1

Onderwerp: Hoe de zoete smaak van de fondant wegwerken???

Het is heel logisch dat de taart die bedekt is met fondant, daar ook naar smaakt.

Ik vind het vaak zo overheersend dat als ik de taart eet het fondant van mijn stukje taart aan de kant schuif. Hoe kan ik het overheersende zoete smaak van fondant een beetje wegwerken...zodat het wat aantrekkelijker wordt te eten voor mij....ik weet dat in de omgeving meer mensen hier last van hebben...vind het dan zo zonde van al het tijd wat je erin gestopt hebt...en het gpriegel met het fondant....


groetjes

2 Laatst bewerkt door mdetombe (30-05-2013 18:02)

Re: Hoe de zoete smaak van de fondant wegwerken???

Dunner uitrollen en bekleden, frisse vulling in de taart doen, fondant niet eten, marsepein gebruiken :D  :D  :D  :D

Je heb van fondarific is hier alleen niet te koop maar die hebben fondant met een smaakje, google maar eens op fondarific. Ik heb het weleens geprobeerd maar ik vind het niet lekker. Zo en zo laat ik altijd mijn bekleding staan en eet alleen de taart met vulling ;)

taart in Alphen aan den Rijn
http://www.zoetegedachte.nl

3

Re: Hoe de zoete smaak van de fondant wegwerken???

Is het mogelijk om aan het fondant een smaakstofje toe te voegen?

4

Re: Hoe de zoete smaak van de fondant wegwerken???

Dat weet ik niet precies wellicht kun je het met een klein beetje proberen, fondant smelt wel als er vocht bij komt :)

taart in Alphen aan den Rijn
http://www.zoetegedachte.nl

Re: Hoe de zoete smaak van de fondant wegwerken???

je kunt t ook met wat goeie marsepein mixen zodat het nog wel uithard maar de lekkere marsepein smaak overneemt van de marsepein

6

Re: Hoe de zoete smaak van de fondant wegwerken???

Je kunt er lorann smaakstof aan toevoegen. Zelf heb ik het nooit uitgeprobeerd.

7

Re: Hoe de zoete smaak van de fondant wegwerken???

Wat ook kan helpen is de botercreme waarmee je afsmeert een smaakje geven. Bv lekker fris citroen. Dat maakt de combi botercreme/fondant wat frisser.

Overstappen op marsepein of marsefond kan ook een optie zijn. Veel mensen die marsepein te uitgesproken vinden, vinden marsefond wel lekker.