik, gebruik ik altijd van die goud/zilveren. Vind ik prettiger werken en er frisser uit zien. Zou ik die ook 2 op elkaar kunnen plakken bij een stapel van 28-24-20-16-12? Of is dat echt niet stevig genoeg?

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

2

Re: Karton onder cakeboard?

Ik snap je vraag niet helemaal..stapel je met taartkartonnetjes tussen de lagen of cakeboards?
Ik stapel met 2 taartkartonnetjes met de niet vetvrije kanten aan elkaar geplakt.

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

Re: Karton onder cakeboard?

Ja inderdaad onder elke cakeboard een vetvrij kartonnetje.
Ik doe er een beetje icing tussen,dan blijft het goed zitten.

Het gaat niet om de weg die je inslaat,maar het spoor dat je nalaat.

4

Re: Karton onder cakeboard?

Ik denk dat bij een stapel van vijf de dubbele taartkartons niet stevig genoeg zijn, wel voor de bovenste twee of drie maar de onderste twee of drie zou ik een board of drum van een millimeter of vier gebruiken, als die niet helemaal bekleed zijn (ik heb ze die aan beide kanten glad zijn zeg maar) moet je inderdaad aan de onderkant even een taartkarton met de gladde kant naar onder doen, ik lijm ze gewoon aan elkaar en laat dat dan een paar dagen drogen, de lijm houdt ik altijd ruim drie centimeter uit de kanten. Zodat het er nooit tussenuit kan komen en dan in aanraking met mijn taart zeg maar.

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

5

Re: Karton onder cakeboard?

Hartelijk dank allemaal! Ik had ook al het idee dat er iets onder moest.
De onderste taart komt op een drum. De drie daarboven dus op een board en de bovenste op een dubbel karton (om de simpele reden dat ik geen board kan vinden van 10 cm).

@Siska, waar koop je die boards die aan beide zijden glad zijn? Ik kan ze alleen vinden met een witte (papieren) onderkant.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym