1

Onderwerp: dillema mbt niet eetbare decoratie

hai allemaal,

Best moeilijk een pakkende zin te bedenken mbt mijn dillema.

Ik moet een slak maken voor op een mep taart, de desbetreffende slak heeft voelsprieten. T mooiste lijkt mij om die voelsprieten temaken met draad, maar.... t staat op een mep taart. Veiliger lijkt me om t met spaghetti te maken.

Dit is dus mijn dillema
kies ik voor veiligheid en maak ik ze met spaghetti, of kies ik voor esthetiek en maak ik t met draad.

Mensen om me heen met kleine kinderen die ik aangesproken heb hierover geven aan dat zij voor de esthetiek zouden gaan. De instructie's die bij de taart geleverd worden zijn altijd erg duidelijk en als je een taart bij de bakker haalt met plastic spul erop .. haal je dat er ook eerst af.

Wat is jullie mening.. wat zouden jullie doen?


thanks voor t meedenken
gr Pien

2

Re: dillema mbt niet eetbare decoratie

Voor een meptaaetje zou ik toch het risico niet lopen....fondant met tylose erdoor wordt toch ook hard? Zo groot hoeven die voelsprieten toch niet te zijn?

Live as if you were to die tomorrow
Learn as if you were to live forever! -Ghandi-

Re: dillema mbt niet eetbare decoratie

Ik ben et ook eens.. heb zelf een 1jarige en ik zou t eng vinden.. de teletubbie van mijn stapel ging ook zo in 1 keer zn mondje in! Die was van fondant  :P

Als t idd niet een mepper was zou t me niet uitmaken maar ik denk idd dat je van een sloert uitgeharde fondant met een bolletje etop heel leuke eetbare voelsprieten kan maken. Evt op het slakje vastgezet met een stukje spaghetti

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

4

Re: dillema mbt niet eetbare decoratie

Waarom vraag je niet aan de moeder of jou klant wat ze willen. Mooi is niet eetbaar, minder mooi wel.
Ookal is het antwoord dan misschien niet wat je zelf zou doen, je weet iig dat je klant tevreden is.

5

Re: dillema mbt niet eetbare decoratie

De voelsprieten hoeven toch niet zo lang te zijn? Ga er vanuit dat de mepper niet erg groot is, dus de slak die erop komt is dan helemaal niet groot  ;). Denk dat een cm (zonder wat er in de slak gaat) lang genoeg is. Is er in een snoepwinkeltje niks te vinden waar je een bolletje aan kan maken en dan in de slak steken?
Ik zou, denk ik, geen draad of spaghetti nemen.....

6

Re: dillema mbt niet eetbare decoratie

ik zou voor eetbaar kiezen
zeker met kleine kinderen!

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

7

Re: dillema mbt niet eetbare decoratie

ik zou beide niet doen,
maar het gewoon van fondant met tylose maken.

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

8 Laatst bewerkt door sweet978 (17-07-2013 15:19)

Re: dillema mbt niet eetbare decoratie

dank jullie wel dames voor het meedenken .

Ik zat zelf al richting eetbaar te gaan idd... tot andere ouders aangaven dat niet eetbaar ook kon.

Ik heb uiteindelijk de voelsprieten gemaakt van een rolletje gumpaste;( fondant en tylose droogt bij mij nooit zo hard op.. kies dan liever voor gumpaste) dit ligt nu te drogen en dat gaat vrijdag avond op de taart ...Komt vast goed zo:)

@Pingui
Goede tip hoor.. en normaal overleg ik ook alles met de mensen voor wie de taart is, maar op t moment dat t redelijk specifiek gaat worden merk ik dat veel mensen toch niet echt een idee hebben wat nu daadwerkelijk t verschil is. Mensen kijken me al vreemd aan als ik aangeef dat ik eigenlijk geen koelkast taarten maak voor anderen ivm voedselveiligheid etc.

In iedergeval bedankt :)

gr Pien