51

Re: Tabellen voor de inhoud van je bakvorm

Wat bedoel je met

ik heb geen mixmachine dus gewoon alles met de hand geklopt en gespatelt..

Want als je echt helemaal geen electrische mixer hebt, zelfs geen handmixer, dan lijkt het mij onmogelijk om een goede biscuit te maken.

Tien minuten mixen op de hoogste snelheid met een (hand)mixer is echt wel nodig. Dat kun je nooit op handkracht doen...

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

52

Re: Tabellen voor de inhoud van je bakvorm

Hallo!

Ik heb net de tabel gebruikt voor een 12 cm bij 10 cm hoog....heb 1 eitje extra gedaan anders had ik net aan te weinig voor de berekening....hij staat nu in de oven en steekt zo n 4-5 cm uit boven de pan hihihihihii géén gezicht, ik wacht nog ff af hoeveel ie inzakt...maar geen extra eitjes meer dus  ;)  :thumb:

Taart Smakelijk is de naam

53

Re: Tabellen voor de inhoud van je bakvorm

@Sweet Tooth, en toch was dat de enige methode voor er mixers waren :D
ik zie nog mijn moeder kloppen in haar mooie grote witte beslagkom :Y , en ze bakte de heerlijkste taarten,
wel geen 10 cm hoog, maar  dat hoefde toen ook niet :)

54

Re: Tabellen voor de inhoud van je bakvorm

hoi,

ik ben diegene die niet helemaal naar onder was gescrold :Y
Ben dan ook een DIK half uur bezig geweest om de tabel om te rekenen naar een rechthoek van 22 op 25.
Eindelijk in de oven wordt dat "geval" 3.5cm hoog :s
Nu zit er eentje in met jouw berekeningen. Op hoop van zegen dan maar.
Kunnen jullie nog even laten weten hoelang op hoeveel graden ongeveer jullie bakken?
Alvast bedankt

55

Re: Tabellen voor de inhoud van je bakvorm

Bakken doe ik op 180 graden electrisch (geen oplopende temperatuur) of 160 graden hetelucht. De tijd is afhankelijk van de grootte en soort van je vorm en je eigen oven.

56

Re: Tabellen voor de inhoud van je bakvorm

Twee dagen geleden een vierkante biscuit gebakken van 25x25 cm. Normaal houd ik de tabellen hier aan de zijkant aan, nu wilde ik een extra hoge taart van 7 cm.. kom normaal niet verder dan 6   :rolleyes: 

Kom ik nu helaas ook maar met moeite tot 6 cm.. heb een nieuwe mixer, de kenwood patissier.. denk dat het mixen niet helemaal goed is gegaan.. binnenkort nieuwe poging wagen, maar eerst nieuwe eieren halen..  :D

57

Re: Tabellen voor de inhoud van je bakvorm

Bedankt voor het antwoord.

De koek was hoger, maar toch geen 7cm.
In het midden wel, maar de kanten niet.
Normaal bakte ik ook op 180, maar nu ik op 170 bak, is de bult minder hoog.
Dus lagere temperatuur, wel langer dan geeft bij mij vlakkere koek, maar niet vlak genoeg.
Ideetje iemand?
grtjs

58

Re: Tabellen voor de inhoud van je bakvorm

Handig deze tabellen!

59

Re: Tabellen voor de inhoud van je bakvorm

Ik gebruik jouw schema's altijd en mis ze nu dus ook heel erg. Zou je ze mij misschien kunnen mailen?  Groetjes

60

Re: Tabellen voor de inhoud van je bakvorm

Hier nog iemand die ze zeer regelmatig gebruikt, zou je ze mij ook willen en kunnen mailen?

61

Re: Tabellen voor de inhoud van je bakvorm

Ik heb ze al ontvangen en zou ze het weekend in de startpost plaatsen, zodat ze daar kunnen blijven, maar ben er niet aan toegekomen. Gaat vandaag gebeuren, dan kan iedereen er weer bij!

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

62

Re: Tabellen voor de inhoud van je bakvorm

Bedankt Marianne!

63

Re: Tabellen voor de inhoud van je bakvorm

Marianne schreef:

Ik heb ze al ontvangen en zou ze het weekend in de startpost plaatsen, zodat ze daar kunnen blijven, maar ben er niet aan toegekomen. Gaat vandaag gebeuren, dan kan iedereen er weer bij!

Ik heb ze er inmiddels weer op gezet  :)

Re: Tabellen voor de inhoud van je bakvorm

Hallo
Ik heb een vraagje ik weet niet of ik hier goed zit
Ik was aan het kijken op het tabel voor een 26 cm basisbiscuit
Normaal gebruik ik 20 cm basisbiscuit en moet je 1 zakje vanillesuiker erin doen hoeveel vanillesuiker doen ik dan in een 26 cm bakblik want bij die tabel geeft hij helemaal geen vanille suiker of zout aan
Alvast bedankt
Gr angela

65

Re: Tabellen voor de inhoud van je bakvorm

In een zakje vanillesuiker zit ongeveer 8 gram. Als ik uitga van een 20 cm vorm met een hoogte van 6 cm dan heb je per halve liter inhoud 2,1 gram vanillesuiker nodig.

Een 26 cm vorm met een hoogte van 6 cm heeft een inhoud van 3,2 liter. Dat zijn 6,4 halve liters.
Voor deze vorm heb je dan nodig: 6,4 x 2,1 gram vanillesuiker = 13,4 gram vanillesuiker.

Re: Tabellen voor de inhoud van je bakvorm

Ok bedankt voor je uitleg
Gr angela

67

Re: Tabellen voor de inhoud van je bakvorm

djehr schreef:

Weer een update met 3 rechthoekige vormen  :)
Binnenkort zal ik ook de 10 cm rond en de 10 cm vierkant er bij zetten.

Nou...ben ik dan zo kippig??
Ik wilde voor aanschaf kijken welke maat (oblong) recht hoek 
ik ging aanschaffen maar kan nergen vinden hoeveel mix en ongeveer aantalpersonen er uit de 17*27 kunnen. :s

68 Laatst bewerkt door djehr (24-04-2013 20:37)

Re: Tabellen voor de inhoud van je bakvorm

nee hoor, niet kippig  :lol:   De foto's waren door mijnalbum.nl verwijderd. De ronde en vierkante vormen heb ik er weer op kunnen zetten maar de rechthoekige niet meer.
oblong 17 x 27 met een hoogte van 7 cm heeft een inhoud van 3,2 liter en is dus vergelijkbaar met een 22 cm vorm vierkant. Daar kunnen ongeveer 18 stukjes uit.

69 Laatst bewerkt door marlieske (08-05-2013 21:01)

Re: Tabellen voor de inhoud van je bakvorm

net de 10 rond bij 10 hoog getest maar ik zo kippig als wat het leek me al erg veel maar ik ben in de testers mood dus heb het volledig in het taartblik gedaan en dat staat (gelukkig met bord eronder) te overstromen in de oven.... het is veel te veel
(en ja ik heb dubbel gecheckt alles braaf afgemeten met de weegschaal ei en funcakes mix, en het water met mijn handige lepeltjes maatje)

en wat denk je check nummer 3 ik heb de 12cm bakvorm aangehouden.... het werd een fraaie paddestoel die niet te lossen was.... poging 2 zit nu in de over want de vorm voor 15cm ook fout berekend dus had "mazzel" had voldoende over voor poging 2  :o

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Re: Tabellen voor de inhoud van je bakvorm

heel handy

71

Re: Tabellen voor de inhoud van je bakvorm

ach van iedere fout leer je weer, en er was geen man overboord had alles voldoende in huis en de mislukking was ook lekker bij de thee die avond  :D

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Re: Tabellen voor de inhoud van je bakvorm

janneke@britt schreef:

heel handy

:o  ik bedoelde dat ik de tabel heel handy vond hahahaha

73

Re: Tabellen voor de inhoud van je bakvorm

Hoi hoi,

kan iemand mij helpen. ik moet twee taarten bakken in de vorm van een bal. De eerste is Wilton Sports ball pan en de tweede is de mini voetbal van wilton. Ik weet alleen niet hoeveel funcakes bakmix ( Chocolade) ik hiervoor nodig heb. Er is haast geboden.. help help.

74

Re: Tabellen voor de inhoud van je bakvorm

Met water de inhoud van de vormen meten. En dan voor elke halve liter 1 ei gebruiken. Wanneer je dan het aantal eieren weet, kun je de rest van de ingrediënten ook berekenen. Succes!

75

Re: Tabellen voor de inhoud van je bakvorm

Super handige tabel, nu lukken mijn biscuits wel!  :+

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!