1 Laatst bewerkt door christa.meijer (07-06-2013 19:06)

Onderwerp: Bruidstaart vragen

hallo idereen, Ik moet in september een bruidstaart(5hoog) gaan maken,
Kan ik vantevoren een taart bakken, vullen  afsmeren met botercreme en zelfs met marsepein invriezen? en als ik het er dan uit haal op kamertemperatuur laat komen hoe lang zal dat duren voordat ie weer gewoon vers is ? Ik moet ze "los"mee nemen en daar ter plaatse (1,5 uur verder met de auto) op elkaar zetten.
Iemand goeie bruikbare tips hoe ik dat t beste kan doen.??
Groeten Christa

2

Re: Bruidstaart vragen

Ik heb je een eigen topic gegeven en deze verplaatst zodat je vraag beter gelezen wordt.

In de faq (hier links in het menu) staan invries- en ontdooitips. Dat helpt je al een eind op weg.
Succes met de taart!

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3 Laatst bewerkt door christa.meijer (10-06-2013 19:37)

Re: Bruidstaart vragen

Hallo,
Ik heb nog een vraag voor degene die vaak bruidstaarten maken:En dat betreft de buitenzijde die vaak met fondant wordt gedaan. Ik vind fondant niet erg lekker en vind het fijner om de taart te bekleden met marsepein,maar deze blijft duidelijk zachter dan fondant die steviger is om een taart.
De vraag die ik heb is:kun je door de marsepein ook wat tylose doen, zodat die steviger blijft als bekleding van de taart?
Zodat je toch niet per se met fondant hoeft te bekleden.
Heeft iemand dat ook wel eens gedaan, in plaats van bekleden met fondant?
Graag reacties a.u.b.
groetjes Christa

4

Re: Bruidstaart vragen

Tylose maakt je fondant/marsepein toch minder lekker dus ik zou t nooit gebruiken voor de bekleding, echt zonde van de smaak. Daarnaast verschillen de meningen in hoeverre tylose werkt bij marsepein. Je kan ook marsefond (marsepein met fondant mengen) dan heb je toch de lekkere marsepein smaak, alleen wat minder uitgesproken en het hardt wel enifszins uit.

Re: Bruidstaart vragen

Waarom zou je niet alleen marsepein kunnen doen?

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

6

Re: Bruidstaart vragen

Ik bekleed alleen maar met marsepein  :) . Soms is deze zacht (zeelandia) maar nooit te zacht. Gewoon voorzichtig bekleden en niet trekken aan de lap  ;). Ik zou er zeker geen tylose doorheen doen  :nooo

7

Re: Bruidstaart vragen

Christa  ik zou de taart niet alleen  met botercreme vullen, dit is erg machtig. Via de zoek functie  kan de leuke smaak combinaties  vinden . Betreft de het bekleden kan je de marsepein wit kleuren als dat nodig mocht  zijn.Je kan ook marsefond gebruiken die je evt wat meer amandelsmaak  geeft. Zo heeftheeft het het voordeel iets minder zacht te zijn en wel de lekkere smaak van marsepein.
Hopelijk kan je zo weer even verder

Groetjes Marjon

Re: Bruidstaart vragen

Bedankt voor de reacties!
Wat het botercreme betreft,die gebruik ik altijd alleen mqar om dun mee af te smeren.
Meestal vul ik de taarten met een rood fruit vulling,of banketbakkersroon,en jam,of een bavaroise,ik neem aan dat die wel ingvroren kunnen worden.
Ik ga idd de marsepein dqn mengen met een deel fondant.
Ook wil ik dan een taart aan de zijkanten met een mooi sugarveile rand,die kan denki ook mee ingevroren worden,. Iemand ervaring?