1

Onderwerp: Dilemma bruidstaart wel of niet doen?

Hoi allemaal,

Ik zit met een dilemma en ik denk, gooi het eens hier neer om te kijken hoe jullie erover denken. (ik weet eigenlijk niet of dit hier hoort of in de babbel...)

Mijn oom gaat in oktober trouwen en hij heeft mij gevraagd of ik een bruidstaart voor hem wil en kan maken. Natuurlijk vind ik het heel leuk om voor hem en zijn aanstaande te doen, maar...

De taart zou voor 60 personen zijn (dus met de mogelijkheden die ik heb een stapel rond van 30-25-20-15. Ik heb enkel een combi magnetron en geen vriezer (alleen klein stukje boven de koelkast). In mijn koelkast is geen ruimte om de 4 taarten apart neer te zetten, dus het moet een aaneengesloten stapel worden.

Ik zou op de dag ongeveer een uur met de taart moeten reizen, dus ik wil dan geen vullingen gebruiken die in de koelkast moeten. (en een uur rijden met een 4-laags gestapelde taart vind ik ook wel een beetje eng)

Ik ben nu 3 jaar aan het 'taarten' en ik ben ervan overtuigd dat ik wel de vaardigheid heb om de taart te maken die ik in mijn hoofd heb, maar ik weet niet of ik tegen te veel logistieke problemen aan ga lopen...

Wat is jullie idee? zou je me naar aanleiding van bovenstaande adviseren om de taart wel of niet te maken?

Bedankt voor het meedenken  :o

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

2

Re: Dilemma bruidstaart wel of niet doen?

Ik snap je dilemma! Qua logistiek zou je het misschien anders kunnen aanpakken door bijvoorbeeld een 2 laags stapel te maken (+ eventueel wat dummies eronder voor het effect, maar die hoeven niet in de koelkast) en de rest aan te vullen met cupcakes (in overleg met het bruidspaar natuurlijk!). De cupcakes kun je vullen met jam of een lekkere botercreme en ze nemen minder ruimte in. Bovendien hoeven ze ook niet in de koelkast als je jam & fondant gebruikt. Of, als je een uurtje eerder kunt vertrekken: kale cupcakes en een paar spuitzakken vulling meenemen en op locatie spuiten. Heb ik laatst ook gedaan met 80 cupcakes en dat beviel me beter dan de angst dat de cupcakes met toef en al toch opduikelen bij een verkeersdrempel.


Anders van Marktplaats een goedkope koelkast halen die een weekje gebruiken en daarna weer verkopen. Als je er plaats voor hebt. ;-)

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

3

Re: Dilemma bruidstaart wel of niet doen?

doen! het is een ontzettende eer.
Wat je zelf al zegt, vullingen gebruiken welke je niet in de koelkast hoeft te bewaren. Op tijd beginnen met het maken van je kapsels en misschien een grotere taart bij iemand in de oven bakken? (als je in de buurt van hoofddorp woont ben je welkom).
Maar ook het idee van hierboven met bijpassende cupcakes is ook helemaal.
Een uur reizen met de auto heb ik ook gedaan (niet fijn, maar gelukt) airco/arko goed aan en de taart dozen heb ik in een vouwkrat gezet en daarin dmv handdoeken echt helemaal vast gezet. Ze konden dus geen kant op!
Je hebt de ervaring na 3 jaar taarten, dus de eer komt je toe!

4

Re: Dilemma bruidstaart wel of niet doen?

Is het een optie om thuis je biscuits te bakken (met je eigen vertrouwde combimagnetron)....en dan bij je oom...of andere familie die daar vlakbij woont (want bij je oom is het natuurlijk topdrukte zo rond de bruiloft)....de rest van je taart maken?

Moet je wel goed nadenken welke materialen je mee moet nemen...

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery