1

Onderwerp: Cakeboard/drum

Misschien een stomme vraag maar ik ben nog  niet zo lang met taarten bezig en nu staan ze altijd op een bord ofzo wat natuurlijk veel mooier kan, nu zag ik al dat je cakeboard en cakedrums hebt wat me een leuk alternatief lijkt, maar er stond bij voor eenmalig gebruik, aangezien ik alleen voor hobbie taarten bak vind ik ze te duur voor eenmalig gebruik.
Maar ze lijken mij gewoon stevig en dus ook vaker te gebruiken klopt dat?

2

Re: Cakeboard/drum

Bij stapeltaarten gebruik altijd een cakeboard. Heel soms een cakedrum, omdat dit toch mooier is. Die bekleed ik dan ook mee. Ik vraag een cakeboard en/of cakedrum nooit terug, maar reken het wel door in de prijs. Omdat ze inderdaad niet goedkoop zijn.
Qua stevigheid zijn de boards wel her te gebruiken, maar je ziet wel dat het een gebruikte board is. Als ik het al hergebruik, doe ik dit alleen bij mezelf en niet voor een klant. Soms doe ik op de cakeboard een taartkarton, maar meestal niet. De marsepein/fondant krijg je niet mooi van de drum en board af.
Wat ik soms wel doe, als ik per se een rond board onder de taart wil, is een mdf plaat (geloof 1 cm dik?) in een cirkel zagen. Deze dan bekleden en je ziet geen verschil  ;)

3

Re: Cakeboard/drum

Ik gebruik altijd een drum, zowel voor klanten als voor privé, omdat ik het gewoon mooier vind. Het maakt de taart wel af, vind ik persoonlijk.

Privé uiteraard herbruik ik deze voor eigen gebruik of voor dummies, voor klanten zijn die niet voor hergebruik.
Cakeboards gebruik ik voor stapeltaarten en kartonnetjes gaan onder de taart.

http://www.facebook.com/TQofPops
I'm not insane, I'm mentally hilarious

4

Re: Cakeboard/drum

Bedankt voor jullie reactie, ikdacht dat die borden dus gewoon af te wassen waren ofzo maar begrijp dus dat die niet mogelijk is.
Voor een klant zou ik ook alleen maar nieuwe gebruiken, maar aangezien ik alleen voor onszelf of familie maak is het toch anders.

Maar ik heb afgelopen weekend mdf laten zagen voor een kast en heb al reststukken meegenomen (12 en 28 mm dik) ik had deze tip al eerder gelezen, maar dacht om er nou speciaal mdf voor te kopen, maar nu heb ik het toch dus laat gewoon daar nog wat uitzagen  :D

5

Re: Cakeboard/drum

Cakedrums gebruik ik altijd voor stapeltaarten. Het staat mooi en dan heeft ie meteen een stevige ondergrond.
Als alternatief voor enkellaags taarten zou je ook een stuk karton kunnen gebruiken, deze inpakken met kadopapier en vervolgens inpakken met doorzichtig kadofolie.

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

6

Re: Cakeboard/drum

Mdf platen met houtlijm insmeren.
Dan alufolie verfrommelen daarna weer zo glad mogelijk uitstrijken.
Je houdt er dan mooie kreukels in zoals bij de prof boards.
En dan lijm je deze op het Mdf board, vouw de folie ook om de randen heen en werk de onderkant af met een stuk papier.
Prima te benutten. Succes.

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!