1

Onderwerp: Bevertaart gaan bekleden

Hallo

Ik ga zondag een bevertaart gaan maken in 3D als uitdaging voor een collega van mijn man, hij heeft een zeer grote passie voor bevers dus... wil ik eens een echte bever gaan maken.
Nu ik zou geen suikerfondant of marsepein gaan gebruiken voor de bekleding maar zou graag de vacht maken met chocolade in sliertjes. Ik wil gebruik maken van de grastuit maar ik weet begot niet wat ik het beste zou gaan gebruiken voor daar aan te beginnen. Kan ik chocolademeringuebotercreme gebruiken, of stellen jullie iets beters voor.(Ik vind mijn chocolademeringuecreme wat te bleek van kleur, ik gebruik 100gr fondant chocolade op 700gr botercreme. Mag ik er meer in gaan doen of is er iets véél beter dat ik dan kan haan gebruiken. Ik wil dus best eens gaan experimenteren ;-)
Hier een voorbeeld van een bevertaart: http://media-cache-ak1.pinimg.com/origi … 2b5fc9.jpg

Alvast bedankt op voorhand
Fanny

2

Re: Bevertaart gaan bekleden

Ik vind zelf qua chocoladeglazuur het volgende recept erg lekker:

*50 gram pure chocolade
* 25 gram boter
* 40 gram poedersuiker
* 1 eetlepel room.

Chocolade smelten, zachte boter erdoor roeren en vervolgens suiker en room er doorheen mixen. Evt indien nodig iets meer room of room vervangen door likeurtje of zelfs gewoon water...

(bron: smulweb, 'chocoladeglazuur')

Met pure chocolade wordt deze heel mooi donker

Andere optie is het met chocoladeganache te doen zie recept links, voor het spuiten goed laten afkoelen (nachtje koelkast) daarna blijft het wel stevig.

3 Laatst bewerkt door Tante Tien (20-07-2013 04:51)

Re: Bevertaart gaan bekleden

Ik zou de chocolade-buttercream nemen van de website van wilton en dan het liefst nog de witte chocolade-variant. Ik heb daar zelf een koekiemonstertaart mee gemaakt en de sliertjes bleven heel erg goed staan en werden zelfs hard.

Ik maak het zo:
halve cup boter en halve cup crisco mengen met de mixer of je keukenmachine, dan geleidelijk 4 cups suikerbakkerspoeder erbij doen en daarna afwisselend 1/4 cup melk en 250 gram gesmolten witte chocolade erbij kloppen.

Ik doe er zelf altijd een beetje zout in en je kunt er nog vanille-extract aan toevoegen.

Je zou natuurlijk ook gewoon meteen bruine chocolade kunnen nemen, dan heb je meteen een beverkleurtje, maar dat heb ik zelf nog nooit uitgeprobeerd. De witte icing is heel stevig, verdunnen kan druppelsgewijs met melk. Cupmaatjes zijn niet al te duur verkrijgbaar bij de AH. Het smaakt echt heel erg lekker.

Veel succes met je bever!

Tieneke

4

Re: Bevertaart gaan bekleden

Jullie zijn allebei héél erg bedankt, ik ga het morgen eens uittesten))))

Fanny

Re: Bevertaart gaan bekleden

Of pure ganache, 1 deel slagroom op 1 deel chocolade. Als je melkchocolade gebruikt 1 deel slagroom op 2 delen chocolade. Is heel lekker, makkelijk te maken en mooi glanzend bruin.

Groetjes Petra

6

Re: Bevertaart gaan bekleden

taartjejansen schreef:

Of pure ganache, 1 deel slagroom op 1 deel chocolade. Als je melkchocolade gebruikt 1 deel slagroom op 2 delen chocolade. Is heel lekker, makkelijk te maken en mooi glanzend bruin.

Maar kan je dat dan ook gaan spuiten met een grasspuit? Of zou ik dat erop smeren en dan met een vork strepen in gaan trekken dan?
Fanny

7

Re: Bevertaart gaan bekleden

botercrème op basis van ganache is ook een optie denk ik

8

Re: Bevertaart gaan bekleden

De ganache zoals taartjejansen omschrijft kan je spuiten mits je hem goed genoeg afkoelt voor je dat probeert. Na een nachtje in de koelkast is dit ongeveer zo dik als chocopasta.

Als je haast hebt kan je ook terug koelen in een schaal met ijs. Grote schaal met heel veel ijsblokjes, daar je schaal met ganache in zetten en dan elke paar minuten in roeren. Daarbij moet je wel oppassen (uit ervaring) dat je het niet te koud maakt waardoor het te stevig wordt om te spuiten. Alhoewel je dat dan weer kan oplossen door het op kamertemperatuur warmer te laten worden.

Re: Bevertaart gaan bekleden

Met deze temperaturen zal de ganache niet snel te hard worden  ;) en kun je het net zo spuiten als bc.

Groetjes Petra

10

Re: Bevertaart gaan bekleden

Bedankt, morgen begin ik er pas aan, vandaag niet zo veel zin gehad door het te hete weer. Morgen ook wel maar dan wil ik hem zeker eens gaan proberen))))

k toon het resultaat wel
Fanny