1

Onderwerp: Decoreren met modelleerpasta...?

Hallo,

Ik ga binnekort een taart maken waarbij er over modelleer pasta wordt gesproken..
Hier had ik wel eens van gehoord maar nooit echt gebruikt, kan iemand mij vertellen waar ik dit kan kopen? In de webshop kan ik het niet vinden en bij google wordt ik ook niet erg wijzer.

Alvast bedankt!

2

Re: Decoreren met modelleerpasta...?

krijg de link niet voorelkaar..deze is van dit forum van inge

Ik vroeg me al een hele tijd af wat het recept voor modeling chocolate (kneedbaar chocolade wat je kan uitrollen) was. Dit wordt veel gebruikt in het nieuwe programa Cake Boss.
Ik heb het recept gevonden!
120ml glucose
400gr pure chocolade
Smelt de chocolade au bain marie. Het kan ook in de magnetron, maar dan moet je heel veel roeren. Haal de chocolade van het vuur en roer tot alles goed gesmolten is, zonder klontjes.
Voeg dan de glucose toe aan de gesmolten chocolade, goed roeren tot één geheel. Je zal zien dat het vrijwel direct een bal wordt.
doe deze bal in plastic folie of in een diepvries zakje en leg in de koelkast.
Na een paar uur kan je stukjes hier af breken en goed doorkneden, de chocolade zal zachter worden en uitrolbaar.
Nu kan je lekkere versiering maken voor je taart, of voor de durvers het hele stuk uitrollen en een taartje mee bekleden.
Taart en meer...
www.zoetmetstijl.nl

3

Re: Decoreren met modelleerpasta...?

Modelleerpasta is toch ook gewoon fondant of marsepein  :think: ?

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

4

Re: Decoreren met modelleerpasta...?

Waarvoor zou je het nodig hebben? Ik zou ook zo gauw niet weten wat er precies mee wordt bedoeld..........

5

Re: Decoreren met modelleerpasta...?

Ik dacht ook dat dat hetzelfde was als fondant en marsepein, maar er wordt gesproken over én fondant én modelleerpasta!  :s

6

Re: Decoreren met modelleerpasta...?

Karin, de modelleerpasta wordt gebruikt om decoratie mee te maken. Ik kan alleen niet zo goed vinden waarom ik daar geen fondant voor zou kunnen gebruiken.

7 Laatst bewerkt door Suuske (27-05-2013 14:49)

Re: Decoreren met modelleerpasta...?

Modelling paste (zoals Molly's paste en die van Annelies) is fijner om te boetseren. De paste droogt minder snel uit, "breekt" niet tijdens het drogen en is beter in model te krijgen. Het blijft ook wat langer kneedbaar en bewerkbaar, zodat je mooie, gladde oppervlaktes kan krijgen.

Natuurlijk kun je ook fondant daarvoor gebruiken  :) 

Ik zelf zou er geen hele taarten mee gekleden.

http://www.facebook.com/TQofPops
I'm not insane, I'm mentally hilarious

8

Re: Decoreren met modelleerpasta...?

ehhh beginnersvraagje is modelling paste hetzelfde als gumpaste en flowerpaste... of zitten er toch weer verschillen tussen die 3?

9

Re: Decoreren met modelleerpasta...?

Gumpaste en flowerpaste (mexican paste) zijn nagenoeg hetzelfde. Deze paste wordt snel hard en kan je heel dun uitrollen zonder dat het breekt. Wordt voornamelijk gebruikt om bloemen mee te maken.

Modelling past is vetter en hard niet zo snel uit, niet geschikt voor hele dunne dingen.

Dus nee, het niet hetzelfde  ;)

http://www.facebook.com/TQofPops
I'm not insane, I'm mentally hilarious

10

Re: Decoreren met modelleerpasta...?

Bedankt voor de reacties!

Ik denk dat ik gewoon fondant gebruik  :) .

Suuske, weet jij toevallig ook waar je dat kan kopen voor als ik het toch ooit wil proberen?  :)

11

Re: Decoreren met modelleerpasta...?

Molly's paste kan je bij The Little Cake Shop krijgen, de paste van Annelies weet ik zo gauw niet.

Succes!

http://www.facebook.com/TQofPops
I'm not insane, I'm mentally hilarious

12 Laatst bewerkt door Tijnek (28-05-2013 05:10)

Re: Decoreren met modelleerpasta...?

Suuske schreef:

Gumpaste en flowerpaste (mexican paste) zijn nagenoeg hetzelfde. Deze paste wordt snel hard en kan je heel dun uitrollen zonder dat het breekt. Wordt voornamelijk gebruikt om bloemen mee te maken.

Modelling past is vetter en hard niet zo snel uit, niet geschikt voor hele dunne dingen.

Dus nee, het niet hetzelfde  ;)


Dank je wel voor je reactie, ik ben op het moment aan het oefenen met boetseren, maar gebruik hiervoor gumpaste en vond al dat het zo snel uithardt en daardoor scheurtjes kreeg als je het buigt. Ik ga op zoek naar modelling paste

13

Re: Decoreren met modelleerpasta...?

:lol: ik was geloof ik helemaal in de ban van chocola....gewoon niet goed gelezen had ik :o

14

Re: Decoreren met modelleerpasta...?

Suuske schreef:

Molly's paste kan je bij The Little Cake Shop krijgen, de paste van Annelies weet ik zo gauw niet.

Succes!





Dankje!