1

Onderwerp: Bewaren stapeltaart

Wat is de beste manier om een taart van twee of meer taarten op elkaar te bewaren? In de vriezer past het natuurlijk niet, in een taartendoos (die ik heb) ook niet, koelkast niet...hoe doen jullie dat? (+vervoeren)

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

Re: Bewaren stapeltaart

Ik maak voor iedere taart ruimte in mijn koelkast, als ik het met de hoogte niet haal dan haal ik platen uit de koelkast (volgens mij kan dat bij iedere koelkast).

Vervoeren doe ik ook gestapeld (ik stapel max. 3 hoog)

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

3

Re: Bewaren stapeltaart

Ik haal ook idd platen uit de koelkast, & minder boodschappen als ik een stapeltaart in de planning heb zodat t wel past :P

i just LOVE it!

4

Re: Bewaren stapeltaart

gewoon in de koelkast. de dagen ervoor zorg ik dat zo'n beetje alles opgaat haha!
en dan de platen eruit halen.

5

Re: Bewaren stapeltaart

Oké, ja klinkt logisch, was er niet opgekomen haha   :o

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

6

Re: Bewaren stapeltaart

Maar hoe vervoer je zoiets dan eigenlijk????

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

7

Re: Bewaren stapeltaart

Ik heb van meerdere taartdozen een hoge taartdoos gemaakt (staat ook ergens op YouTube een howto). Deze gebruik ik voor stapels en barbietaarten. Maar meestal pak ik de taarten in bloemenfolie in. Met een bijpassend lintje ziet dit er feestelijk uit!  :)

8 Laatst bewerkt door lady-vall (18-08-2013 12:28)

Re: Bewaren stapeltaart

Esther68 schreef:

Ik heb van meerdere taartdozen een hoge taartdoos gemaakt (staat ook ergens op YouTube een howto). Deze gebruik ik voor stapels en barbietaarten. Maar meestal pak ik de taarten in bloemenfolie in. Met een bijpassend lintje ziet dit er feestelijk uit!  :)

Oké! En hoe maak je de taarten vast, aan elkaar? Enkel met iets van botercreme?

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

9

Re: Bewaren stapeltaart

Ik zorg dat mijn dowels precies de goede lengte hebben. Niet te lang, anders gaat de taart zweven. Niet te kort, want dan gaat de onderste uitpuilen. Ik gebruik niks om te plakken. Hoeft ook niet wanneer de dowels de goede lengte hebben.

Was in het vorige topic vergeten te zeggen dat ik sinds een paar maanden een aparte taartenkoelkast heb. Hoef ik geen rekening meer te houden met de boodschappen.Er staan alleen een paar flesjes bier in  ;).
De schappen kan ik er dus makkelijk uithalen wanneer dit nodig is.

10

Re: Bewaren stapeltaart

Esther68 schreef:

Ik zorg dat mijn dowels precies de goede lengte hebben. Niet te lang, anders gaat de taart zweven. Niet te kort, want dan gaat de onderste uitpuilen. Ik gebruik niks om te plakken. Hoeft ook niet wanneer de dowels de goede lengte hebben.

Was in het vorige topic vergeten te zeggen dat ik sinds een paar maanden een aparte taartenkoelkast heb. Hoef ik geen rekening meer te houden met de boodschappen.Er staan alleen een paar flesjes bier in  ;).
De schappen kan ik er dus makkelijk uithalen wanneer dit nodig is.

Die luxe van twee koelkasten heb ik helaas niet ;)
Heb even opgezocht wat dowels zijn want had er nog nooit van gehoord.. Het zijn holle staafjes die je op maat kunt snijden. Maar ik begrijp niet wat je ermee moet doen..kun je dat eens uitleggen? Wil binnenkort een stapeltaart maken dus is fijn als ik dan weet hoe het hoort  :Y

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

11

Re: Bewaren stapeltaart

Stapelen zonder dowels is vragen om problemen, dan gaat je onderste taart inzakken en uitpuilen.
De dowels dragen het gewicht van je taarten erboven, tussen de taarten leg je dan nog een cakedrum, of een dubbeltaartkarton (met de vetvrije/gladde kant naar onder en boven) die staat dan als het ware op je dowels en zorgt ook dat je je taarten eventueel weer af kunt stapelen.
Dowels gaan alleen niet in je bovenste taart, maar wel in de onderste en de tussen lagen.

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

12

Re: Bewaren stapeltaart

Siska1974 schreef:

Stapelen zonder dowels is vragen om problemen, dan gaat je onderste taart inzakken en uitpuilen.
De dowels dragen het gewicht van je taarten erboven, tussen de taarten leg je dan nog een cakedrum, of een dubbeltaartkarton (met de vetvrije/gladde kant naar onder en boven) die staat dan als het ware op je dowels en zorgt ook dat je je taarten eventueel weer af kunt stapelen.
Dowels gaan alleen niet in je bovenste taart, maar wel in de onderste en de tussen lagen.

:Y .

Ik gebruik overigens geen holle staafjes, maar houten dowels. Die zaag ik op maat af. Ik steek een dowel in het midden van de taart, teken ik af, en zaag dan alle dowels op dezelfde lengte af. Je taart moet dan wel helemaal gelijk zijn, anders krijg je kieren

13

Re: Bewaren stapeltaart

Er komt veel meer bij kijken dan ik dacht! Misschien toch een workshop volgen voordat ik ga stapelen. Bedankt voor de info   :Y

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

14 Laatst bewerkt door Esther68 (18-08-2013 16:26)

Re: Bewaren stapeltaart

lady-vall schreef:

Er komt veel meer bij kijken dan ik dacht! Misschien toch een workshop volgen voordat ik ga stapelen. Bedankt voor de info   :Y

Ik heb nog nooit een workshop gevolgd, maar wel heeeeeeel veeeeeel  ;) gelezen op het forum en veel filmpjes gezien op YouTube voordat ik mijn eerste taart (nu vier jaar geleden) ging maken. Ik zit nog steeds dagelijks op het forum en leer nog steeds  :Y

Ga voor het stapelen eens naar Tartacadabra. Daar staat een makkelijke howto  ;)

15

Re: Bewaren stapeltaart

Esther68 schreef:
lady-vall schreef:

Er komt veel meer bij kijken dan ik dacht! Misschien toch een workshop volgen voordat ik ga stapelen. Bedankt voor de info   :Y

Ik heb nog nooit een workshop gevolgd, maar wel heeeeeeel veeeeeel  ;) gelezen op het forum en veel filmpjes gezien op YouTube voordat ik mijn eerste taart (nu vier jaar geleden) ging maken. Ik zit nog steeds dagelijks op het forum en leer nog steeds  :Y

Ga voor het stapelen eens naar Tartacadabra. Daar staat een makkelijke howto  ;)

Wow dat is echt handig, Zelfs met foto's erbij, deze ga ik zeker gebruiken bij mijn eerste stapel taart  :Y

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake