26

Re: UPGRADE / UPDATE Forum & de rest! Maarrrr....

Kun je niet gewoon een dlt @ gmail.com adrs aanmaken voor paypal donaties?

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

27

Re: UPGRADE / UPDATE Forum & de rest! Maarrrr....

even een upje voor alle creatieve mensen hier :D

28

Re: UPGRADE / UPDATE Forum & de rest! Maarrrr....

meetje schreef:

even een upje voor alle creatieve mensen hier :D

:thumb:  :thumb:

29

Re: UPGRADE / UPDATE Forum & de rest! Maarrrr....

Ik zeg ook speciale dingen bieden voor die gebruikers die een x bedrag betalen. Als je doneert mag je bijvoorbeeld verkopen via het forum, of krijg je net als eerder genoemt extra opties.
Ik ben tien jaar beheerder geweest van een forum, waarbij een onderscheid was tussen forumgebruikers en "leden", waarbij de laatste groep de betalende groep was en meer delen van het forum kon zien/gebruiken dan de anderen. Probleem is alleen wel dat dit een stuk administratie veroorzaakt, maar daarbij wil ik evt. Wel behulpzaam zijn

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

30

Re: UPGRADE / UPDATE Forum & de rest! Maarrrr....

Overigens vind ik dat dit topic best een sticky in alle subforums mag zijn, niet iedereen kijkt bij over de site.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

31

Re: UPGRADE / UPDATE Forum & de rest! Maarrrr....

Een donatie knop is altijd handig. Voor Paypal zul je waarschijnlijk een zakelijke paypal rekening moeten openen en dat kost bij Paypal weer geld...plus zoveel % van wat je binnenkrijgt.
Verder zijn er al veel goede ideeën genoemd vind ik. Ik vind oa een veiling wel een leuk idee.

Gaan jullie op nieuwe site dan ook zelf de foto's bewaren? Want dat vind ik nu een groot manco, dat van heel veel topics de foto's verdwijnen omdat dat op een andere link staat die niet meer bestaat.

Een forum dat eerst gratis was, betaald maken is nooit echt een goed idee. Wel als er EXTRA dingen bijkomen waarvoor je dan betaalt, maar niet als de niet-betalende mensen functies gaan verliezen.

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

32

Re: UPGRADE / UPDATE Forum & de rest! Maarrrr....

anouckjewel schreef:

Overigens vind ik dat dit topic best een sticky in alle subforums mag zijn, niet iedereen kijkt bij over de site.


Helemaal mee eens. Ik werd op dit topic geattendeerd door Twitter, anders had ik het waarschijnlijk geeneens gelezen.

Verder vind ik een veiling (a la Serious Request) een heel goed idee, evenals de vrijwillige bijdrage.
Ik persoonlijk zou wel proberen het forum gratis te houden, dat is nu juist de laagdrempeligheid van het forum.

Het enige wat ik wel tegen betaling graag zou willen zien, is een app van het forum.
Alleen, ik weet ook heel goed, dat dit nóg meer kosten met zich mee brengt en je die kosten er waarschijnlijk nooit uit zal kunnen halen.
Wel een dilemma hoor, om dit financieel allemaal voor elkaar te krijgen....  :think:   

Maar ook nogmaals mijn complimenten aan een ieder die meehelpt aan dit forum.
Wij weten niet half hoeveel werk jullie er aan hebben en dat allemaal buiten je werk en priveleven om.

Een heel diepe buiging!!!!

:thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:

33

Re: UPGRADE / UPDATE Forum & de rest! Maarrrr....

Foto's opslaan op het forum... Dat kost me toch een partij schijfruimte op de server, denk niet dat dát ooit haalbaar wordt. Dan mag je overstappen op petabites (1000 x 1000 gigabite) in je server.  O-)

Een betaalde variant zou wel echt veel moeten toevoegen. Of de gratis versie van het forum zou flink beperkt moeten worden, maar dan ben je hele idee van een forum een beetje kwijt.. ;)

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

34

Re: UPGRADE / UPDATE Forum & de rest! Maarrrr....

Het forum blijft gratis, we zijn openbaar en laagdrempelig en blijven dat ook. Maar leuke extra's voor donateurs is iets om over te brainstormen. :y

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

35

Re: UPGRADE / UPDATE Forum & de rest! Maarrrr....

heel veel meer smileys voor de donateurs met een speciale taartensmiley set. Hoewel dat met de img-tag alweer te omzeilen is.    :think:

Een soort duckrace is ook wel leuk. Maar digitaal lastig te realiseren en eigenlijk een soort verloting in een ander jasje.  :Y

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

36

Re: UPGRADE / UPDATE Forum & de rest! Maarrrr....

Henriette34 schreef:

Een donatie knop is altijd handig. Voor Paypal zul je waarschijnlijk een zakelijke paypal rekening moeten openen en dat kost bij Paypal weer geld...plus zoveel % van wat je binnenkrijgt.

Dat is inderdaad een beetje het probleem, ik ben nu op zoek naar een oplossing daarvoor. Bijvoorbeeld een tweede rekening die ik dan aan Paypal koppel, maar zodra Paypall het idee heeft dat het niet persoonlijk is, vind ik het weer zo zonde van de kosten.

Gaan jullie op nieuwe site dan ook zelf de foto's bewaren? Want dat vind ik nu een groot manco, dat van heel veel topics de foto's verdwijnen omdat dat op een andere link staat die niet meer bestaat.

Dat hangt een beetje af van de mogelijkheid die de software biedt.

Ik heb aanstaande maandag weer een gesprek over de offerte (waar ik me een beetje in verslikte ;) ). Kijken of we er wat af kunnen krijgen ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

37

Re: UPGRADE / UPDATE Forum & de rest! Maarrrr....

Marianne schreef:
Henriette34 schreef:

Een donatie knop is altijd handig. Voor Paypal zul je waarschijnlijk een zakelijke paypal rekening moeten openen en dat kost bij Paypal weer geld...plus zoveel % van wat je binnenkrijgt.

Dat is inderdaad een beetje het probleem, ik ben nu op zoek naar een oplossing daarvoor. Bijvoorbeeld een tweede rekening die ik dan aan Paypal koppel, maar zodra Paypall het idee heeft dat het niet persoonlijk is, vind ik het weer zo zonde van de kosten.

Gaan jullie op nieuwe site dan ook zelf de foto's bewaren? Want dat vind ik nu een groot manco, dat van heel veel topics de foto's verdwijnen omdat dat op een andere link staat die niet meer bestaat.

Dat hangt een beetje af van de mogelijkheid die de software biedt.

Ik heb aanstaande maandag weer een gesprek over de offerte (waar ik me een beetje in verslikte ;) ). Kijken of we er wat af kunnen krijgen ;)

Is er niet iemand van het forum met goedkopere connecties?

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

38

Re: UPGRADE / UPDATE Forum & de rest! Maarrrr....

Marianne schreef:

Ik heb aanstaande maandag weer een gesprek over de offerte (waar ik me een beetje in verslikte ;) ). Kijken of we er wat af kunnen krijgen ;)

Gewoon omkopen met taart  :P  :lol:

Ik vind een vrijwillige donatie een prima idee! Ik kan tenminste niets bedenken wat ik nog mis bij het forum wat ik als extraatje zou willen  ;)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

39

Re: UPGRADE / UPDATE Forum & de rest! Maarrrr....

Sonj@ schreef:
Marianne schreef:

Ik heb aanstaande maandag weer een gesprek over de offerte (waar ik me een beetje in verslikte ;) ). Kijken of we er wat af kunnen krijgen ;)

Gewoon omkopen met taart  :P  :lol:

Haha, ja! Met 52 (53?) vrijwilligers van het forum kan de contactpersoon / het bedrijf elke week een taartje krijgen komend jaar  :9

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

40

Re: UPGRADE / UPDATE Forum & de rest! Maarrrr....

Lotnummers (waarmee dus gesponsorde prijzen zijn te winnen) maken en deze voor 2,50 per stuk verkopen. Aangezien we het forum allemaal een warm hard toedragen koopt iedereen er vast minimaal 1. Doe dat maal x-aantal leden en voor we het weten kunnen we genieten van het nieuwe forum!

Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik koop wel een aantal loten hoor. Misschien niet erg origineel maar wel een grote kans van slagen, wie wil er nou niet kans maken op leuke prijzen?  ;)

De leukste winkel met ruim assortiment, workshops en cursussen in Haarlem (o.a. Wilton en PME):  http://haarlem.deleukstetaartenshop.nl/ … /index.php

41

Re: UPGRADE / UPDATE Forum & de rest! Maarrrr....

bhuisje schreef:

Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik koop wel een aantal loten hoor. Misschien niet erg origineel maar wel een grote kans van slagen, wie wil er nou niet kans maken op leuke prijzen?  ;)

Ik moet wel.... ik ben namelijk hartstikke verslaafd  O-)  :D

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

42

Re: UPGRADE / UPDATE Forum & de rest! Maarrrr....

Ik wil best tzt dingen doneren als bedrijf zijnde... dus Marianne... geef maar een gil :-)

43

Re: UPGRADE / UPDATE Forum & de rest! Maarrrr....

En deze optie om de broodnodige inkomsten voor de upgrade bij elkaar te krijgen blijft briljant : http://plazilla.com/1-million-pixel-website (resultaat:  http://www.milliondollarhomepage.com/) . Verkoop ruimte op een pagina per pixel ;)

Ik maal nog even verder!

De leukste winkel met ruim assortiment, workshops en cursussen in Haarlem (o.a. Wilton en PME):  http://haarlem.deleukstetaartenshop.nl/ … /index.php

44 Laatst bewerkt door manika (12-04-2013 00:47)

Re: UPGRADE / UPDATE Forum & de rest! Maarrrr....

Ottolien schreef:

Het rekeningnummer vermelden waarop we kunnen doneren :Y

O-)  O-)

Goed idee  :Y via ideal ofzo...hier geen paypal...

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

45

Re: UPGRADE / UPDATE Forum & de rest! Maarrrr....

Marianne schreef:

Wij als modjes hebben nogal last van de achterstand, denk bijv. aan het handmatig moeten activeren van elke registratie, terwijl er dagelijks honderden nep-registraties worden gedaan.

Elke nep-registratie 10 euro laten betalen???  Of 100, nog beter!:+ 
Leren ze het misschien eindelijk een keer af :lol:

Nee hoor, dat is een flauw geintje van de nachtdienst...
Maar een donatie vanaf deze kant komt eraan als er een rekeningnummer/manier bekend is.

Respect voor al jullie tijd en energie die dagelijks weer in het forum gaan zitten :thumb:

taartenvanirma.simpsite.nl
Alles kan, behalve omhoog vallen, dat is onmogelijk...

46 Laatst bewerkt door jo-oosie (12-04-2013 04:27)

Re: UPGRADE / UPDATE Forum & de rest! Maarrrr....

kun je niet gewoon een nieuwe rekening openen bij een bank, speciaal voor dit doel?  Of is dit te kort door de bocht gedacht?

Forumleden kun je dan een persoonlijk mailtje sturen (weet niet of dat in een soort 'iedereen tegelijk mailing' kan),  met de vraag of ze voor dit doel minimaal 2 euro willen storten, alles meer mag natuurlijk....   :+

In de orde van welke grootte qua bedrag praten we eigenlijk?
Dan hebben we misschien nog meer een idee hoe belangrijk het is om met  nog meer ideëen op de proppen te kunnen komen.

Maar volgens mij heb je gewoon de meeste kans om het rechtstreeks zo te vragen. 
Dan hebben jullie er ook niet extra extra veel werk aan, want al die creatieve ideëen kosten helaas wel veel tijd om te organiseren

Enne................   uiteindelijk krijgt ook echt iedereen er wat voor terug: namelijk een nog leukere site.

Zou toch genoeg moeten zijn??    :Y

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

47

Re: UPGRADE / UPDATE Forum & de rest! Maarrrr....

Ik denk dat ook niet ieder forumlid de beschikking heeft over paypal.
Dus misschien gewoon een rekeningnummer bekend maken en iedereen laten doneren,
of zo'n knop waarmee je via ideal kan doneren, eventueel ook meteen op de site van DLTS, dat je bij je bestelling direct 2,50 of 5€ kan plussen voor DLT.

Verder vind ik een verloting wel leuk, of een veiling. En ik denk dat veel leden daaraan mee zullen doen, zowel als aanbieders als als loten kopers/bieders.

Succes!

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

48

Re: UPGRADE / UPDATE Forum & de rest! Maarrrr....

CountryIrma schreef:
Marianne schreef:

Wij als modjes hebben nogal last van de achterstand, denk bijv. aan het handmatig moeten activeren van elke registratie, terwijl er dagelijks honderden nep-registraties worden gedaan.

Elke nep-registratie 10 euro laten betalen???  Of 100, nog beter!:+ 
Leren ze het misschien eindelijk een keer af :lol:

Dan heb ik net €15400 weggemikt, whoops. Verdient wel lekker. :p

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

49

Re: UPGRADE / UPDATE Forum & de rest! Maarrrr....

Is het forum trouwens een anbi? (geen idee of dat mogelijk is, maar ik vind dit forum behoorlijk veel nut hebben. Zowel sociaal en maatschappelijk, als praktisch  :D )

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

50

Re: UPGRADE / UPDATE Forum & de rest! Maarrrr....

Ik zou zeker doneren als het via ideal zou gaan!
Ik maak zoveel "gebruik" van het forum  :Y
Wil daar zeker voor doneren!!
Is paypal met een creditcard?

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,
.........tot je ze uitvoert.