1

Onderwerp: Help! Wanneer beginnen en zo?

Help!

We vieren volgende week zondag de verjaardag van onze uk.
Ik ben dit weekend vrij, dinsdag en donderdag. (Volgende week zaterdag ben ik aan het werk tot s avonds).

Wanneer kan ik het beste beginnen met bakken, vullen en decoreren.

En hoe kan ik de taarten het beste bewaren? (De grote taart wordt met gele room en vlaaivulling, het meptaartje jam en ?)

Ik moet voor 11 volwassenen en 2 kids taart maken. Hoe groot moet ie dan zijn?

Life is a piece of cake.

2

Re: Help! Wanneer beginnen en zo?

Het meptaartje is alleen om te meppen? Dan lijkt mij een gewone enkele ronde taart groot zat. Je snijdt maar kleine stukjes van een marsepein of fondant taart.
En als ik jou was, zou ik hem gewoon lekker op mijn gemakje maken als ik veel tijd had en dan invriezen. Dat kan gewoon in een doos of gesloten plastic zak en dan in diezelfde verpakking op zaterdag in de koelkast laten ontdooien. Ongeveer een half uurtje voor de visite komt op een zo koel mogelijke plek zetten zodat hij niet zo heel erg koud is. Heb je een ventilator in huis? Mocht er condens op je taart zitten als je hem uit de koelkast haalt, wil dat weleens helpen om het condens te laten opdrogen.
Mocht je hem toch vlak tevoren willen maken, dan moet hij wel in de koelkast omdat je gele room gebruikt.

Kun je verder zo?

Tieneke

3

Re: Help! Wanneer beginnen en zo?

Okee, kan ik ook bijvoorbeeld morgen bakken en invriezen en dan dinsdag of donderdag vullen en bekleden?

Life is a piece of cake.

4

Re: Help! Wanneer beginnen en zo?

Je biscuit laten ontdooien en dan weer bekleed invriezen zou ik niet doen. Het kan wel, maar je gebak kan droger worden.
Ik denk dat je beter kunt bakken, vullen en bekleden en dan invriezen. Desnoods maak je de decoraties op voorhand en plak je die zondag op de ontdooide taart. Decoraties vind ik altijd de helft van het werk/tijd.

Tieneke

5

Re: Help! Wanneer beginnen en zo?

Top! Dat ga ik doen :)

Life is a piece of cake.

6

Re: Help! Wanneer beginnen en zo?

Hé, ik heb je gespot op zp ;-)

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart