1

Onderwerp: [HOW TO] Oogjes maken

Deze oogjes zijn niet te ingewikkeld maar geven toch een heel mooi resultaat. Ik had het op mijn blog geplaatst vandaag en dacht dat het misschien ook wel handig is om hier neer te zetten:)

http://2.bp.blogspot.com/-o_smegAIx-4/UTz2IfNHFEI/AAAAAAAAD8M/LD1nU5Hh4IY/s640/oogjes+maken+a.jpg

Dit heb je nodig:
- ball tool
- knive tool (mesje)
- needle tool (of speld)
- drie kleuren fondant (blauw, zwart en wit)

Om te beginnen bepaal je waar de ogen moeten komen. Deze plekken markeer je met de ball tool. Door met de ball tool zachtjes te duwen en rondjes te draaien maak je de 'oogkassen' zo groot als je ze wilt hebben.

Neem dan een balletje blauw fondant, groot genoeg om twee ogen mee te maken. Rol een klein sliertje en snij deze in tweeën. Draai de twee stukjes fondant tot balletjes en kijk of ze in de ogen passen. Zijn ze te groot? Voeg de balletjes dan weer samen, haal er een stukje fondant af en verdeel weer in twee stukjes. Mocht je de ogen nu te klein vinden dan maak je ze iets groter. Het zal even een puzzeltje zijn om de juiste maten te vinden maar hier krijg je steeds meer handigheid in. Het belangrijkste is dat je steeds weer in sliertje in tweeën deelt zodat je ogen van gelijke grootte krijgt.

Tevreden over het formaat van de blauwe balletjes? Druk deze dan plat in de oogkassen. Zelf gebruik ik hier een color shaper (de groene) voor, dan krijgen de ogen ook een mooie bolling. Je kunt ook een mesje of je vingers gebruiken om dit plat te duwen.

Wanneer het blauwe fondant geplaatst is kun je een zwarte pupil maken. Hiervoor heb je veel minder fondant nodig omdat je nu geen 'gat' hoeft te vullen. Ga te werk zoals je ook bij het blauwe fondant hebt gedaan. Plaats de pupillen precies in het midden (een needle tool is hiervoor heel handig!) en druk deze plat.

Met wit fondant maak je een soort twinkeling in de oogjes. Hiervoor heb je echt maar een heel klein balletje fondant nodig. Ook weer even puzzelen dus. Plaats de witte balletjes fondant in de linker of rechter bovenhoek van de zwarte pupil en druk ook deze weer plat.

en zo simpel is het dus :)

Groetjes Laura
Mijn site/blog: www.laurasbakery.nl

2

Re: [HOW TO] Oogjes maken

wat leuk, dank je wel

3

Re: [HOW TO] Oogjes maken

Heel handig, bedankt

Help mijn vrouw heeft een hobby