1

Onderwerp: Fondant

Hoe lang kun je voorbeelden zoals roosjes of cars auto of hello Kitty gezichten bewaren in een afgesloten bakje in de koelkast?
Of is het beter om ze te bewaren in een afgesloten bakje buiten de koelkast.
Want zou graag een paar dingen zoals roosjes of vlinders op voorraad hebben.

Wie kan hier mij mee helpen.

2

Re: Fondant

Niet in de koelkast en niet in een afgesloten bakje  ;) . Koelkast is te vochtig en een afgesloten bakje sluit te veel af waardoor het vocht niet weg kan en alles slap wordt.

Re: Fondant

Esther68 schreef:

Niet in de koelkast en niet in een afgesloten bakje  ;) . Koelkast is te vochtig en een afgesloten bakje sluit te veel af waardoor het vocht niet weg kan en alles slap wordt.


Ik heb het nu al een tijdje in de koelkast met een keukenrol onderin. Het is nog goed en niet vochtig. Plakt ook niet.
Maar hoe lang kun je het zo bewaren en gebruiken ?

4

Re: Fondant

Maar maak je de decoraties dan? Van fondant+tylose of marsepein? Beide kun je wel lange tijd bewaren, maar ik weet dus niet precies hoe je je decoraties maakt.
Marsepein en/of fondant hoeven echt niet in de koelkast  :nooo . Juist niet  ;)

Re: Fondant

Esther68 schreef:

Maar maak je de decoraties dan? Van fondant+tylose of marsepein? Beide kun je wel lange tijd bewaren, maar ik weet dus niet precies hoe je je decoraties maakt.
Marsepein en/of fondant hoeven echt niet in de koelkast  :nooo . Juist niet  ;)


Ik maak het alleen van fondant, ik doe daar niets doorheen. Ik maak er decoratie van.

6

Re: Fondant

Maar bewaar jij je (verpakte) voorraad fondant ook in de koelkast?

Decoraties kun je heel erg lang bewaren. Ik heb ook nog ergens hartjes en witte bloemen liggen, omdat ik het zonde vind om deze weg te gooien. Maar ik maak meestal toch nieuwe omdat ik toch bang ben dat kinderen (volwassen eten de harde decoraties meestal niet op) deze oude, muffe bloemen op gaan eten  ;)

Re: Fondant

Mijn verpakte fondant dat bewaar ik gewoon in de kast. Alleen mijn decoratie die ik heb gemaakt die je boven op een taart doet, die heb ik in een bakje met een stukje keukenrol eronder in, in de koelkast. Daar kan geen lucht bij komen.

Waar bewaar jij je decoratie dan, die je over hebt?

8

Re: Fondant

http://www.deleukstetaarten.nl/faq/36/K … af+maken?/

niet in de koelkast..........luchtdicht/stofvrij en op een donkere plaats om verkleuring te voorkomen.......

9

Re: Fondant

Bewaarvragen mogen overigens [MOVE] -> taartdecoratie algemeen

10

Re: Fondant

@karin09: dat zie ik nou nooit he!  ;) Ik open bijna altijd op 'nieuwe berichten' en dan let ik eigenlijk nooit op de rubrieken.....

Ik bewaar mijn decoraties in een doosje in de trapkast.

Re: Fondant

Karin09 schreef:

Bewaarvragen mogen overigens [MOVE] -> taartdecoratie algemeen


Dank je, dat wist ik niet. Ben hier nieuw ;-)

12

Re: Fondant

Esther68 schreef:

@karin09: dat zie ik nou nooit he!  ;) Ik open bijna altijd op 'nieuwe berichten' en dan let ik eigenlijk nooit op de rubrieken.....

Ik bewaar mijn decoraties in een doosje in de trapkast.

Hihihi........modjes hebben speciale "ogen"  O-)  ;)

13

Re: Fondant

kayleestaarten schreef:
Karin09 schreef:

Bewaarvragen mogen overigens [MOVE] -> taartdecoratie algemeen


Dank je, dat wist ik niet. Ben hier nieuw ;-)

Als je nieuw bent is het handig/verstandig eerst eens uitgebreid rond te lezen/neuzen........vooral de FAQ's niet overslaan, en eens te proberen of de zoekfunctie je op weg kan helpen. Veel dingen zijn echt al wel eens aan de orde geweest........
Als de zoekfunctie niet lukt kun je ook via google zoeken met in je zoekterm ergens de kreet "deleukstetaarten.nl" en daarbij jouw zoekwoorden.......

Als je toch denkt dat jouw vraag een eigen topic nodig heeft, dan voor het plaatsen de sticky bovenaan elke rubriek doorlezen om te bepalen in welke rubriek jouw vraag thuishoort.......

Verder is dit een forum waarin iedereen probeert elkaar te helpen dus zal ook een vraag die al vaker is gesteld beantwoord worden door lieve mede-forummers  :thumb:

14

Re: Fondant

[bijna] mijn  hele huis staat vol met kunst werken van fondant
die ik zonde vind om weg te doen .
het oudste kunstwerk is galupy die ik heb gemaakt voor een taart van mijn dochter toen ze 9 jaar werd ze is nu bijna 14
staat onder een stolp en niet in de zon maar hij is nog steeds heel erg leuk