1

Onderwerp: Welk merk roomkaas voor cheesecake?

Hallo, zoals het topic al aan geeft, wil ik graag een cheesecake maken,
maar met welke roomkaas ga ik die maken?

Zou graag jullie mening willen vragen.

Dank jullie wel.

Gr. Mirella

2

Re: Welk merk roomkaas voor cheesecake?

Ik gebruik tegenwoordig Euroshopper roomkaas, proef/merk echt geen verschil met andere merken!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

3

Re: Welk merk roomkaas voor cheesecake?

Monchou is t lekkerst! (Vind ik :P )

4

Re: Welk merk roomkaas voor cheesecake?

Ik gebruik inderdaad euroshopper, of die van de aldi. Smaken prima en houdt 't betaalbaar.  :Y

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

5

Re: Welk merk roomkaas voor cheesecake?

monchou is erg lekker, ik proef wel verschil maar Aldi is ook prima!

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

6

Re: Welk merk roomkaas voor cheesecake?

Ja, monchou heeft een heel karakteristieke smaak. Maar dat vind ik lekkerder in een echte monchoutaart. In cheesecake gaat zoveel extra's dat ik daar 'gewone'  roomkaas voor gebruik.  :Y

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

Re: Welk merk roomkaas voor cheesecake?

Bedoel je een koelkast cheesecake of een die je moet bakken?

Voor de koelkast variant zou ik voor mascarpone gaan, aangezien ze de andere merken waarschijnlijk niet verkopen in oostenrijk

I never met a calorie I didn't like....

8

Re: Welk merk roomkaas voor cheesecake?

Hier in the States, het walhalla van de cheesecakes, gebruikt men Philadelphia creamcheese
Succes!

9

Re: Welk merk roomkaas voor cheesecake?

Heb je even gemeld, lijkt me dat dit bij bakken en vullen moet, is tenslotte een taart.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

10

Re: Welk merk roomkaas voor cheesecake?

Miss Pebble schreef:

Ik gebruik tegenwoordig Euroshopper roomkaas, proef/merk echt geen verschil met andere merken!

Ik ook... :Y

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

11

Re: Welk merk roomkaas voor cheesecake?

Move to ~> Bakken & vullen

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

12

Re: Welk merk roomkaas voor cheesecake?

manika schreef:
Miss Pebble schreef:

Ik gebruik tegenwoordig Euroshopper roomkaas, proef/merk echt geen verschil met andere merken!

Ik ook... :Y

Ik ging uit van de gebakken variant en idd, wat elleoj ook zegt, er gaat zoveel bij dat je de smaak van de roomkaas er niet meer uit kunt halen. En die van de euroshopper is makkelijk te verwerken omdat-ie vrij dun is.
Bij ongebakken cheesecake gebruik ik trouwens wel mascarpone of monchou want daarin proef je de roomkaas goed. Is met Euroshopper ook lekker hoor, maar de andere twee geven een romiger textuur en meer 'kaassmaak'.

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

Re: Welk merk roomkaas voor cheesecake?

Dank jullie voor jullie antwoorden ( en voor het melden zag te laat dat ik de verkeerde had  :rolleyes: )

De euroshopper hebben we niet, maar ik zal eens kijken naar de Philadelphia. En anders wordt het dus de mascarpone.

Nogmaals dank.

Gr. Mirella

14

Re: Welk merk roomkaas voor cheesecake?

Euroshopper roomkaas, is dat zuivelspread?

Alvast bedankt, groetjes Lydia