101

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

Bedankt Djehr!

102

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

Super dit topic!

Had hem nog niet eerder gezien.

103

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

Nooit over koekjes bakken nagedacht, maar ik ga de recepten meteen printen.. Bakte tot nu toe alleen cake, taarten en soezen, wil door dit forum dit weekend al cupcakes gaan beginnen, maar nu gaan daar dus ook koekjes bij komen..  :)  ik krijg het druk!

Nu nog mensen vinden om alle probeersels op te eten aangezien ik alleen woon :lol:. Mijn familie en collega's gaan een goede tijd tegemoet  ;)

104

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

Oudste heeft binnenkort zijn kinderfeest. Hij wilde naar de bakker.
Daar hoourt natuurlijk wel een passende uitnodiging bij.
Zo juiste deze uitsteker besteldhttp://www.deleukstetaartenshop.nl/images/s966803.jpg

Heb er al veel zin in. Nu maar hopen dat het werkt zoals het zou moeten werken.
Als julie bekend zijn met deze uitsteker en tips hebben. Ik hou me aanbevolen ;)

105

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

oh, dat wil ik ook graag weten, die uitsteker staat ook op mijn verlanglijstje!
Verder erg fijn al die recepten bij elkaar en vooral de bewaartips. Ik heb binnenkort een volvoweekend (tja, dat is zijn hobby: hij de garage, ik de keuken, lekker traditioneel  :P Maar we gaan dus met de oude volvo 1 keer per jaar naar een weekend met allemaal mensen met oude volvo's) en daar wil ik op de markt koekjes gaan verkopen, maar de markt is op zaterdag en we gaan al op woensdag. Ik wil de koekjes dus vantevoren bakken en dan op het weekend versieren met icing en op de markt verkopen. Als ik het zo lees moet dat wel lukken.
Ik heb al uitstekers voor gereedschap, auto's en het mannenlogo om het volvo logo mee te maken, maar zo'n uitsteker met tekst lijkt me ook erg leuk.

106 Laatst bewerkt door jo-oosie (06-03-2013 21:16)

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

uitsteker is echt leuk  :thumb: en geeft echt goede afdrukken in je koekjes hoor   :Y

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PCJE6PQ7-D.jpg


succes er mee !

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

107

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

Voor de liefhebbers:
Ik heb een nieuw recept toegevoegd:

Recept 7: Bruine suiker kruidkoekjes
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/546036_585491944804093_714521485_n.jpg

108

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

Joepie meerdere recepten.
Ik moet voor komende dinsdag koekjes bakken als traktatie na een trouw. voor peuters en kleuters totaal 80 stuks.

109 Laatst bewerkt door djehr (09-04-2013 18:10)

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

Nou dan kan ik je het laatste recept  van de bruine suiker koekjes echt aanraden. Deze hoef je eigenlijk niet eens te versieren zo lekker zijn ze. En als je als afruk hartjes maakt heb je een mooi bruiloftskoekje.

Ik ga ze binnenkort ook eens proberen met volkorenmeel. Volgens mij moet dat ook super zijn!

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

Ik heb recent ook de koekjeskoorts gekregen en kan niet wachten tot ik weer de keuken in mag, vooral met deze lekkere recepten.
:Y

111

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

Hoi hoi,
Waarmee heb je die heerlijke bruine suiker kruidkoekjes gedecoreerd,  vind het er superleuk uitzien.
Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

112

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

met deze:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/wilt … -punch-set
de Wilton Decorative Punch set.
Xenos heeft de goedkope versie van deze set

113

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

djehr schreef:

met deze:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/wilt … -punch-set
de Wilton Decorative Punch set.
Xenos heeft de goedkope versie van deze set

Oké, bedankt, morgen maar even langs de xenos. En dan proberen de koekjes te maken, want het lijkt me een heerlijk recept.

Help mijn vrouw heeft een hobby

114

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

Nog een vraagje: in het recept staat gezouten boter,  maar ik heb alleen ongezouten roomboter in huis, kan het daarmee ook???

Help mijn vrouw heeft een hobby

115

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

Ja hoor dat kan ook. In gezouten boter is 1 gram zout per 100 gram boter toegevoegd. Dus voor het recept heb je ongeveer 2 gram zout nodig als je ongezouten boter gebruikt

116

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

Moet dit recept ook even rusten in de koelkast,  of kan ik het direct gebruiken???

Help mijn vrouw heeft een hobby

117

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

Het is altijd beter om het deeg even in de koelkast te leggen. Dan lopen ze minder uit.

118

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

djehr schreef:

Het is altijd beter om het deeg even in de koelkast te leggen. Dan lopen ze minder uit.

Thanks, het deeg ligt in de koelkast, ze gaan straks de oven in. Ben benieuwd en dan na het bakken en afkoelen gaan ze m'n nieuwe glazen luchtdichte koekjespot in en morgen mee naar school.
Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

119

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

En? gelukt?

120

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

djehr schreef:

En? gelukt?

Ja, ze zijn best goed gelukt,  alleen zien ze er niet zo mooi donker uit als die van jou,ik vind ze erg lekker zo met die kruiden.  Nog bedankt voor al je advies  :thumb:

Help mijn vrouw heeft een hobby

121

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

heeeerlijk uitgebreid, dank je wel!

Taart Smakelijk is de naam

122

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

Een vraagje..dom waarschijnlijk, maar waarom zijn de zandkoekjes vetter en zoeter, terwijl er minder boter en suiker door moet?
Ik heb gisteren het recept uit de koekenbakkers gebruikt, maar vind ze zo compact en bloemig van smaak. Doe ik iets fout of is dat het recept?
Daarna heb ik nog zandkoekjes gemaakt, vond ik lekkerder, maar die komen niet zo mooi glad uit de oven! Iemand tips?

123

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

ooo ik haal dit topic even naar boven hoor..:) het regent in turkije dat is al heel wat dus een ideaal dagje om te bakken.. ik heb de koekjes gemaakt van Djehr  bruine suiker koekjes en ze gestempeld dat was erg leuk:) en ze zijn super lekker tot zo ver zo goed maar ze lopen toch uit bij mij grgrgr frustrerend mooie uitsteek vormen in nl gekocht metalen uitgedrukt nog half uurtje in de koelkast en dan pas in de oven.. en ze worden aan de binnenkant hoger dan aan de uiteinde?? dus bolle koekjes..  iemand een idee waarom ze bol worden? op deze manier kan ik ze niet decoreren met ir.. ik blijf het proberen maar ze smaken super !! waarom is het toch altijd zo slecht voor je gewicht grgr zou hier best op kunnen leven:)

124

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

judith37 schreef:

.. ik heb de koekjes gemaakt van Djehr  bruine suiker koekjes... maar ze lopen toch uit ..
..en ze worden aan de binnenkant hoger dan aan de uiteinde?? dus bolle koekjes..  iemand een idee waarom ze bol worden?

Het klopt dat de bruine suikerkoekjes iets uitlopen. Staat er ook bij dat die minder geschikt zijn voor het versieren met fondant. Wat je kan doen is het bakpoeder weglaten. Dan worden ze wel minder bros maar zouden ze hun vorm beter moeten behouden.

125

Re: Recepten voor koekjes die je wilt versieren

OO Desiree ik zie nu pas het antwoord was voor een aantal maanden in nederland vakantie aan het vieren nu weer terug in turkije en voor het eerst weer even op de site. oke ik ga het nog een x proberen heb alles uitgeprint ik blijf stug proberen haha bedankt voor je antwoord.