76

Re: Best Brownies ever!

arinas schreef:

Mijn vriend zei zelfs : " ik hou van die gene die jou dit recept heeft gegeven!" En hij houdt eigenlijk niet van brownies.. Dus als dat geen compliment is!

:lol: :thumb: You just made my day! :D

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

77

Re: Best Brownies ever!

Hoi Adrienne. Heb je misschien een fotootje van de verpakking van de caramels van Werthers echte. Heb al in de supermarkt gekeken, en kan verschillende soorten vinden. Het is mij niet helemaal duidelijk welke ik moet hebben. Ik ben momenteel stevig aan het lijnen, dus er is geen haast bij. Heb dit recept al heel lang geleden opgeslagen, en wil het nu (na deze zoveelste lijnpoging) toch een keertje gaan proberen.

Gr. Anja

78

Re: Best Brownies ever!

Hier vind je een plaatje:  http://www.soap.com/p/werthers-original … -pk-178769

Mocht het echt niet lukken dan kun je ook caramelsaus zelf maken, wel ietsje meer werk :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

79

Re: Best Brownies ever!

Dank je, zal deze week gelijk kijken of ik ze kan vinden.

80 Laatst bewerkt door Annemarie29 (17-05-2013 18:03)

Re: Best Brownies ever!

Ik heb hem ook gemaakt. Helaas niet gaar genoeg, maar de randen smaken naar meer, ga het zeker nog eens proberen.

De saus lukte ook met Lonka caramel.

Wil je me volgen op Facebook, like dan https://www.facebook.com/zoetzwolle
Groetjes Annemarie

81

Re: Best Brownies ever!

Ah, mijn tip om te zien of hij gaar is: ik neem de bakpan eruit en houd 'm een beetje schuin. Als je 'm scheef houd en je ziet de inhoud nog 'glijden', dan heeft ie nog een paar minuutjes meer tijd nodig :Y ( De normale truuk van de satehprikker werkt niet bij brownies, omdat die er ook als ie gaar is nog niet schoon uit zou komen :Y )

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

82

Re: Best Brownies ever!

Misschien staat het al ergens, maar zo veel reacties, zo weinig tijd. Is het de bedoeling dat de caramel op de onderste laag blijft liggen of moet het erin zakken?

Wil je me volgen op Facebook, like dan https://www.facebook.com/zoetzwolle
Groetjes Annemarie

83

Re: Best Brownies ever!

Als de eerste laag eenmaal is 'aangebakken', dan blijft de caramel er op liggen; die mengt zich dan een beetje met de tweede laag beslag die je erop doet :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

84

Re: Best Brownies ever!

Adrienne schreef:

Als de eerste laag eenmaal is 'aangebakken', dan blijft de caramel er op liggen; die mengt zich dan een beetje met de tweede laag beslag die je erop doet :Y

Het bleef er nu op liggen, maar als ik dan de tweede laag erop doe, stort de 1e laag als nog in.

Wil je me volgen op Facebook, like dan https://www.facebook.com/zoetzwolle
Groetjes Annemarie

85

Re: Best Brownies ever!

Hmm, dat gebeurt bij mij niet. Dan moet ie misschien ietsje langer bakken? De eerste laag mag best een flink korstje hebben  :Y  Aan de andere kant; misschien kan het ook niet echt kwaad, dan mengt de caramel gewoon wat meer...

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

86

Re: Best Brownies ever!

Hier bij de supermarkt kon ik geen pecannoten vinden.
Wat kan ik dan beter nemen: Walnoten of hazelnoten?

Ik moet het eigenlijk niet doen ('k moet nog een paar kilo kwijt) Maar ik ga hem binnenkort eens uitproberen.

Groetjes Gerien

87

Re: Best Brownies ever!

Pecannoten zijn hier ook seizoensgebonden: als ik ze niet gevonden krijg, gebruik ik walnoten! :9

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

88

Re: Best Brownies ever!

Pecannoten kunnen in de supermarkt bij de bakspullen liggen, maar ze liggen soms ook op de groente en fruit afdeling.

89

Re: Best Brownies ever!

Ik kan nog even kijken bij de groenteafdeling. Daar heb ik niet gezocht. Anders neem ik walnoten.

Doe je de noten er heel in of hak je ze grof?

Groetjes Gerien

90

Re: Best Brownies ever!

grietje schreef:

of hak je ze grof?

:Y  :thumb:

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

Re: Best Brownies ever!

Eerste laag staat erin!  Caramel nu aan het smelten,  ben benieuwd. 
Pecan noten gewoon bij jumbo gekocht!  Sttan bij bakspulen.Heb ze met hazelnoten gemengd.
Resultaat volgt!  :)

Re: Best Brownies ever!

Nou Adrienne, ze zijn goedgekeurd hier!  :thumb:
Heb er ook wat hazelnoten bij gedaan.
Die chocochips gebruik ik de vlg keer niet meer omdat je die toch niet terug vindt na het bakken  ;)

Bedankt voor je recept ga hem zkee nog eens maken  :Y  :Y

93

Re: Best Brownies ever!

Hij zit nu in de oven. Al bijna 1 uur!!
Hij is nu geloof ik bijna gaar. Mijn oven doet er bij heel veel baksels langer over. Best wel eens lastig hoor.

Moet ik hem bij het afkoelen gewoon in de vorm laten??
Of er direct uithalen?

Groetjes Gerien

94

Re: Best Brownies ever!

Nou hij is klaar, maar..... hij is heel klef. ik denk dat hij nog niet goed gaar is. Terwijl hij er toch een uur in heeft gezeten.
Hij zat ook helemaal aan het folie geplakt. (waarom moet er eigenlijk alufolie in de vorm????)
Hij ligt nu in rare brokken op mijn dienblad.
De smaak is wel erg lekker. Dochterlief heb ik de keuken uit moeten jagen: ze bleef stukjes pikken en zoonlief betrap ik nu ook op diefstal :lol:  :lol:

Groetjes Gerien

95 Laatst bewerkt door Adrienne (07-06-2013 09:36)

Re: Best Brownies ever!

Komt ie pas net uit de oven? Dan is ie nog best 'nat': hij moet echt helemaal afkoelen, ik maak 'm altijd een dag van tevoren :Y

Het folie is juist zodat het niet aan de vorm plakt ;) maar ik moet het misschien een beetje aanpassen ( dit kwam direct uit het originele recept): ik gebruik meestal bakpapier. Had je ook spray gebruikt? Dat helpt ook tegen het plakken. :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

96

Re: Best Brownies ever!

Adrienne schreef:

Komt ie pas net uit de oven? Dan is ie nog best 'nat': hij moet echt helemaal afkoelen, ik maak 'm altijd een dag van tevoren :Y

Het folie is juist zodat het niet aan de vorm plakt ;) maar ik moet het misschien een beetje aanpassen ( dit kwam direct uit het originele recept): ik gebruik meestal bakpapier. Had je ook spray gebruikt? Dat helpt ook tegen het plakken. :Y

Ik ben pas gaan snijden toen hij afgekoeld was. Ook nu is hij nog kleffig, maar de smaak is super.
Ik heb geen bakspray in huis. Daarom heb ik het folie ingevet met boter. Volgende keer zal ik het ook eens met bakpapier doen, dat scheurt minder snel.

Groetjes Gerien

97

Re: Best Brownies ever!

slagroompuntnl schreef:

Nou Adrienne, ze zijn goedgekeurd hier!  :thumb:
Heb er ook wat hazelnoten bij gedaan.
Die chocochips gebruik ik de vlg keer niet meer omdat je die toch niet terug vindt na het bakken  ;)

Bedankt voor je recept ga hem zkee nog eens maken  :Y  :Y

Ik vond de chocochips ook niet echt meer na het bakken, maar 200 gram chocolade weglaten ga je denk ik wel proeven.

Groetjes Gerien

98

Re: Best Brownies ever!

grietje schreef:
slagroompuntnl schreef:

Nou Adrienne, ze zijn goedgekeurd hier!  :thumb:
Heb er ook wat hazelnoten bij gedaan.
Die chocochips gebruik ik de vlg keer niet meer omdat je die toch niet terug vindt na het bakken  ;)

Bedankt voor je recept ga hem zkee nog eens maken  :Y  :Y

Ik vond de chocochips ook niet echt meer na het bakken, maar 200 gram chocolade weglaten ga je denk ik wel proeven.

Ik snap je punt: ik heb ook wel eens geprobeerd gewoon die 200 gram bij de andere gesmolten chocolade op te tellen ( want helemaal weglaten lijkt me geen optie ;) ), maar ik proefde toch echt verschil: al vind je geen harde stukjes choc terug, het verdeelt toch anders dan wanneer je het helemaal vermengt :Y

Je zou ook kunnen kiezen voor bakvaste chips, maar die zijn hier niet zo gemakkelijk terug te krijgen...

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

99

Re: Best Brownies ever!

Adrienne schreef:
grietje schreef:
slagroompuntnl schreef:

Nou Adrienne, ze zijn goedgekeurd hier!  :thumb:
Heb er ook wat hazelnoten bij gedaan.
Die chocochips gebruik ik de vlg keer niet meer omdat je die toch niet terug vindt na het bakken  ;)

Bedankt voor je recept ga hem zkee nog eens maken  :Y  :Y

Ik vond de chocochips ook niet echt meer na het bakken, maar 200 gram chocolade weglaten ga je denk ik wel proeven.

Ik snap je punt: ik heb ook wel eens geprobeerd gewoon die 200 gram bij de andere gesmolten chocolade op te tellen ( want helemaal weglaten lijkt me geen optie ;) ), maar ik proefde toch echt verschil: al vind je geen harde stukjes choc terug, het verdeelt toch anders dan wanneer je het helemaal vermengt :Y

Je zou ook kunnen kiezen voor bakvaste chips, maar die zijn hier niet zo gemakkelijk terug te krijgen...

ik had deze: http://www.deleukstetaartenshop.nl/func … uur-400-gr gebruikt.
Maar toch waren ze behoorlijk 'verdwenen'
Maar zonder lijkt me inderdaad geen goed idee. Ze gaan er toch gewoon weer doorheen. :Y

Zou je in dit recept de chocolade kunnen vervangen door witte chocolade? Of alleen de baking drops in wit doen :think:

Groetjes Gerien

100

Re: Best Brownies ever!

grietje schreef:

Zou je in dit recept de chocolade kunnen vervangen door witte chocolade? Of alleen de baking drops in wit doen :think:

Volgens mij reageert witte chocolade wel anders op bakken, dus ik zou niet alle choco vervangen, maar witte chips klinkt yummie!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>