1

Onderwerp: UPGRADE / UPDATE Forum & de rest! Maarrrr....

We roepen het al een tijdje: het forum (en de rest van 'de oranje site') moeten hoognodig geupdate/-grade worden. Wij als modjes hebben nogal last van de achterstand, denk bijv. aan het handmatig moeten activeren van elke registratie, terwijl er dagelijks honderden nep-registraties worden gedaan. En verder lopen we af en toe tegen wat dingetjes achter de schermen aan vwb de Galerie, reviews etc.

Maar ook de layout van het forum + de rest van de site verdienen een professionele make-over, zo eentje waarmee we daarna weer jaren verder kunnen.

Waarom ik jullie hier mee lastig val?  O-) De oplettende lezer zal 'em aan voelen komen: iets dat professioneel wordt uitgevoerd, behoeft ook een professioneel budget... En laat DLT.nl (de "oranje site", niet de webshop!) nou net geen professioneel budget hebben...

Onze inkomsten bestaan uit:
- google advertenties
- donaties (onze enorme dank voor onze vaste donateurs!)
- opbrengst & donaties beurzen (goodie-bags, tombola, 2e kans, donatie MTF!!)

Maar da's niet genoeg voor de offerte die ik vorige week binnen heb gekregen  :o Daarom willen we weer een leuk prijzenfestival organiseren (hou de site in de gaten ;) ), maar hopen we ook op méér ideeën. Dus: leuke ideeën ten gunste van de financiële situatie van het forum? Laat ze weten hier, wij zijn benieuwd :)


(dank als je helemaal tot hier bent gekomen met lezen ;))


**********Update 28-4***********

Ok, in de aanloop naar de èchte stappen om te ondernemen heb ik alvast het volgende gedaan:

- een rekening voor het forum geopend. Mocht je -vooruitlopend op het aankomende "prijzenfestival" (dus hou 2 euro apart ;) - alvast willen doneren, dan kan dat op ING 4217083 tnv DeLeuksteTaarten.nl.
- een PayPal account aangemaakt. Wil je via Paypal wat doneren, kan dat via de knop links in het menu
<< =================

En binnenkort komt er meer  :Y

Voor onze vaste donateurs;
Dit is inderdaad een ander rekeningnummer! Ik boek vanaf nu handmatig jullie donaties over naar het nieuwe nummer :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

2

Re: UPGRADE / UPDATE Forum & de rest! Maarrrr....

:thumb:

3

Re: UPGRADE / UPDATE Forum & de rest! Maarrrr....

Een veiling met bijv workshops. Etc?

Wil best een plekje (of meer) beschikbaar stellen, maar weet alleen niet of er heel hard opgeboden gaat worden  :+

4

Re: UPGRADE / UPDATE Forum & de rest! Maarrrr....

Misschien zo'n 2e hands verkoop die jullie hadden zoals op de beurzen ook via het forum aanbieden? Dus dat er altijd bij 2e hands verkoop een optie voor de verkoper is om een bepaald % aan jullie te doneren (al kost het wellicht wel veel werk om dit bij te houden voor jullie...  :think:  )

5

Re: UPGRADE / UPDATE Forum & de rest! Maarrrr....

Jullie schrijven mooie reviews van boeken. Als je bol.com partner wordt, dan kun je direct naar bol linken en krijg je per verkocht boek dat via jouw link komt een klein bedrag. Elk klein bedrag helpt toch?

Re: UPGRADE / UPDATE Forum & de rest! Maarrrr....

misschien een soort premium lidmaatschap aanbieden voor een klein bedrag..  en dan kan je bijvoorbeeld een aantal functies extra die gewone leden niet hebben (zoals bijvoorbeeld de vind ik leuk knop waar vaak om geroepen wordt of extra smileys)   misschien een preview wat de thema van de maand wordt  (en/of dat je je eigen layout kan kiezen voor het forum op jou account)


(heerlijk brainstormen)


of online speciale tassen of pins verkopen (heb je gelijk ook reclame voor bijv de webshop)  en de winst is dan voor het forum

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

7

Re: UPGRADE / UPDATE Forum & de rest! Maarrrr....

Super al die ideeën, blijf gerust doorgaan met brainstormen! :thumb:

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

8

Re: UPGRADE / UPDATE Forum & de rest! Maarrrr....

pennyroyaltea schreef:

misschien een soort premium lidmaatschap aanbieden voor een klein bedrag..  en dan kan je bijvoorbeeld een aantal functies extra die gewone leden niet hebben (zoals bijvoorbeeld de vind ik leuk knop waar vaak om geroepen wordt of extra smileys)   misschien een preview wat de thema van de maand wordt  (en/of dat je je eigen layout kan kiezen voor het forum op jou account)


(heerlijk brainstormen)


of online speciale tassen of pins verkopen (heb je gelijk ook reclame voor bijv de webshop)  en de winst is dan voor het forum


Dat zou in strijd zijn met wat er steeds geroepen wordt, dat DlT en DLTS geen link met elkaar hebben

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

9

Re: UPGRADE / UPDATE Forum & de rest! Maarrrr....

Maak gewoon eens een donatieknop links op de pagina waarmee je kunt doneren via PayPal.
Gemak dient de mens, de drempel is dan vaak een stuk lager om te doneren omdat dat in 3 klikken gebeurd is.

https://www.paypal.com/nl/cgi-bin/websc … ro-outside

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

10 Laatst bewerkt door anouckjewel (09-04-2013 14:26)

Re: UPGRADE / UPDATE Forum & de rest! Maarrrr....

Oh, en op een ander forum waar ik op zit hebben ze stickers verkocht voor op je auto (met het logo van de website welteverstaan).
Als je die snel laat drukken kun je ze op de aankomende beurs nog verkopen.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

11

Re: UPGRADE / UPDATE Forum & de rest! Maarrrr....

op een ander forum waar ik veel zit heb je een keuze knop
daar kun je 2,50 of 5 euro overmaken via ideal og een 0900 nr

"Life is what happens to you, while you're busy making other cakes"

Re: UPGRADE / UPDATE Forum & de rest! Maarrrr....

als iedereen nu 2 euro stort op een rekening dan kom je vast een heel end

13

Re: UPGRADE / UPDATE Forum & de rest! Maarrrr....

Het rekeningnummer vermelden waarop we kunnen doneren :Y

O-)  O-)

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

14

Re: UPGRADE / UPDATE Forum & de rest! Maarrrr....

anouckjewel schreef:
pennyroyaltea schreef:

misschien een soort premium lidmaatschap aanbieden voor een klein bedrag..  en dan kan je bijvoorbeeld een aantal functies extra die gewone leden niet hebben (zoals bijvoorbeeld de vind ik leuk knop waar vaak om geroepen wordt of extra smileys)   misschien een preview wat de thema van de maand wordt  (en/of dat je je eigen layout kan kiezen voor het forum op jou account)


(heerlijk brainstormen)


of online speciale tassen of pins verkopen (heb je gelijk ook reclame voor bijv de webshop)  en de winst is dan voor het forum


Dat zou in strijd zijn met wat er steeds geroepen wordt, dat DlT en DLTS geen link met elkaar hebben

Waar wordt steeds geroepen dat DLT en DLTS geen link met elkaar hebben  :think:
In de algemene regels staat zelfs dit

Regels mbt linkjes naar en & reclame voor andere sites
Het forum wordt mede mogelijk gemaakt door de De leukste Taarten shop

Dat is ook de reden dat links naar andere websites voor taartdecoratie artikelen niet mogen en links naar deleukstetaartenshop gelukkig wel!

En Marianne: kom maar op met dat rekeningnummer  :thumb:

15

Re: UPGRADE / UPDATE Forum & de rest! Maarrrr....

Karin09 schreef:
anouckjewel schreef:
pennyroyaltea schreef:

misschien een soort premium lidmaatschap aanbieden voor een klein bedrag..  en dan kan je bijvoorbeeld een aantal functies extra die gewone leden niet hebben (zoals bijvoorbeeld de vind ik leuk knop waar vaak om geroepen wordt of extra smileys)   misschien een preview wat de thema van de maand wordt  (en/of dat je je eigen layout kan kiezen voor het forum op jou account)


(heerlijk brainstormen)


of online speciale tassen of pins verkopen (heb je gelijk ook reclame voor bijv de webshop)  en de winst is dan voor het forum


Dat zou in strijd zijn met wat er steeds geroepen wordt, dat DlT en DLTS geen link met elkaar hebben

Waar wordt steeds geroepen dat DLT en DLTS geen link met elkaar hebben  :think:
In de algemene regels staat zelfs dit

Regels mbt linkjes naar en & reclame voor andere sites
Het forum wordt mede mogelijk gemaakt door de De leukste Taarten shop

Dat is ook de reden dat links naar andere websites voor taartdecoratie artikelen niet mogen en links naar deleukstetaartenshop gelukkig wel!

En Marianne: kom maar op met dat rekeningnummer  :thumb:



Ik draai de rollen om, sorry. Dlt wordt mpgelijk gemaakt door Dlts maar heeft er verder niks mee te maken. Toch?

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

16

Re: UPGRADE / UPDATE Forum & de rest! Maarrrr....

anouckjewel schreef:
Karin09 schreef:
anouckjewel schreef:

Dat zou in strijd zijn met wat er steeds geroepen wordt, dat DlT en DLTS geen link met elkaar hebben

Waar wordt steeds geroepen dat DLT en DLTS geen link met elkaar hebben  :think:
In de algemene regels staat zelfs dit

Regels mbt linkjes naar en & reclame voor andere sites
Het forum wordt mede mogelijk gemaakt door de De leukste Taarten shop

Dat is ook de reden dat links naar andere websites voor taartdecoratie artikelen niet mogen en links naar deleukstetaartenshop gelukkig wel!

En Marianne: kom maar op met dat rekeningnummer  :thumb:



Ik draai de rollen om, sorry. Dlt wordt mogelijk gemaakt door Dlts maar heeft er verder niks mee te maken. Toch?

Jup, zo zit het ongeveer. :Y

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

17

Re: UPGRADE / UPDATE Forum & de rest! Maarrrr....

janneke@britt schreef:

als iedereen nu 2 euro stort op een rekening dan kom je vast een heel end

Ik ben voor. Alleen zal niet iedereen dat kunnen of willen.
Maar àls je wilt doneren dan een minimum bedrag van bijvoorbeeld inderdaad 2 euro en vrijblijvend meer kan altijd natuurlijk!

18

Re: UPGRADE / UPDATE Forum & de rest! Maarrrr....

Is er een jaar of twee geleden niet een tombola geweest?

Ik ken meerdere fora die dat doen. Een paar aantrekkelijke prijzen die gedoneerd worden door leden.... Boek, workshop, molds oid en dan iets duurdere loten voor het forum.

Veel mensen doen dan mee. De prijzen doen veel, maar de gun-factor speelt ook een rol.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

19

Re: UPGRADE / UPDATE Forum & de rest! Maarrrr....

Ja hoor, daar heb je helemaal gelijk in :Y Dat is het prijzenfestival waar ik het over had. Verder zijn er leuke ideeën, en is een paypal knop een goeie :thumb: Wil dan eigenlijk alleen niet mijn eigen paypall account gebruiken maar eentje voor DLT, maar daar doet Paypall dan weer wat lastiger over  :think:

Extra functies zijn een heel leuk idee, probleem is dus dat die niet zomaar te realiseren zijn - daar moet dan dus eerst weer geld bij om die in te kunnen bouwen...

Nog even over de boeken: deze worden ter beschikking gesteld door de webshop, waarna onze geliefde webredacteur er een review over schrijft en wij de boeken bij acties kunnen weggeven (denk aan de tombola op T&T, het MTF en andere acties).

Meer ideeën blijven welkom, jullie zijn geweldig :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

20

Re: UPGRADE / UPDATE Forum & de rest! Maarrrr....

Of in plaats van de prijzen verloten er een veiling van maken a al serious request. Bv via Facebook een aantal uur bieden op een prijs/product.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

21

Re: UPGRADE / UPDATE Forum & de rest! Maarrrr....

Wat een creatieve ideeen allemaal zeg. Ik ben voor een donatie van alle leden en ga zeker meedoen! En ik heb ook nog wel wat Wiltonspulletjes overgehouden van mijn cursussen die ik niet gebruik. Die wil ik ook graag doneren.

Tieneke

22

Re: UPGRADE / UPDATE Forum & de rest! Maarrrr....

als heel veel wensen een kleine donatie doen, zijn we toch ook al een heel eind.
vrijwillige bijdrage, zodat iedereen kan geven wat hij wil.

Kom maar op met dat topic en rekening nummer.
Daarna zien we wel verder wat voor acties er nog komen :)

23

Re: UPGRADE / UPDATE Forum & de rest! Maarrrr....

ja eens met meetje

"Life is what happens to you, while you're busy making other cakes"

24

Re: UPGRADE / UPDATE Forum & de rest! Maarrrr....

Jullie zijn lief!!!

We gaan in beraad over de beste manier om te doneren. Het moet voor beide partijen gewoon lekker makkelijk gaan. Paypal klinkt goed, als ze niet moeilijk doen.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

Re: UPGRADE / UPDATE Forum & de rest! Maarrrr....

Wil ook best wel doneren hoor :Y

De aanhouder wint!