1

Onderwerp: Hoeveel tijd gewerkt aan je taart?

Hihi,
ik ben onlangs begonnen met taartdecoratie en vind het super.  Heb enkel al wel ondervonden dat je er net iets meer tijd aan besteed dan ingeschat  :+
Zo heb ik 2 weken geleden m'n eerste stapeltaart gemaakt en ondanks dat er al een boel decoratie op voorhand gemaakt was, stak er een pak meer tijd in het bekleden en versieren (diamantpatroon, randen) dan ingecalculeerd.  Half 2 's ochtends was de klus geklaard  :lol:

Dus vandaar mijn vraag: het zou leuk zijn om een foto te posten van een taart en een inschatting van de tijd die je eraan besteed hebt....  Vooral omdat ik echt wel plaatjes zie langskomen en ik absoluut geen idee heb hoelang je ervoor nodig hebt - zal de bewondering alleen maar groter maken denk ik  :)

2 Laatst bewerkt door Bianca1969 (26-07-2013 06:56)

Re: Hoeveel tijd gewerkt aan je taart?

Ik ben best wel lang bezig met een taart, en ik maak hem from scratch, dus biscuit zelf, vullingen zelf en deco zelf.

Deze taart kwam ik toevallig tegen waar ik op fb bij geschreven had dat ik er 8 uur aan gewerkt had..
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-AJGNBXHN.jpg
Boetseersels op voorhand gemaakt, dus niet meegeteld in de tijd. Middelste is een dummy en was ook al een dag eerder af, dus die ook niet meegeteld.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

3

Re: Hoeveel tijd gewerkt aan je taart?

soms werk je uren aan een taart en soms ben je zo klaar.

ik maak mijn taarten ook van begin tot eind zelf zonder gebruik van mixen.
en elke keer weer denk ik een bepaalde tijd bezig te zijn met een taart en in werkelijkheid ben ik er veeeeeel langer mee bezig  :lol:  :lol:  :lol:

ik bak al jaren en heb mijn banketbakkers ervaring maar toch ben je soms uren met een taart bezig .
net als nu
ben al dagen bezig met een bloemstuk voor mijn eigen taart.
de taart zelf zal niet zo heel veel werk zijn ( denk ik nu  :lol:  :lol:  :lol: ) maar door de gumpaste bloemen en vlinders ben ik nu al langer mee bezig veeeeel langer dan verwacht...maar goed....hij wordt zoooooooo mooi

ben er nu al verliefd op.

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

4

Re: Hoeveel tijd gewerkt aan je taart?

ik heb geen idee hoeveel tijd ik aan een taart besteed eerlijk gezegd...
wat ik wel weet is dat ik altijd (veel) langer bezig ben dan gedacht!




Ik haak even in op jou vraag:

Want wat ik me nu vaak afvraag....


Maken jullie vooraf helemaal een ontwerp op papier qua hoe de taart eruit moet gaan zien?

Of laten jullie de taart 'ontstaan'?

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

5

Re: Hoeveel tijd gewerkt aan je taart?

Ik maak meestal wel een globaal ontwerp, als ik het teken...is het uit mijn hoofd, anders kan het zomaar gebeuren dat ik niet kan slapen omdat die taart me in m'n hoofd blijft spoken :D , maar gaandeweg kan het wel iets afwijken van mijn oorspronkelijke plan....

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

6

Re: Hoeveel tijd gewerkt aan je taart?

Bianca1969 schreef:

Ik maak meestal wel een globaal ontwerp, als ik het teken...is het uit mijn hoofd, anders kan het zomaar gebeuren dat ik niet kan slapen omdat die taart me in m'n hoofd blijft spoken :D , maar gaandeweg kan het wel iets afwijken van mijn oorspronkelijke plan....

:lol:  :lol:
toch prettig om te lezen dat ik hier niet alleen last van heb.

ik maak ook altijd een ontwerp op papier .
meestal wordt het dan zoals ik wil of nog mooier
een enkele keer lukt het niet en dan verzin ik het terplekke

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

7

Re: Hoeveel tijd gewerkt aan je taart?

spidygirl schreef:

:lol:  :lol:
toch prettig om te lezen dat ik hier niet alleen last van heb.

:lol:  :lol:  erg hè
Ik moest vroeger altijd lachen als mijn vader weer een kast ontwierp die hij wilde maken, hij kon daar ook wakker van liggen....eenmaal getekend, is het "uit het hoofd"  en keerde de nachtrust terug....
Nu lach ik om mezelf, en denk ik vaker aan Papa's kasten terug.....hem nu helemaal begrijpende

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

Re: Hoeveel tijd gewerkt aan je taart?

Komt zo bekent voor allemaal! :lol:  :lol:  :lol:
Ik leg tegenwoordig maar een notitie blokje in mijn nachtkastje voor het geval.. Anders doe ik geen oog dicht!
Hahaha

Het gaat niet om de weg die je inslaat,maar het spoor dat je nalaat.

9

Re: Hoeveel tijd gewerkt aan je taart?

Ik werk gemakkelijk 20 uren aan een taart, alles inbegrepen: taartontwerp tekenen, boetseren, bakken en vullingen maken (altijd vers, zonder mixen), bekleden drum of inpakken plankje, kleuren fondant, ....
En ja hoor, ik verander ook nog vaak dingen aan de taart, meestal omdat mijn gevoel voor verhoudingen niet zo fantastisch is op papier  O-)