1

Onderwerp: waarmee overtollig marsepein netjes afsnijden

Wat kan ik het beste gebruiken om wanneer ik mijn taart bekleed heb het teveel aan marsepein netjes weg te snijden. Het lukt me nog steeds niet om het echt helemaal netjes te krijgen, heb al verschillende mesjes geprobeerd maar uiteindelijk moet ik meestal toch weer eensier randje er tegenaan plakken. Maar soms wil ik dat eigenlijk gewoon niet omdat de taart zonder mooier is.

2 Laatst bewerkt door Tamataartje (02-05-2013 13:46)

Re: waarmee overtollig marsepein netjes afsnijden

Met een pizzasnijder, weet je wel, zo'n wiel-ding. Je kan 'm ook in de shop kopen: http://www.deleukstetaartenshop.nl/wilt … nt-trimmer

3

Re: waarmee overtollig marsepein netjes afsnijden

Ja, pizzasnijder! Ik had het al een een keer hier op het forum gelezen, maar bleef maar pielen met een mesje omdat ik niet dacht dat het zoveel verschil zou maken. Totdat ik vorige week toevallig langs een pizza-rolding liep in de c1000 en hem in mijn karretje heb gedaan (lang leve impulsaankopen!). Echt. Doen. Het maakt zo een verschil!

4

Re: waarmee overtollig marsepein netjes afsnijden

pizzaroller: echt een perfect ding!
K weet niet of ze onderling ook verschillen, maar merk bij mijn goedkope dat het wieletje wel eens wat wil wiebelen. Is niet dramatisch, maar k zou zelf (als ik weer een nieuwe koop en deze promoot tot het werk waar hij voor bedoeld is: pizza's snijden) voelen hoeveel lnks-rechts speeling het wieletje heeft bij de as, zeg maar, en die kopen met de minste speeling...

begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach...
want wie vrolijk is in de morgen, die lacht de hele dag!

5

Re: waarmee overtollig marsepein netjes afsnijden

Een gewoon keukenmes wat je op tafel gebruikt. Ik had met de pizzasnijder regelmatig een te kort afgesneden randje of een afdruk op de taart van de as (waar het wieltje op draait, dat steekt naar de zijkant uit). Een gewoon glad mes zet je loodrecht langs de zijkant neer en snij je dus altijd goed af.

Ben benieuwd wat jou het beste bevalt,

Tieneke

Re: waarmee overtollig marsepein netjes afsnijden

Paletmes  :Y