1

Onderwerp: cupcakes bewaren

Hallo allemaal,

Maandag de 24ste staat onze keizersnede gepland.
Nu hebben we voor de mensen die thuis langskomen al cupcakes gemaakt en ingevroren.
Maar nu lijkt het ons ook leuk om wat mee te nemen naar het ziekenhuis.
Deze willen we dan zondag bakken,vullen met jam,en bekleden met marsepein/fondant en muisjes. Maar hoe bewaren we deze en hoe lang zijn ze eetbaar?

Groetjes madelon

2

Re: cupcakes bewaren

Als je ze zondag bakt en versierd enzo, en ze vervolgens in een kartonnen doos zet, kun je ze prima maandag nog eten. Vaak als je ze in plastic verpakt gaan ze wat zweten.
Wellicht dat iemand anders weet hoe je ze langer dan 1 dag goed kunt houden....

Succes en veel sterkte de 24e!

3

Re: cupcakes bewaren

Dank je wel!

Ja ik hoop dat ik ze een dag of 2 a 3 kan bewaren.
Dan kunnen we de verpleging trakteren en de mensen die in het ziekenhuis op bezoek komen.

Bedankt,en gaat vast wel goedkomen de 24ste.

Gr madelon

4

Re: cupcakes bewaren

cupcake-carriër? Passen er 24 in, is luchtdicht afgesloten

5

Re: cupcakes bewaren

Ik doe ze vaak op een dienblad ofzo met huishoudfolie erover. Bij mij gebeurt het alleen op hele warme dagen of met een hele hoge luchtvochtigheid dat ze gaan zweten. Op die manier kan je ze best een paar dagen bewaren, mits je iedere keer het plastic er netjes over heen doet.

Je vindt mijn taarten ook op Facebook: https://www.facebook.com/bakkriebels/
Wat meer lezen bij mijn baksels? http://bakkriebels.nl/

6

Re: cupcakes bewaren

Gaat het marsepein/fondant niet zweten in een cupcake carrier?

Gr madelon

7

Re: cupcakes bewaren

Ik ben dus bang idd als ik ze onder huishoudfolie stop ze gaan zweten.
Want er komen nu warme dagen aan en in het zkh is het ook warm.

Me vriend heeft gisteren een grote taartdoos geregeld.
Als we de cupcakes dan zondag maken en versieren en zetten ze in de doos in de koelkast kan dat ook? En dat ze dus onderweg naar het ziekenhuis en in het ziekenhuis op temperatuur kunnen komen?

8

Re: cupcakes bewaren

Ik zou de cupcakes niet in de koelkast bewaren, dan kunnen de cakejes uitdrogen. Gewoon zo kort mogelijk vantevoren bakken (als dat mogelijk is natuurlijk ;) ) en dan in een kartonnen taartdoos bewaren. Evt. op een koele plaats (zoals in een kelder ofzo).