1

Onderwerp: 3 hoog stapelen

Ik ga binnenkort voor mijn zus een 3 hoog stapeltaart maken.
Ik heb altijd 2 hoog gestapeld met houten deuvels en heb geen ervaring met 3 hoog stapelen.
Ik weet wel dat ik bij de onderste laag het liefst plastic dowel kan gebruiken voor de stevigheid. Alleen weet ik niet hoeveel ik daarvoor nodig heb?
Ik ga 30 cm, 25 cm en 20 cm bakvormen gebruiken.
Hoeveel moet ik dan van plastic deuvel in de 30 cm gebruiken?
Graag jullie advies?

Groetjes Rabia

2

Re: 3 hoog stapelen

in de FAQ staat volgens mij onder het kopje algemeen iets over het stapelen van taart of een verwijzing naar een site ervan

3

Re: 3 hoog stapelen

miss schreef:

in de FAQ staat volgens mij onder het kopje algemeen iets over het stapelen van taart of een verwijzing naar een site ervan

Ik kan het niet vinden

4

Re: 3 hoog stapelen

Niemand die mij kan helpen..

Ik moet binnenkort beginnen met de taart.. Zou iemand mij hier nog mee kunnen helpen aub?

5

Re: 3 hoog stapelen

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=20674

vond deze net voor je.... ik hoop dat het helpt. heb zelf nog nooit gestapeld!

esther

6

Re: 3 hoog stapelen

Esthervv schreef:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=20674

vond deze net voor je.... ik hoop dat het helpt. heb zelf nog nooit gestapeld!

esther

Hoi Esther,
bedankt voor de link. Lief dat je het hebt opgezocht voor me.
Deze ken ik :) ik weet hoe ik met houten dowels moet stapelen en hoeveel ik daarvan nodig heb. Alleen weet ik niet hoeveel ik met plastic dowels moet stapelen.. Daar kom ik ook niet uit.
Nogmaals bedankt.
gr. Rabia

7

Re: 3 hoog stapelen

Als ik drie hoog stapel, dan gebruik ik vaak ook gewoon de houten dowels, maar dat is dan bij een stapel van 15-20-25 cm taarten.
Ik gebruik dan een stuk of 5 voor de onderste laag, maar zie hier in de schema's vaak meer voorbij komen. Tot nu toe nog nooit problemen mee gehad, maar misschien heb ik gelukt gehad?
Met de plastic dowels heb je met 4 of 5 wel voldoende. Anders hou je bijna geen taart meer over, die dingen zijn zo dik.

Ga je 'm nog vervoeren? Dan kun je ook een hele houten dowel door meerdere taarten (en de kartons, van te voren een gaatje maken) heen steken.

Hopelijk kun je hier wat mee.  :)

Groetjes, Anouk

8

Re: 3 hoog stapelen

Haaz76 schreef:

Als ik drie hoog stapel, dan gebruik ik vaak ook gewoon de houten dowels, maar dat is dan bij een stapel van 15-20-25 cm taarten.
Ik gebruik dan een stuk of 5 voor de onderste laag, maar zie hier in de schema's vaak meer voorbij komen. Tot nu toe nog nooit problemen mee gehad, maar misschien heb ik gelukt gehad?
Met de plastic dowels heb je met 4 of 5 wel voldoende. Anders hou je bijna geen taart meer over, die dingen zijn zo dik.

Ga je 'm nog vervoeren? Dan kun je ook een hele houten dowel door meerdere taarten (en de kartons, van te voren een gaatje maken) heen steken.

Hopelijk kun je hier wat mee.  :)

Bedankt voor je reactie..
Ja hier heb ik zeker wat mee :) Ik zat zelf ook aan 5 stuks te denken, maar wist het niet zeker..
Ik dank je hartelijk voor je antwoord. Ik hoop dat het goed komt.
Groetjes Rabia

9

Re: 3 hoog stapelen

Ik heb een keer 4 plastic dowels in een 30 cm gedaan met drie taarten erboven en dat was ook geen probleem.
Zolang je elke dowel maar even hoog maakt en recht afsnijdt, dan staan de taarten erboven gewoon recht, mocht je onderste laag dat niet 100% zijn.

Succes met stapelen!

Groetjes, Anouk

10

Re: 3 hoog stapelen

Wanneer ik 30-25-20 stapel doe ik in de 30 iets van 9 houten dowels, en in de 25 iets van 6. Denk dat, als ik de holle plastic dowels gebruik, ik in de 30 er 5 zou doen

11

Re: 3 hoog stapelen

Bedankt voor de info dames..
Ik zal toch voor de zekerheid 5 plastic dowels gebruiken...

Nogmaals bedankt voor jullie reacties..

Re: 3 hoog stapelen

ik moet van de week weer een 5 laags afleveren ergens, 27,5/25/22,5/20/17,5 en in de onderste gaan 8 dowels (houten maiskolfprikkers) dan 6, 5, 4, 4 en dan in de bovenste onder het paartje (dat ik geboetseerd heb naar aanleiding van hun kaartje die uit een bolstrik moeten komen en die willen ze op een kartonnetje zodat ze hem eraf kunnen halen en bewaren) gaan 2 dowels. De taart is in dit geval bekleed met marsepein, met fondant doe ik hem vaak in de koeling en dan wordt de fondant al hard dus dan zou ik onder het paartje geen dowels meer gedaan hebben maar in dit geval dus wel. Dan gaat hij vanuit de koeling in de achterbak op een antislipmat (paartje er nog niet op), dan bij de locatie eruit en meteen de koeling in. Paar is natuurlijk (net als de ceremoniemeester en het hoofd van de locatie) op de hoogte van dowels en kartonnetjes (die zitten ook tussen de taarten natuurlijk) zodat er op dat vlak niets mis kan gaan.
Succes!

Ik heb geen enkel probleem dat niet kan worden opgelost met chocola

13

Re: 3 hoog stapelen

Bedankt voor de info  ;)