Onderwerp: Help! Taart invriezen en ontdooien

Hoi Allemaal!

Ik heb een erg leuk verzoek gekregen voor een bruidstaart voor 40 personen. Met een Nederlandse bruid en haar Thaise bruidegom. Nu is het een beetje een last-minute verzoek, ze trouwen namelijk op vrijdag 17 mei. Alles leuk een aardig, maar ik ga 12 mei op vakantie.

Nu heb ik vanaf donderdag 4 vrije dagen en dus alle tijd om een mooie bruidstaart te maken, maar nu mijn vraag: kan ik de taart zaterdag invriezen en dat de klant deze taart 24 uur van te voren eruit haalt om te ontdooien. Natuurlijk licht ik de klant in, en een eventueel geboetseerd bruidspaar vries ik dan natuurlijk niet in.

Iemand tips en tricks voor het invriezen en ontdooien van een taart?

The Little Cake Bakery
Taarten & Cupcakes

2

Re: Help! Taart invriezen en ontdooien

De doos met en plastic zaak er om lucht dicht verpakken en in de vriezer zetten, bij ontdooien de zak er af halen en met de doos dicht in de koeling laten ontdooien. Werkte hier perfect.

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Re: Help! Taart invriezen en ontdooien

Super dankjewel! Ik ben alleen zo bang dat het marsepein gaat smelten  :)

The Little Cake Bakery
Taarten & Cupcakes

4

Re: Help! Taart invriezen en ontdooien

Daarom moet je de doos erom laten, dan trekt het eventuele vocht in de doos enniet in de taart.

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

5

Re: Help! Taart invriezen en ontdooien

Ik heb niet 1 druppel vocht op de fondant gevonden en dit was en mijn eerste taart  en de eerste keer invriezen  ;)

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

6

Re: Help! Taart invriezen en ontdooien

[MOVE] -> taartdecoratie algemeen (=de rubriek voor alle vragen over invriezen en ontdooien)

Re: Help! Taart invriezen en ontdooien

Dat moet wel lukken maar zou het dan wel in overleg doen met het bruidspaar.

Even een andere vraag misschien beetje brutaal en geheel offtopic maar mag ik vragen waar je , je website hebt gemaakt? :o

Re: Help! Taart invriezen en ontdooien

Absoluut niet brutaal hoor, ik heb dat via yourhosting gedaan, die hebben een sitebuilder waar je zelf je website kunt "bouwen"

The Little Cake Bakery
Taarten & Cupcakes

Re: Help! Taart invriezen en ontdooien

Ik heb onlangs nog gebruik gemaakt van de tips in dit topic en het is goed gegaan!
Ik vond het wel een beetje spannend, want ik had nog nooit een taart ingevroren en het was meteen voor iemand anders (ik moest zo nodig naar pinkpop, maar wilde toch graag op donderdag een taart leveren voor de verjaardag die zondag, vooral omdat ze koemelkeiwitvrij moest zijn).
Dit topic en wat reacties in de andere topics hebben me het vertrouwen gegeven dat ik deze 'techniek' niet eerst zelf hoefde te gaan uitproberen, maar dat ik gewoon de taart moest leveren met heel duidelijke instructies.
De kleine van 1 blijkt echt van haar taart te hebben genoten  :)

THNX!!!!!