226

Re: Biscuitdeeg

Hoera helemaal voor de eerste keer een biscuit bodem gemaakt voor mijn taart en is gelukt! De taart is 3,5 cm hoog. Ik ben trots  :Y

Taart zonder naam is gevestigd in Amsterdam Noord. Facebook https://www.facebook.com/taartzondernaam

227

Re: Biscuitdeeg

Misschien een hele rare vraag. Houden jullie de bakvorm erom heen als jullie hem in de vriezer stoppen? of laten jullie hem eerst afkoelen tot kamertemperatuur en dan uit de vorm halen?

Is namelijk de eerste keer dat ik hem in wil vriezen.

228

Re: Biscuitdeeg

Ik laat mijn biscuit altijd een minuut of tien afkoelen en haal hem dan uit de bakvorm.
Ik zou het biscuit op kamertemperatuur laten komen en dan verpakken in een pedaalemmer zak, luchtvrij, en zo in de vriezer doen.

229 Laatst bewerkt door denise1968 (04-02-2013 21:07)

Re: Biscuitdeeg

Nog een tip die ik ergens heb gelezen. Zorg dat je mengkom vetvrij is. Zelf mengde ik de eerste paar keer in een plastic bak en die schijnt niet echt vetvrij te zijn. Vanaf het moment dat ik alles meng in een rvs pannetje komt mijn beslag lekker goed omhoog na 10 a 15 min mixen. Biscuitbodem is top!

Taart zonder naam is gevestigd in Amsterdam Noord. Facebook https://www.facebook.com/taartzondernaam

230

Re: Biscuitdeeg

Heb m er ook in staan nu. We wachten af :D

231

Re: Biscuitdeeg

Heb m er ook in staan nu. We wachten af :D

232

Re: Biscuitdeeg

Hij is alleen niet zo hoog geworden als met de mix. Maar smaken zal hij zeker wel

233 Laatst bewerkt door Marian57 (25-03-2013 23:02)

Re: Biscuitdeeg

Dames snap het niet helemaal ,waarom moeten de eieren in heet water liggen ?Ik heb ze altijd op kamertempretuur liggen van onze eigen scharrelkipjes :)
Ben hier lang niet geweest ivm ziekte ...

Dus moet even weer bijleren   O-)

Of kan ik beter de funmix voor taarten bestellen ..

Ik leer elke dag weer een beetje bij ...

234

Re: Biscuitdeeg

dat heet water is voor de mensen die de eieren in de koelkast bewaren.

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

235

Re: Biscuitdeeg

Evelien,

ik ben hier ook nieuw...

Ik wilde eens wat anders proberen dan alleen van die mixen voor kapsel/biscuit.

Alleen vraag ik me het volgende af...

"Leg de eieren (kan ook vanuit de koelkast) in een kom met heet water"

Hoelang moeten ze in het warme water liggen?

(ik bewaar mn eieren ook altijd in de koelkast)

236

Re: Biscuitdeeg

tot ze +/- kamertemperatuur hebben.
Geen heet water, maar warm water gebruiken, anders garen je eieren en heb je gekookte eieren. :D

Leg ze +/- 15 minuten in warm water.

Persoonlijk doe ik dan de eieren zonder schaal in een kom en zet het bakje in een warm water bad ( gootsteen).

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

237

Re: Biscuitdeeg

Ik heb begrepen dat eieren rond de 35 graden de meest ontspannen eiwitstructuur hebben, waardoor het goed én de suiker kan opnemen én toch luchtig kan blijven bij het kloppen.
Dat is dus warmer dan kamertemperatuur. Zelf start ik het roeren van ei en suiker op in mijn mixkom boven een pan met net gekookt water. Met je vinger kun je voelen of het aangenaam warm voelt, dan is het goed. (of je keukentermometer)

Kwartiertje in een bakje heet water leggen kan ook. Niet kokend heet want dan gaan ze dus stollen.  Te koud water, of te lang laten liggen koelen ze weer te veel af, denk dat daarom de au bain Marie-truc het beste werkt.

238

Re: Biscuitdeeg

au bain marie op het gasfornuis of in de gootsteen :D

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

239

Re: Biscuitdeeg

Hee allemaal,
Ik heb een bakvorm met een deksel, zou ik in plaats van de plastic zak ook alleen de deksel erop kunnen doen?
Groetjes Ellen

240

Re: Biscuitdeeg

Hoi,

ik heb een vraag als ik een biscuit mix bak. waarom laat de zijkant soms een klein stukje los. als ik het uit de taart bak vorm wil halen  :|

groetjes Rishma

241 Laatst bewerkt door Orion (02-09-2013 22:41)

Re: Biscuitdeeg

Zou dit recept ook met één ei kunnen, en dan zo'n 20-25 minuten in de oven? Ik wil namelijk alleen een bodem plak maken van biscuit die later belegd kan worden met fruit, net als zo'n kant-klare vlaai bodem die je in de winkel vind.

242

Re: Biscuitdeeg

Orion schreef:

Zou dit recept ook met één ei kunnen, en dan zo'n 20-25 minuten in de oven? Ik wil namelijk alleen een bodem plak maken van biscuit die later belegd kan worden met fruit, net als zo'n kant-klare vlaai bodem die je in de winkel vind.

Ja hoor dat kan

groetjes Hanneke

243

Re: Biscuitdeeg

Hoii, kan mij verteld worden hoeveel suiker bloem en eieren ik nodig heb voor mijn ronde springvorm met diameter van 27cm?
Alvast bedankt!!!!! :-)))

244

Re: Biscuitdeeg

hallo, welkom op het forum :)

als ik in mijn 26cm springvorm bak, gebruik ik
5 eieren
150g suiker
vanillesuiker (eetl. of zo)
90g bloem
30g maizena
iets zout

je krijgt dan een taart zo hoog als de vorm,
je zou alles kunnen vermeerderen met bv 10%, en je vorm verhogen met bakpapier? dan zit je wel safe lijkt me.

succes.

245

Re: Biscuitdeeg

omakneeltje schreef:

hallo, welkom op het forum :)

als ik in mijn 26cm springvorm bak, gebruik ik
5 eieren
150g suiker
vanillesuiker (eetl. of zo)
90g bloem
30g maizena
iets zout

je krijgt dan een taart zo hoog als de vorm,
je zou alles kunnen vermeerderen met bv 10%, en je vorm verhogen met bakpapier? dan zit je wel safe lijkt me.

succes.


Dank je wel ik gebruik funcake mix en alles is goed.. alleen de zijkant bleef tegen de bakvorm aan. Ik zal volgende x bakpapier gebruiken. Ik had wel ingevet,maar helpt blijkbaar niet.

246

Re: Biscuitdeeg

Hallo,

Als ik de bloem er in kleine beetjes doorheen zeef en daarna spatel houd ik klonten bloem onderin...
Wat doe ik fout?

Groetjes

247

Re: Biscuitdeeg

Hallo,

Als ik de bloem er in kleine beetjes doorheen zeef en daarna spatel houd ik klonten bloem onderin...
Wat doe ik fout?

Groetjes

248

Re: Biscuitdeeg

Ik heb deze recept voor het eerst vandaag geprobeerd. Ik moest palmsuiker gebruiken en heb twee keer 5 eiren gebruikt voor een bakblik van 23sqcm. Volgens mij is de biscuit niet echt gerezen, maar ook niet gezakt. Komt dat van de suiker?