1 Laatst bewerkt door makatralsy (14-03-2012 12:10)

Onderwerp: [How to] Wilton Candy melts

Ik merk in de winkel vaak dat mensen nog veel moeite hebben met het werken met de Wilton Candy Melts. Dit is de manier waarop deze gebruikt moeten worden:
* Smelt de candymelts in een kom in de magnetron. Neem de hoeveelheid Candy melts die je nodig hebt. Zet de magnetron op halve kracht of op ontdooifunctie. Warm de Candy melts 1 minuut op en roer goed door. Vervolgens warm je de Candy melts telkens 30 seconden per keer op, roer telkens goed door. Dit betekent dus, dat het smelten heel langzaam gaat, je bent met een halve verpakking makkelijk zo'n 7 minuten bezig. Dit is wel de enige manier om te garanderen dat ze mooi vloeibaar blijven.
* Als de Candymelts helemaal gesmolten zijn, doe ik er vaak wat cacaoboter bij, dit is gewoon verkrijgbaar bij de webshop. Je doet er ongeveer 10% van het volume bij aan cacaoboter. Dit zorgt er voor dat de candymelts langer vloeibaar blijven.
* Vervolgens hou ik de kom met Candymelts au bain marie vloeibaar. Let er op dat het water van de au bain marie niet kookt, het moet net een beetje warm blijven, zodat de candy melts niet dik worden.
* De Candy Melts zijn nu gereed om er cakepops in te dippen of om te werken met de molds.

Hopelijk hebben jullie er wat aan :Y

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

2

Re: [How to] Wilton Candy melts

Dank je wel. Werkt dit ook goed met witte? want ik krijg normaal altijd klontjes. Of doe je er dan wat meer cacaoboter in?

3

Re: [How to] Wilton Candy melts

Dit werkt voor elke soort candymelt, de samenstelling is niet anders.

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

4

Re: [How to] Wilton Candy melts

Kun je de candymelts ook au bain marie smelten? of is de magnetronmethode toch beter?

5

Re: [How to] Wilton Candy melts

Ja, dat kan ook, maar ook dan moet je de temperatuur van het water heel goed in de gaten houden....dat gaat al gauw te hard. Mijn ervaring is, dat de magnetronmethode makkelijker onder controle te houden is.

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

6

Re: [How to] Wilton Candy melts

Dank je wel, vanavond even uitproberen, we wilden graag pops maken voor de juf's verjaardag op vrijdag. ;)

7

Re: [How to] Wilton Candy melts

* gek, net heel verhaal getypt en is niet geplaatst, poging nr 2 dus*

:nooo Gisteravond allebei de methodes geprobeerd, au bain marie, waarbij ik gewoon het water warm hielp ipv liet koken. en de magnetronmethode. Maar bij beiden bleef het toch wat dik. (zeker een half uur doorgegaan met au bain marie en 10 minuten met de magnetron methode)

Heb ik dan niet lang genoeg verwarmd? of is het dan te warm?

Erg jammer, want nou heb ik allemaal plekken op de pops... :( hier en daar is het wat dikker en andere plekken weer te dun... :(

ow, gebruikte trouwens geen wilton melts, maar van de molen hier in de buurt. maar daar zou het niet aan moeten liggen toch?

8

Re: [How to] Wilton Candy melts

Waarschijnlijk heb je gewone chocolade gehad, dat werkt net wat anders dan candy melts. Met de au bain marie methode, moet je gewone chocolade normaal gesproken wel gewoon goed gesmolten krijgen. Het enige verschil is, dat gewone chocolade getempereerd moet worden om hem mooi glanzend en knapperig te krijgen. Op welke stand had je je magnetron? Je hebt hem misschien toch wat te hard laten gaan?

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

9

Re: [How to] Wilton Candy melts

Hmmm, denk inderdaad dat het aan de melts heeft gelegen. Er stond candymelts op de verpakking, roze met aardbeiensmaak. Uiteindelijk wel goed gegaan, maar dus wat oneffen plekken om het maar zo te noemen.

Vandaag candymelts van wilton in de magnetron geprobeerd en ging prima. Voor mij niks anders meer.

Bedankt voor alle tips.

10 Laatst bewerkt door Adrienne (16-03-2012 22:00)

Re: [How to] Wilton Candy melts

Hmmm.... met deze beschrijving wil ik ze nog EEN kans geven dan. Want ik ik bijna zover om ze de deur uit te smijten! Wish me luck!! :lol:


** En natuurlijk ook: Bedankt voor de uitleg! :-D

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

11

Re: [How to] Wilton Candy melts

Kom op, Adrienne, je kunt het!! :thumb:  :Y

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

12 Laatst bewerkt door Danielle_mvs (19-03-2012 19:27)

Re: [How to] Wilton Candy melts

Adrienne schreef:

Hmmm.... met deze beschrijving wil ik ze nog EEN kans geven dan. Want ik ik bijna zover om ze de deur uit te smijten! Wish me luck!! :lol:


** En natuurlijk ook: Bedankt voor de uitleg! :-D

Ha dat had mijn reactie kunnen zijn  :Y
Toch nog maar 's proberen dan, ik heb nog een hele bak balletjes in de vriezer zitten, maar na de eerste mislukking wilde ik m'n handen er niet meer aan branden.

13

Re: [How to] Wilton Candy melts

Bedankt voor de tips!

14

Re: [How to] Wilton Candy melts

kan je ze wel goed smelten in een chocoladesmelter?

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

15

Re: [How to] Wilton Candy melts

sugar100 schreef:

kan je ze wel goed smelten in een chocoladesmelter?

Mijn ervaring is, dat je de candy melts beter eerst rustig kunt laten smelten volgens bovenstaande methode, om ze vervolgens wel mooi vloeibaar te kunnen houden in de chocoladesmelter. Maar als je de temperatuur goed kunt controleren dan moet dit ook kunnen.

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

16

Re: [How to] Wilton Candy melts

Aangezien dit een how to topic over candy melts is drop ik mijn vraag even hier...

Worden candymelts weer helemaal hard na smelten? Ik wil hartjes spuiten van gekleurde chocolade en twijfel tussen voorgekleurde candymelts of zelf kleuren en callebaut chocolade gebruiken.

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

17

Re: [How to] Wilton Candy melts

Ja, Candy melts worden weer helemaal hard... :)

18

Re: [How to] Wilton Candy melts

thnx! Ik heb inmiddels toch maar de candycolors besteld, da's in verhouding veel goedkoper en veelzijdiger. :-)

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl