551

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Iemand enig idee of mergpijpjesmousse met Zwitserse room lekker zal zijn? En wat is lekker bij bitterkoekjesmousse? Thanks!

552

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

marcarpone met mandarijntje (blik,even blenderen erdoor roeren) dan de tweede laag gewoon manderijntjes. Safe maar wel erg lekker

ZoZoetjesTaarten (wendyzwiep)
www.facebook.com/ZoZoetjesTaarten

553

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

marsarpone met mandarijntje (blik,even blenderen erdoor roeren) dan de tweede laag gewoon manderijntjes. Safe maar wel erg lekker

ZoZoetjesTaarten (wendyzwiep)
www.facebook.com/ZoZoetjesTaarten

554

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

wie weet hoe je banketbakkersroom met caramel smaak maakt,

alvast bedankt groetjes mieneke

555

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

wie weet hoe je banketbakkersroom met caramelsmaak maakt.

groetjes mieneke

556

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

mmm wat een lekkere combinaties allemaal...

ik heb alleen jullie raad nodig voor het volgende..

ik wil een taart maken met als vulling iets met bailys (mmmmmm) wat zou hier eventueel bij kunnen?

en de taart afsmeren met chocolade ganche of botercream?

Bedankt avast

557

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Ik vroeg me af, of een laagje banketbakkersroom, en een laagje slagroom ook kon, of dat er dan weinig smaak aan zat?

558

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Hallo dames, misschien kunnen jullie mij helpen.
Ik wil voor mijn vader een taart met whiskey vulling maken.
Heeft iemand daar ervaring mee?

Alvast bedankt!

559

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Hoe doen jullie dat als je vers fruit gebruikt tussen de taart? Smeer je dan wel eerst een laagje creme of iets dergelijks, zodat het fruit mooi blijft 'plakken'? En 'vul' je het ook op met iets, wordt het anders niet heel bobbelig ofzo als je de volgende laag biscuit er op doet?

Ik heb bij een workshop alleen gevuld als volgt:
biscuit - botercreme (met smaakje) - jam - biscuit - botercreme (zelfde smaakje) - jam - biscuit.

Nu ben ik zelf wel al meer aan het experimenteren gegaan met verschillende smaken maar ben dan toch benieuwd hoe jullie precies te werk gaan.

In de lijst zag ik bijvoorbeeld "Laagje lemoncurd, laagje citroenbavarois". Doe je dan tussen 2 delen biscuit enkel de lemoncurd?
dus: biscuit - lemoncurd - biscuit - citroenbavarois - biscuit.

Hopelijk is mijn vraag duidelijk en hopelijk kan iemand me vertellen hoe hij/zij het aanpakt!

Make cake, not war :)

560

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Ik doe inderdaad dan gewoon biscuit-vulling-biscuit-vulling-biscuit. Als ik evenwel jam of lemoncurd wil gebruiken, dan maak ik meestal 3 lagen: biscuit-creme/room-biscuit-jam/lemoncurd-biscuit-creme/room-biscuit. Maar dat is omdat ik dat gewoon lekker vind. Wil ik toch maar 2 lagen vulling, dan doe ik zoals jij het aangeeft.
Verse vruchten kun je bijvoorbeeld in een laag creme of room drukken.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

561 Laatst bewerkt door anietje (12-06-2013 10:45)

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Ik vroeg me af, of een laagje banketbakkersroom, en een laagje slagroom ook kon, of dat er dan weinig smaak aan zat?

Aan saskkiax:Ik doe er dan zelf altijd vers fruit ( aardbeien of frambozen) bij

Wacht niet op het leven, het leven wacht op jou
Groetjes van anita

562

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

nandalooper schreef:

Hallo dames, misschien kunnen jullie mij helpen.
Ik wil voor mijn vader een taart met whiskey vulling maken.
Heeft iemand daar ervaring mee?

Alvast bedankt!

Ik zou een laag botercreme met een flinke scheut whiskey doen. Daarbij een laag mokka creme (water vervangen door sterke koffie) en aan laagje slagroom. Zo krijg je een Irish Coffee taart zonder dat de whiskey overheerst.

563

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Wat vinden julli lekker bij patidess ananas

Groetjes joke

564

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Vraagje; combinatie hazelnoot creme met tiramisucreme.
Te heftig?
Hazelnoot heb ik zelf nog nooit geproefd dus geen idee.
Taart zal met drie lagen gevuld worden.
Wat is dan slim; nog een jam/lemoncurd erbij of 1 vulling 2x gebruiken?

Afgesmeerd met witte ganache.

Vast bedankt!!

565

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Vraagje; combinatie hazelnoot creme met tiramisucreme.
Te heftig?
Hazelnoot heb ik zelf nog nooit geproefd dus geen idee.
Taart zal met drie lagen gevuld worden.
Wat is dan slim; nog een jam/lemoncurd erbij of 1 vulling 2x gebruiken?

Afgesmeerd met witte ganache.

Vast bedankt!!

566

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Heel handig, wat goed uitgewerkt allemaal zeg!
Dank!

567

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Geweldig! super bedankt ik ga hem gelijk opslaan en binnenkort eens wat proberen van jullie overheerlijke combinaties!

568

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Geweldig! super bedankt ik ga hem gelijk opslaan en binnenkort eens wat proberen van jullie overheerlijke combinaties!

569

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Geweldig! super bedankt ik ga hem gelijk opslaan en binnenkort eens wat proberen van jullie overheerlijke combinaties!

570

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Geweldig! super bedankt ik ga hem gelijk opslaan en binnenkort eens wat proberen van jullie overheerlijke combinaties!

571

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Beste allemaal

ik ben besmet met het bakvirus en dan vooral met het maken er van. Ik kom alleen niet verder dan een biscuittaart met banketbakkersroom en evt een laag met jam.
Nu zie ik hier de meest uitdagende combinaties voorbij komen maar durf nog niet zo goed.

Deze combi wil ik heel graag uitproberen. Maar kunnen jullie mij nog wat tips (lees vertrouwen) geven?

"Laag mona toetje stroopwafel met een dijkje botercreme met laag caramelpoeder van Saroma en laag ingesmeerd met caramel"

begrijp ik het goed dat ik 2 lagen creeer en dan voor 1 laag botercreme meng met de saromatoetje-poeder karamel en hier aan de buitenkant een randje van maak. En vervolgens het mona stroopwafeltoetje aan de binnenkant doe?

en voor laag 2 staat caramel. Gebruik ik daar dan bebogeen voor of is dat stom gedacht?

ik hoop dat jullie mij wat vertrouwen kunnen geven...

groetjes van een beginneling

572

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Beste allemaal

ik ben besmet met het bakvirus en dan vooral met het maken er van. Ik kom alleen niet verder dan een biscuittaart met banketbakkersroom en evt een laag met jam.
Nu zie ik hier de meest uitdagende combinaties voorbij komen maar durf nog niet zo goed.

Deze combi wil ik heel graag uitproberen. Maar kunnen jullie mij nog wat tips (lees vertrouwen) geven?

"Laag mona toetje stroopwafel met een dijkje botercreme met laag caramelpoeder van Saroma en laag ingesmeerd met caramel"

begrijp ik het goed dat ik 2 lagen creeer en dan voor 1 laag botercreme meng met de saromatoetje-poeder karamel en hier aan de buitenkant een randje van maak. En vervolgens het mona stroopwafeltoetje aan de binnenkant doe?

en voor laag 2 staat caramel. Gebruik ik daar dan bebogeen voor of is dat stom gedacht?

ik hoop dat jullie mij wat vertrouwen kunnen geven...

groetjes van een beginneling

573

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Beste allemaal

ik ben besmet met het bakvirus en dan vooral met het maken er van. Ik kom alleen niet verder dan een biscuittaart met banketbakkersroom en evt een laag met jam.
Nu zie ik hier de meest uitdagende combinaties voorbij komen maar durf nog niet zo goed.

Deze combi wil ik heel graag uitproberen. Maar kunnen jullie mij nog wat tips (lees vertrouwen) geven?

"Laag mona toetje stroopwafel met een dijkje botercreme met laag caramelpoeder van Saroma en laag ingesmeerd met caramel"

begrijp ik het goed dat ik 2 lagen creeer en dan voor 1 laag botercreme meng met de saromatoetje-poeder karamel en hier aan de buitenkant een randje van maak. En vervolgens het mona stroopwafeltoetje aan de binnenkant doe?

en voor laag 2 staat caramel. Gebruik ik daar dan bebogeen voor of is dat stom gedacht?

ik hoop dat jullie mij wat vertrouwen kunnen geven...

groetjes van een beginneling

574

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Oeps... dat was 3x en dus 2x teveel. Gaat lekker....
sorry!

575

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

@tessa25 persoonlijk gebruik ik voor caramel liefst Dulce de leche (ddl), staat bij de recepten, is supermakkelijk te maken en erg lekker.
Heb je eenmaal ddl, dan heb je eigenlijk ook die saroma niet meer nodig, want je doet gewoon een lekkere schep ddl door je botercreme  :9

En dan inderdaad je biscuit 2x doorsnijden, dijkje maken van de botercreme (met de ddl erdoor) en de ene plak er mona-toetje opsmeren en op de andere plak dulce de leche. Lekker hoor! :)
Dijkje hoeft niet perse bij de ddl-laag, maar ik doe het eigenlijk gewoon altijd wel. Wel een klein dijkje, want het wordt ook maar een dun laagje caramel.

Je kunt voor een optimale caramel-beleving (als je een carameljunkie bent zoals ik ;) ) ook eerst een dun laagje ddl smeren op elke plak biscuit (zoals boter op brood zeg maar) en daarop de monapudding. Evengoed wel altijd dijkjes bij de pudding.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)