Onderwerp: Herbruikbare cakedrums

Hallo bakkers,

Ik heb een vraag over cakedrums.
Omdat ik het zonde vind om dingen weg te gooien, vraag ik me af of er  ook cakedrums zijn die je kunt blijven gebruiken.
Ik bak namelijk altijd taarten voor kennissen/familie, en kan dus gemakkelijk materialen terugkrijgen.

Heeft iemand hier ervaring mee?
ik denk bijv. aan Wilton Decorator Preferred® Smooth Edge Plate . Het lijkt me dat je die opnieuw kunt gebruiken?

Groeten,
Sjoukje

2

Re: Herbruikbare cakedrums

Ik gebruik mijn cakedrums altijd meerdere malen als ik voor vrienden/kennissen e.d. bak. Ik bekleed mijn drum dan met fondant en vraag of ze hem na afloop terug willen geven. Het fondant mag er dan op blijven zitten. Dat pulk ik er wel vanaf. Er zit ook altijd een taartkarton onder het taartje, dus bij het snijden van de taart wordt de drum nauwelijks beschadigd.
Als ik een keer voor 'vreemden' bak, dan reken ik de drum mee in de prijs van de taart en mogen ze hem houden. Ik heb echter ook wel gehoord dat mensen 'statiegeld' rekenen voor de drum. Dat is natuurlijk ook een optie.

3

Re: Herbruikbare cakedrums

Ik doe het zelfde als RijWM....voor familie/vrienden vraag ik de drum terug, evenals de kartonnen taartdoos. Die gebruik ik meerdere keren...hij gaat pas weg als er echte scheurtjes van het snijden in zitten (maar dat is niet snel, i.v.m. taartkartonnetje die nog tussen drum en taart in zit).

Als ik voor vreemden bak (wat niet zo vaak is), dan tel ik de drum en taartdoos in de prijs mee....en die vraag ik dan uiteraard niet terug. En ik gebruik dan ook een nieuwe drum en taartdoos (maar dat lijkt me vanzelfsprekend)

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery