1

Onderwerp: gedecoreerde taart bewaren

hallo,

Ik vroeg me af hoelang je een taart kan bewaren. Ik heb namelijk helaas geen vriezer en kan hem dus niet invriezen. 
De vulling bestaat uit banketbakkersroom en aardbeien bavarois. Dan wordt die afgestreken met of royal icing of botercreme (weet nog niet goed welke ik ga gebruiken) en bekleed en versiert met fondant.

De bavarois die ik heb gekocht is nog zeker 10 dagen houdbaar. (ik weet niet of dat van belang is)

hopelijk is er iemand die mij kan helpen.

Re: gedecoreerde taart bewaren

Hoi,

Als je taart bekleed is, kun je deze maximaal 3 dagen bewaren in de koelkast. Daarna is deze echt niet lekker meer. Maar de meningen zijn hierover verdeeld, dus je krijgt vast nog andere reacties.

Het is niet zo dat omdat je bavarois 10 dagen houdbaar is, de rest van je taart dat ook is. Je taart moet in de koelkast bewaard worden vanwege de vulling met bavarois en bbroom.

Re: gedecoreerde taart bewaren

Bedankt voor de tip.

en als ik de taart alleen bak en vul en het decoreren een dag later doe is geldt die 3 dagen dan vanaf het moment van vullen of van het decoreren.

misschien allemaal hele domme vragen, maar ben een planning aan het maken ivm een feest zaterdag. ik moet namelijk buiten deze fondant taart nog 5 gewone taarten maken. Daar weet ik veel meer van. Decoreren met fondant doe ik nog niet zo lang.

4

Re: gedecoreerde taart bewaren

Afsmeren zou ik sowieso niet met Royal Icing doen. Botercreme of ganache ( :9  :9 ) zijn hier geschikter voor.

De houdbaarheid van je bavarois geldt alleen zolang de verpakking dicht zit. Zodra je de verpakking hebt geopend is ie nog maar een paar dagen houdbaar.

De houdbaarheid van je taart wordt voornamelijk bepaald door je vullingen, daarna door je biscuit/cake en als laatste door de fondant- of marsepeinbekleding. Met andere woorden: die 3 dagen geldt vanaf het vullen.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

Re: gedecoreerde taart bewaren

bedankt voor de tip.
Daar had ik iid niet bij stil gestaan dat als je bavarois opend hij nog maar een paar dagen goed is.

Re: gedecoreerde taart bewaren

Hoi,

Als je geen gebruik kunt maken van een vriezer, en je moet nog meer taarten maken, dan zou ik kiezen voor een taart met jam en botercreme met een lekker smaakje, dan kun je de taart buiten de koelkast bewaren. Ook deze taart is echter maar 3 dagen houdbaar, en dat is inderdaad vanaf het vullen van de taart.
Misschien makkelijker voor jou aangezien je nog 5 taarten moet maken.

Re: gedecoreerde taart bewaren

saskiahuisman schreef:

Hoi,

Als je geen gebruik kunt maken van een vriezer, en je moet nog meer taarten maken, dan zou ik kiezen voor een taart met jam en botercreme met een lekker smaakje, dan kun je de taart buiten de koelkast bewaren. Ook deze taart is echter maar 3 dagen houdbaar, en dat is inderdaad vanaf het vullen van de taart.
Misschien makkelijker voor jou aangezien je nog 5 taarten moet maken.

bedankt voor de tip.
Gelukkig zijn die andere 5 niet allemaal fondant taarten. Er zitten een ook gewone cake en notencake bij. Die zijn toch zeker wel een dag of 5 goed vers te houden als je hem goed inpakt. De slagroomtaarten zijn helaas ook niet zo lang houdbaar. Dus nog een hoop werk te doen voor zaterdag.

Re: gedecoreerde taart bewaren

lieke-webbie schreef:
saskiahuisman schreef:

Hoi,

Als je geen gebruik kunt maken van een vriezer, en je moet nog meer taarten maken, dan zou ik kiezen voor een taart met jam en botercreme met een lekker smaakje, dan kun je de taart buiten de koelkast bewaren. Ook deze taart is echter maar 3 dagen houdbaar, en dat is inderdaad vanaf het vullen van de taart.
Misschien makkelijker voor jou aangezien je nog 5 taarten moet maken.

bedankt voor de tip.
Gelukkig zijn die andere 5 niet allemaal fondant taarten. Er zitten een ook gewone cake en notencake bij. Die zijn toch zeker wel een dag of 5 goed vers te houden als je hem goed inpakt. De slagroomtaarten zijn helaas ook niet zo lang houdbaar. Dus nog een hoop werk te doen voor zaterdag.

Hoi,
Ja hoor de cake en de notencake (apart van elkaar) goed verpakken en bewaren in een goed afgesloten bak of doos, dan is deze zeker 1 week houdbaar. Veel succes ermee!

9

Re: gedecoreerde taart bewaren

hallo,ik wou graag weten dat je ook slagroom in een 3d taart kunt gebruiken,want mijn kinderen vinden dat toch het lekkerst,

groetjes mieneke

10

Re: gedecoreerde taart bewaren

hallo,ik wou graag weten dat je ook slagroom in een 3d taart kunt gebruiken,want mijn kinderen vinden dat toch het lekkerst,

groetjes mieneke

11

Re: gedecoreerde taart bewaren

kan wel maar dan kan je m niet zo lang bewaren en ook niet zo lang op tafel laten staan

12

Re: gedecoreerde taart bewaren

etmc schreef:

kan wel maar dan kan je m niet zo lang bewaren en ook niet zo lang op tafel laten staan

ok dankje

13

Re: gedecoreerde taart bewaren

hoi,wie weet hoe je suikerwater maakt om de taart te tremperen(of zoiets)