1

Onderwerp: spakenburgse Jan Hagel recept gezocht

Zoals mijn topic al zegt ben ik smachtend op zoek naar het recept van Spakenburgse Jan Hagel koek.
De recepten die ik met googlen tegenkom zijn allemaal de harde, brosse variant, maar sinds kort kocht ik bij het stoepje de Spakenburgse versie en die blijven lekker smeuïg en zacht, mmmm heerlijk gewoon...
Het stoepje heeft een ambachtelijk recept hiervoor en die willen ze niet geven...
Wie o wie kan me aan het recept voor deze zachte versie van de Jan Hagel helpen?
Misschien weet iemand anders hoe ik het originele "harde" recept kan veranderen zodat ze zacht blijven, ik heb namelijk geen idee waar hem dat in zit, zeg maar...
Hopelijk kunnen jullie me helpen...
Groetjes, Anuschka.

2

Re: spakenburgse Jan Hagel recept gezocht

Ik ben ook op zoek naar het recept voor 'spakenburgse hart' of 'plak' :9

Made with love!

3

Re: spakenburgse Jan Hagel recept gezocht

Deze recepten worden niet vrijgegeven..helaas!

4

Re: spakenburgse Jan Hagel recept gezocht

nee dat heb ik gemerkt idd.  :s  :x  :nooo  :(
Ik kreeg alleen de ingrediënten lijst toegestuurd, alsof ik daar een recept van kan maken met de juiste verhoudingen... :o  :/
Maarja wie weet is er een echte bakker hier op het forum die wel weet hoe dit moet zodat ik iets kan maken wat er in ieder geval zeer op lijkt....

5

Re: spakenburgse Jan Hagel recept gezocht

Ruldolph van Veen mailen?

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

6

Re: spakenburgse Jan Hagel recept gezocht

Kom je ws niet achter of je moet n suikeroma in spakenburg hebben ;) Rudolph gaat dat ook niet verklappen, iig niet precies hetzelfde recept want dan heeft ie n claim aan zn broek.
Als je bij een bakkerij werkt heb je geheimhoudingsplicht dus ook voor recepten

7

Re: spakenburgse Jan Hagel recept gezocht

Ik woon in Spakenburg :) vandaar dat ik zeker weet dat je nergens n recept gaat vinden/krijgen

8

Re: spakenburgse Jan Hagel recept gezocht

Mmmm ik krijg er spontaan trek in!   :cool:

9

Re: spakenburgse Jan Hagel recept gezocht

connie11 schreef:

Ruldolph van Veen mailen?

Heb ik inderdaad ook al gedaan, maar is al lange tijd geleden en heb nog niks ervan gehoord...
Naja, wie weet ooit eens, ik blijf hoop houden en tot die tijd blijf ik ze vooral kopen....
Ze zijn te lekker om niet te kopen, hahaha....

10 Laatst bewerkt door moniekVv (29-01-2018 00:33)

Re: spakenburgse Jan Hagel recept gezocht

Ook ik ben al een poosje zoekende naar de zachte janhagel variant. Nu eindelijk gevonden op ‘t internet:
https://tallsay.com/page/4294994061/koken-en-bakken

Het is nu een beetje te laat om achter het aanrecht te springen☺️, maar morgen eens uitproberen!

11

Re: spakenburgse Jan Hagel recept gezocht

Ooooo.....top! Ga ik snel een keer uitproberen!
Hartelijk dank!