1 Laatst bewerkt door Bianca1969 (13-08-2013 19:04)

Onderwerp: Wil iemand even diagonaal meten?

...van een 25x25cm vierkante pan.

In mijn combi gaat de bakplaat altijd draaien, dus een vierkante vorm kan wel, maar alleen als het breedste punt (de diagonaal dus) niet meer is dan 31/32cm. Ik heb een vierkante schaal waar ik de lasagne in maak, en die past, de diagonaal daarvan is 31,5cm....

Zou iemand voor mij de diagonaal willen opmeten van een 25x25 pan...(buitenmaat, niet de binnenmaat...dus inclusief het naar buitenstaande randje)?
Alvast heel erg bedankt.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

2 Laatst bewerkt door Visite taartjes (13-08-2013 19:05)

Re: Wil iemand even diagonaal meten?

Ik heb geen pan in 25X25 maar wel een 22,5X22,5.
En die is al 36 cm.
Hoop dat je hier iets aan hebt.

Het gaat niet om de weg die je inslaat,maar het spoor dat je nalaat.

3

Re: Wil iemand even diagonaal meten?

Ja bedankt....da's al teveel cm, dan past het niet.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

Re: Wil iemand even diagonaal meten?

Zou je evt wel een bakplaat er in kunnen schuiven?
Ik heb ook een combi maar bij mij zitten er aan de zijkanten verbredingen waar je een bakplaat op zou kunnen schuiven.
Dan hoeft hij niet rond te kunnen draaien.
Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel :/

Het gaat niet om de weg die je inslaat,maar het spoor dat je nalaat.

5 Laatst bewerkt door Bianca1969 (13-08-2013 19:49)

Re: Wil iemand even diagonaal meten?

Ik begrijp wat je bedoelt...nee, dat gaat bij de mijne niet.
Mss kan ik in mijn lasagne-schaal ook een biscuit bakken?

't is ook eigenlijk nog niet direct nodig, maar vanmiddag had ik een gesprekje met een collega over een voetbal-shirt-taart . Dus ik werd nu wel nieuwsgierig tot welke maat vierkant ik in mijn oven kan bakken.....en aangezien mijn lasagneschaal ietsje minder dan 25cm binnenmaat is en diagonale buitenmaat past....d8 ik dat ik mss toch wel eens een vierkante pan kon gaan aanschaffen...

het zit 'm wrsch in dat naar buitenstaande randje dat net teveel wordt....maar mss past een 20x20 wel....

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

Re: Wil iemand even diagonaal meten?

Dat zou denk ik ook moeten lukken.
Misschien kun je ook een kleinere vorm 20X20 bv,die 2x bakken en dan van samen 1 grote maken.
Of is er misschien iemand in de buurt die zo lief wil zijn en er eentje voor je wil bakken in 25X25???

Het gaat niet om de weg die je inslaat,maar het spoor dat je nalaat.

7

Re: Wil iemand even diagonaal meten?

Visite taartjes schreef:

Dat zou denk ik ook moeten lukken.
Misschien kun je ook een kleinere vorm 20X20 bv,die 2x bakken en dan van samen 1 grote maken.
Of is er misschien iemand in de buurt die zo lief wil zijn en er eentje voor je wil bakken in 25X25???

Dank je voor je snelle reactie...ik had ondertussen mijn eerdere bericht aangepast  :lol: ...het is dus nog niet actueel. En in geval van nood, denk ik dat ik bij mijn moeder kan bakken...die heeft een gewone oven...maar in haar oven heb ik nog nooit gebakken, zou ik eerst moeten proefdraaien om de oven te leren kennen...en aangezien mijn vader op dit moment ernstig ziek is, wil ik hun niet belasten met mijn gepruts in de keuken.....

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

Re: Wil iemand even diagonaal meten?

Bianca1969 schreef:

Ik begrijp wat je bedoelt...nee, dat gaat bij de mijne niet.
Mss kan ik in mijn lasagne-schaal ook een biscuit bakken?

't is ook eigenlijk nog niet direct nodig, maar vanmiddag had ik een gesprekje met een collega over een voetbal-shirt-taart . Dus ik werd nu wel nieuwsgierig tot welke maat vierkant ik in mijn oven kan bakken.....en aangezien mijn lasagneschaal ietsje minder dan 25cm binnenmaat is en diagonale buitenmaat past....d8 ik dat ik mss toch wel eens een vierkante pan kon gaan aanschaffen...

het zit 'm wrsch in dat naar buitenstaande randje dat net teveel wordt....maar mss past een 20x20 wel....

Die moet ik deze week ook eentje maken vandaar dat ik mijn vorm ook had aangeschaft! Wat toevallig! :lol:

Het gaat niet om de weg die je inslaat,maar het spoor dat je nalaat.

9

Re: Wil iemand even diagonaal meten?

Visite taartjes schreef:

Die moet ik deze week ook eentje maken vandaar dat ik mijn vorm ook had aangeschaft! Wat toevallig! :lol:

Jee, wat leuk...dan moet ik jouw naam ff in de gaten houden, ben wel benieuwd naar het resultaat

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

Re: Wil iemand even diagonaal meten?

20X20 zou moet lukken denk ik :think: .
Toevallig net het Ikea boek voor m'n neus (ja niet lachen... ;) )
Die is 21X22 en dan is ie 30 cm.(heb geen andere vierkanten vorm dus dacht doe het even zo... :+

Het gaat niet om de weg die je inslaat,maar het spoor dat je nalaat.

11 Laatst bewerkt door Visite taartjes (13-08-2013 20:02)

Re: Wil iemand even diagonaal meten?

Nou ik ook hoor!!! Heb er nog nooit eentje gemaakt dus hoop dat het goed gaat komen!
Welke club ga je maken?
(Als het dezelfde is val ik hier van mijn stoel :lol: )

(even wat serieuzer,hoop dat het met je vader snel beter zal gaan,daarvoor heel veel sterkte)

Het gaat niet om de weg die je inslaat,maar het spoor dat je nalaat.

12

Re: Wil iemand even diagonaal meten?

Nou als ik 'm ga maken (dat is dus nog niet afgesproken)...dan zou het PSV zijn....en jij?
Ik krijg nu spontaan zin om die taart te maken....

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

Re: Wil iemand even diagonaal meten?

Barcelona,als het goed is...straks nog even checken (buur jongetje) voordat het Madrid moet zijn.. ;)

Het gaat niet om de weg die je inslaat,maar het spoor dat je nalaat.

14

Re: Wil iemand even diagonaal meten?

Visite taartjes schreef:

20X20 zou moet lukken denk ik :think: .
Toevallig net het Ikea boek voor m'n neus (ja niet lachen... ;) )
Die is 21X22 en dan is ie 30 cm.(heb geen andere vierkanten vorm dus dacht doe het even zo... :+

:lol:  :lol:

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

Re: Wil iemand even diagonaal meten?

:lol:  :+

Het gaat niet om de weg die je inslaat,maar het spoor dat je nalaat.

Re: Wil iemand even diagonaal meten?

Ik wil er anders ook wel eentje voor je bakken maar het is wel een eind rijden naar mij,net boven Venlo

Het gaat niet om de weg die je inslaat,maar het spoor dat je nalaat.

17

Re: Wil iemand even diagonaal meten?

Visite taartjes schreef:

(even wat serieuzer,hoop dat het met je vader snel beter zal gaan,daarvoor heel veel sterkte)

Dank je wel...maar Papa zal niet meer beter worden, het gaat erg slecht met hem....is een zware tijd voor hem en ons

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

18

Re: Wil iemand even diagonaal meten?

Je kan de diagonaal natuurlijk ook gewoon berekenen, iets met stelling van pythagoras ofzo...

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

19

Re: Wil iemand even diagonaal meten?

Kaasvrouwtje schreef:

Je kan de diagonaal natuurlijk ook gewoon berekenen, iets met stelling van pythagoras ofzo...

Klopt....maar je zit met het naar buitenstaande randje.....dat zit dan niet in de berekening....maar als die bv standaard hetzelfde is bij elke bakvorm, dan kun je het wel weer berekenen.....

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

Re: Wil iemand even diagonaal meten?

Kaasvrouwtje schreef:

Je kan de diagonaal natuurlijk ook gewoon berekenen, iets met stelling van pythagoras ofzo...

Heb je helemaal gelijk in maar wiskunde was/is niet mijn sterkste kant :shh:

Het gaat niet om de weg die je inslaat,maar het spoor dat je nalaat.

Re: Wil iemand even diagonaal meten?

Bianca ben je er nog?

Ik maak mijn shirt als het goed is vrijdag,ik zal je even laten weten als het is gelukt.
Jij ook alvast succes :thumb: .

Mocht je nog een biscuit willen dan mail me maar even.
Verder heel veel sterkte thuis in deze moeilijke tijd.

Veel liefs,Monique

Het gaat niet om de weg die je inslaat,maar het spoor dat je nalaat.

22

Re: Wil iemand even diagonaal meten?

ja, was ff weg....en ben zo ook weer weg.
Suc6 met je t-shirt....
Als ik hulp nodig heb dan mail ik je wel...maar zal wel lukken. Dank je wel voor je lieve woorden

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery