1

Onderwerp: Advies hoeveelheden kinderfeestje?

Ik heb eerder een collega geholpen met een kinderfeestje - cupcakes versieren. Ging allemaal perfect, maar zij had de inkopen gedaan. Nu wil mijn nichtje voor haar feestje ook graag cupcakes versieren, maar de hoeveelheden vind ik nog lastig inschatten...

Er zijn 8 meisjes. Ze versieren elk 5 cupcakes: 4 om mee naar huis te nemen in een cupcakedoosje en eentje om meteen op te eten (misschien leuk om die ene dan met een toef botercreme te doen ipv versieren met fondant?)

Hoeveel botercreme heb ik nodig om 40 cupcakes te besmeren? Hoeft maar een dun laagje, gewoon zodat de fondant blijft plakken aan het cakeje.
Ik heb 1 kg fondant, is dat genoeg voor 40 cupcakes?

2

Re: Advies hoeveelheden kinderfeestje?

Ik gebruik vaak witte pasta om mee af te smeren. Soms ook jam.
Met een pot kom je al een heel eind. Dit kan je dan natuurlijk niet gebruiken voor de toeven.

3

Re: Advies hoeveelheden kinderfeestje?

Denk dat afsmeren met witte of gewone pasta een goede optie is ( vinden kinderen ook altijd lekker ).

Ik gebruik altijd de Botercreme van Soezie en daar zou ik gewoon 1 x het recept  van doen. Maar mocht je over hebben kun je het gewoon invriezen gaat erg goed. Na ontdooien nog even mixen en je kunt het weer gewoon gebruiken :)

Veel success en vooral veel plezier met het kinderfeestje

Groeten uit 't Brabantse  Oisterwijk

Re: Advies hoeveelheden kinderfeestje?

het is voor mij alweer ff geleden dat ik cupcakes versierde met kids.

maar ik geloof dat ik voor elk kind 6 cupcakes had. en 6 verschillende kleuren voorgeknede fondant. en ik geloof dat het 20gram per bolletje was.
en dan leg ik nog her en der wat kleurtjes neer en ik had altijd nog wat dichte pakjes wit en roze in de tas zitten, want die gebruiken ze ook veel

afsmeren deed ik met botercreme, had dan bij elke 2 kinderen een potje met 2 kleine plastic mesjes staan

hoop dat je hier wat aan hebt?!