1

Onderwerp: taart van te voren uit de koeling

hallo ik moet binnenkort een bruidstaart maken. Mijn vorige bruidstaart was de vulling op basis van botercreme en ik hoorde van het bruidspaar dat ze met aansnijden het mes door midden brak omdat de taart nog zo hard was. Waarschijnlijk te laat uit de koeling gehaald door de feestlocatie.
Dus bij mijn volgende taart ga ik het duidelijk doorgeven hoever hij van te voren uit de koeling gehaald moet worden. Nou zit ik wel met een probleem, want de vorige taart had niet eens perse in de koeling gehoeven, maar deze taart komt ook slagroom in, naast een (boter)creme. Hij mag dus niet te ver van te voren uit de koeling maar ook niet te kort.
Wie weet wat een goede tijd is om em van te voren eruit te laten halen?

en nog een klein vraagje, wat doe je onder een bruidstaart als je geen etagère gebruik (hij wordt wit met licht roze, 2 lagen), een onderboard of is de taart daar te zwaar voor?

alvast bedankt!
groetjes linda

2

Re: taart van te voren uit de koeling

Ik zou persoonlijk geen bederfelijke vullingen zoals slagroom gebruiken in bruidstaarten. Je weet nooit hoelang ie uit de koeling staat, binnen of buiten, hoe die taart behandeld wordt door ede locatie etc.

Het is totaal afhankelijk denk ik van de locatie. Ik zou zeggen een uurtje van te voren. Nu lever ik mijn taarten het liefst zelf af en plaatst/bouw die ook het liefst zelf op de tafel omdat ik dat zelf de controle heb over de taart totdat hij staat. Dus ik lever uiterlijk een half uur voor de start van bv de receptie op de locatie.

Gebruik voor bruidstaart een taartdrum, bekleed deze met dezelfde kleur fondant als de taart en doe een satijn lint rond de zijkant van de drum. Je moet dan 12mm breed lint hebben.

http://www.facebook.com/TQofPops
I'm not insane, I'm mentally hilarious

3

Re: taart van te voren uit de koeling

[MOVE] -> taartdecoratie algemeen............de vraag is nl niet specifiek en alleen voor het bakken voor anderen

4

Re: taart van te voren uit de koeling

Even een tussendoor-vraagje aan Suuske:
Is een 10mm breed lint niet groot genoeg voor een drum van 10mm?

5

Re: taart van te voren uit de koeling

TessaBelle schreef:

Even een tussendoor-vraagje aan Suuske:
Is een 10mm breed lint niet groot genoeg voor een drum van 10mm?


Nee, bij mij iig zijn ze altijd net te klein, je blijft dan altijd een stukje zilver van de drum zien. En je hebt nog de fondant laag die je op de drum doet, dus ik vind het mooier als het mooi strak is afgewerkt is en het lint ook dat stukje fondant aan de zijkant bekleed.

http://www.facebook.com/TQofPops
I'm not insane, I'm mentally hilarious

6

Re: taart van te voren uit de koeling

Ik gebruik nooit een koelkastvulling zoals slagroom gecombineerd met botercreme. De een moet immers zo lang mogelijk in de koelkast en de ander juist op tijd er uit om smeuiig te zijn.
Wat ik wel vaak gebruik is Patidess slagroom door de bc. Dan heb je toch een lekker romige smaak en daarbij het voordeel van een bc vulling.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties