51

Re: [Howto] Stapelen met maiskolf prikkers.

ik heb ook een vraag over het stapelen van de taarten.

Onlangs heb ik bij een drielaags taart de plastic dowels van wilton gebruikt. Wat zijn dit flinke buizen zeg! Je krijgt dan dus een gigantisch gat in je stuk taart. Daar sta je dan ook flink mee in de kijk, of niet?
Ze zijn wel steviger, maar ik heb het idee dat ik hiermee voor schut sta, als ik dit serveer. Of is dit mijn idee?

tweede vraag: lees ik nu goed dat je onder het taartkarton en dus op het fondant/marsepein een dot icing doet om het karton op de taart te plakken? Misschien ben ik veel te kritisch, maar dat is toch niet netjes? diegene die dat stuk taart heeft, krijgt dus een ' kwakkie' op zijn taart?

hihi, ik ben benieuwd wat jullie mening hierover is.

52

Re: [Howto] Stapelen met maiskolf prikkers.

Waarom zou je voor schut staan omdat jij je taart op de juiste manier dowelt?

Ik mag toch hopen dat je de dowels verwijderd voor het uitserveren, dus mits je met een bordje aan komt wandelen waar een stuk plastic uitsteekt kan ik me niet voorstellen dat je voor schult staat..

Ja, je zet een taartkarton vast met ofwel icing, of botercreme, je dowels stutten wel, maar kunnen de taart niet op z'n plek houden..

Kleur de icing, botercreme in de kleur van je marsepein (als jij denkt dat je dan ook voor schut zou staan) dan valt het echt niet op..
Ik heb in al die jaren daar nog nooit iemand over gehoord...

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

53

Re: [Howto] Stapelen met maiskolf prikkers.

Hoi Bommeltje,

Daarom vraag ik het ook even hier, mijn idee hoeft niet over te komen met de werkelijkheid. Je kunt je ook dingen in je hooft halen die er niet zijn he :) Maar bedankt dat je aangeeft dat het zo nou eenmaal is. En idd. de icing in de kleur van je fondant, daar had ik nog niet bij stilgestaan.
En ja, de dowels zijn er al uit bij het serveren, hihi, eet anders zo moeilijk.

54

Re: [Howto] Stapelen met maiskolf prikkers.

Ik open even een oud topic, omdat ik het niet heb kunnen vinden en het zonde vind om een nieuw topic te starten  :9

Ik moet voor eind augustus een stapeltaart maken - 3laags (15-20-25) - is het dan nodig om nog 1 grote dowel in het midden door alle taarten te doen of moet het wel lukken met de dowels die je al gebruikt?
En als dat moet, hoe krijg ik die dan door de kartons heen?!  :/  ik gebruik normaal de 3mm kartons namelijk...

Thanks alvast!! :)

Re: [Howto] Stapelen met maiskolf prikkers.

Nikkiiieee schreef:

Ik open even een oud topic, omdat ik het niet heb kunnen vinden en het zonde vind om een nieuw topic te starten  :9

Ik moet voor eind augustus een stapeltaart maken - 3laags (15-20-25) - is het dan nodig om nog 1 grote dowel in het midden door alle taarten te doen of moet het wel lukken met de dowels die je al gebruikt?
En als dat moet, hoe krijg ik die dan door de kartons heen?!  :/  ik gebruik normaal de 3mm kartons namelijk...

Thanks alvast!! :)

Nee je hoef niet nog eens een grote dowel te gebruiken. Zoals ik de howto heb gemaakt zo stapel ik mijn taarten, en dat werk prima zo.
Gebruik wel een dotje icing tussen je taart en karton zodat je karton niet gaat schuiven.
Succes.

Iedere taart met liefde gemaakt!
www.carolinestaartcreaties.nl | Caroline

56

Re: [Howto] Stapelen met maiskolf prikkers.

Helemaal super, dank je wel!

57

Re: [Howto] Stapelen met maiskolf prikkers.

Oud topic maar toch een vraag. Ik heb van die eetstokjes van de Chinees zou ik die ook kunnen gebruiken als dowel.

58

Re: [Howto] Stapelen met maiskolf prikkers.

Inderdaad een héél oud topic :)
Als je ze makkelijk op maat kunt snijden, kun je die ook gebruiken hoor. Aangezien het eetstokjes zijn, lijken ze me voedselveilig voor in je taart..

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

59

Re: [Howto] Stapelen met maiskolf prikkers.

Dank je wel.. Ze lijken me steviger dan plastic dingen en goedkoper aangezien ik een bak vol van die stokjes heb. Eventueel kan ik ze door een rietje steken.