1

Onderwerp: Pastamachine

Ik zit er aan te denken om een pastamachine aan te schaffen, voor het uitrollen en snijden van fondant?

Ik ben nog niet zo lang bezig met taarten decoreren en vraag mij af of dit handig is...of dit maar zo lijkt?

2

Re: Pastamachine

Ik ben dolgelukkig met mijn pastamahine. Ik heb helaas destijds niet een hele grote gekocht dus ik kan niet een hele plak walzen voor een taart, maar voor alle andere dingen ben ik er blij mee :)

3

Re: Pastamachine

Ik heb er ook 1, maar moet erlijk toegeven dat ik deze bijnan nooit gebruik. dit omdat het een kleintje is dus alleen handig voor versiersels. En omdat hij vaak blijft plakken gebruik ik hem eigenlijk niet.

Groetjes Yvon

4

Re: Pastamachine

Probeer tegen het plakken de rollers eerst in te smeren met een beetje crisco. Het hebt mij heel erg, want plakken doet ie niet meer

5

Re: Pastamachine

ik gebruik mijn machine alleen voor pasta, maar wat een goed idee!!!! Dank jullie wel!! :D  :Y

6

Re: Pastamachine

ik heb er ook een  maar gebruik hem nooit
en anders alleen maar voor de pasta

Re: Pastamachine

Ik gebruik hem regelmatig voor versieringen. Met de taglatelli rol kun je bovendien de sliertjes maken voor mooie krullen. Je draait de gumpaste sliert rond een potlood en laat die dan drogen. Werkt perfekt, alle sliertjes zijn keurig recht en even breed.

Twee keer knippen, nog te kort.

8

Re: Pastamachine

Toevallig dat ik zojuist ook geregeerd heb op een 'pasta machine vraag'  ;)

Ik kán niet zonder!!
Het eerste wat ik doe als ik een taart ga decoreren is mijn pasta machine voor de dag halen.
Ik vet 'm alleen nooit in.

Ik rol een lap uit, begin bij de hoogste stand, en ga dan stapgewijs lager met de stand (zodat de lap steeds dunner wordt).

Succes!

Re: Pastamachine

Vraagje

heb vandaag voor het eerst met de pastamachine een fondanten lap geprobeerd te maken maar in de fondanten zitten haperingen als het eruit komt.
Begin bij groot en dan steeds kleiner zeg maar.
Fondanten goed doorgekneed en later ook met crisco geprobeerd maar veranderde niets.

Iemand tips?

elke taart is een feestje ;-)

Re: Pastamachine

Vraagje

heb vandaag voor het eerst met de pastamachine een fondanten lap geprobeerd te maken maar in de fondanten zitten haperingen als het eruit komt.
Begin bij groot en dan steeds kleiner zeg maar.
Fondanten goed doorgekneed en later ook met crisco geprobeerd maar veranderde niets.

Iemand tips?

elke taart is een feestje ;-)