51

Re: Best Brownies ever!

Kon ik het recept toch niet meer vinden...... in mijn kast... gelukkig heb ik hem hier op het forum nog gevonden.... dit is echt mijn ideale brownie recept zo lekker. Ga hem (klein stukje) bij het toetje voor de kerst voegen.. Fijne dagen allemaal.

Groetjes, Brigitta

52

Re: Best Brownies ever!

Moet ik ook snel gaan proberen.

Gr, Miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

53

Re: Best Brownies ever!

Oeh klinkt zo lekker. Bedankt voor het delen!

"Beauty is in the eye of the beholder"
                            Lieve groetjes, Miranda (Mirzan)

54

Re: Best Brownies ever!

chocolate chips, zijn dat gewoon chocolade koekjes? :think:

55

Re: Best Brownies ever!

Nee, dat zijn van die ieniemini chocolade druppeltjes, zeg maar.

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

56

Re: Best Brownies ever!

Had toevallig echt alles nog in huis dus gelijk geprobeerd. Eens kijken of dit eindelijk ook een goed recept is!

57

Re: Best Brownies ever!

:thumb: smaakt super! lekker zacht ook. Ik heb soms het probleem dat ze of veel te zacht of te droog zijn..
Vraag me alleen af of ze ook nog zo lekker zacht zijn zonder het laagje karamel?

58

Re: Best Brownies ever!

Poffertje schreef:

:thumb: smaakt super! lekker zacht ook. Ik heb soms het probleem dat ze of veel te zacht of te droog zijn..
Vraag me alleen af of ze ook nog zo lekker zacht zijn zonder het laagje karamel?

Blij dat je er ook blij mee bent! Het is en blijft een mega-hit bij mij en bij al mijn bekenden :Y

Ik heb het nooit zonder caramel geprobeerd, want volgens mij is dat dus het geheim van de smid :think:

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

59

Re: Best Brownies ever!

Was heeeeerlijk!

Gr, Miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

60

Re: Best Brownies ever!

MirKool schreef:

Was heeeeerlijk!

Gr, Miriam

:thumb:  :thumb:  :thumb:

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

61

Re: Best Brownies ever!

kan je de karamels weglaten?
x

62 Laatst bewerkt door Adrienne (28-03-2012 07:50)

Re: Best Brownies ever!

ymkjex schreef:

kan je de karamels weglaten?
x

Jawel hoor :) En dan zijn ze nog steeds lekker, alleen een stuk minder bijzonder ;) ) Ik heb het recept ook wel eens aangepast voor iemand die niet van caramel hield en er een cheese-swirl bovenop gedaan, was ook prima hoor :Y Alleen zijn het dan niet meer "The best Brownies ever" :lol: ( Zegt de caramel-o-holic :+

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

63

Re: Best Brownies ever!

hij ziet er heel lekker uit.
ik gebruik een recept van de amerikaanse kok Paula Deen.
maar ik ga deze zeker eens proberen. bedankt!
:)

64

Re: Best Brownies ever!

Oud bericht, maar met de zoekfunctie naar boven gekomen toen mijn jongste brownies wilde bakken...

Wat waanzinnig lekker zeg :D Met veel smaak hebben we hiervan gesmuld als speciaal toetje voor de zaterdagavond (na de simpele peen en ui-stamp)!

Bedankt voor het delen  :thumb:

65

Re: Best Brownies ever!

Heeeee, wat leuk dat deze weer eens boven komt! Nou, inmiddels ruim 3 jaar later heb ook ik nog steeds geen lekkerder brownie-recept gevonden :9  :9  :9

Ik heb er zelfs al 2 keer een hele bruidstaart van mogen maken!! :D

Lief dat je even een berichtje achterliet  :thumb:

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

66

Re: Best Brownies ever!

Zo he, dat moet echt de hemel op aarde zijn, een bruidstaart van dit recept  :Y hihi

67

Re: Best Brownies ever!

O dit is heel erg fout , maar deze ga ik zeker uitproberen.
Meerder chocolade freaks hier in huis.

68

Re: Best Brownies ever!

Ik wil hem nu gaan maken als verjaardags taart voor mijn dochtertje. Maar ik snap 1 ding niet helemaal.

1 cub boter is (240 gram)
2 cup suiker is (360 gram)

Maar 1 cup bloem is 120 gram?

Klopt dit?

69

Re: Best Brownies ever!

Owamia schreef:

Ik wil hem nu gaan maken als verjaardags taart voor mijn dochtertje. Maar ik snap 1 ding niet helemaal.

1 cub boter is (240 gram)
2 cup suiker is (360 gram)

Maar 1 cup bloem is 120 gram?

Klopt dit?

ja dat klopt :Y  soortelijk gewicht van boter ligt hoger dan van suiker dus 1 cup boter is zwaarder dan 1 cup suiker

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat

70

Re: Best Brownies ever!

Adrienne schreef:

Nee hoor, brownies rijzen helemaal niet: je kunt dus gewoon tot ( bijna) de rand vullen :)

Ik heb ze nu in de oven staan en over een 5 minuten zijn ze klaar, maar het is wel degelijk gerezen (ook een ander recept van brownies rijzen altijd bij mij :/ ). Niet dat het erg is en het rijst ook weer niet de pan uit...
Ik kan niet wachten tot ik ze kan proeven  :9

Weet iemand toevallig of de brownies ingevroren kunnen worden? Ik heb nu zo'n mega schaal... Komt wel op, maar lijkt mij niet verstandig dit met 2 personen te verorberen.

71

Re: Best Brownies ever!

Volledig mislukt  :s  Geen. idee hoe dat kan, heb nog nooit een mislukte cake, brownie, o.i.d. gehad.
De randen waren na 15 en 30 minuten wel gaar, ook de bovenkant was volledig droog, maar binnenin was alles nog ongebakken massa.
Alles nog overgeschept in cupcake liners en nogmaals in de oven gezet. Geen idee of dat werkt, maar al mijn tijd en ingrediënten weggooien vind ik zonde.

Ik hou het voortaan bij mijn eigen vertrouwde recept. Nog nooit mislukt en wellicht nog lekkerder dan dit recept.
Maar smaken verschillen gelukkig! (Misschien had ik het ultieme recept al, ha, ha  :lol: )

Net, na 15 minuten nog even gekeken, maar het is nog vloeibaar. Dus nog maar weer 10 minuten gegeven.

Schiet mij maar lek.... Misschien is vandaag mijn bak-dag niet...

72

Re: Best Brownies ever!

Adrienne schreef:

Heeeee, wat leuk dat deze weer eens boven komt! Nou, inmiddels ruim 3 jaar later heb ook ik nog steeds geen lekkerder brownie-recept gevonden :9  :9  :9

Ik heb er zelfs al 2 keer een hele bruidstaart van mogen maken!! :D

Lief dat je even een berichtje achterliet  :thumb:

Mmmm, brownies. Daaar kan je er hier thuis wel een aantal erg blij mee maken. Ben nogsteeeeeds van plan ook jou recept eens te proberen maar durf niet van ''mijn'' recept af te wijken ALS ik ze bak haha.
Na 3 jaar serieus nog niet een NOG? beter recept? of durf je ook geen ander meer te proberen?  :thumb:

73

Re: Best Brownies ever!

Tessa92 schreef:

Na 3 jaar serieus nog niet een NOG? beter recept? of durf je ook geen ander meer te proberen?  :thumb:

Ik zou wel durven, maar ik wil er geen tijd aan besteden! :lol:

Ik heb heb echt, serieus, in 3 jaar tijd nog geen enkel ander recept gevonden dat ik lekkerder vind ( best wel een paar geprobeerd), en ook nooit bij een ander een lekkerdere brownie gegeten :Y

Een keertje misschien een evenaring, maar die kwam van 1 van de beste bakkers hier uit de stad, dus dat vond ik geen schande :+

Dus ik zeg: DOEN!  :thumb:

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

74

Re: Best Brownies ever!

Adrienne schreef:
Tessa92 schreef:

Na 3 jaar serieus nog niet een NOG? beter recept? of durf je ook geen ander meer te proberen?  :thumb:

Ik zou wel durven, maar ik wil er geen tijd aan besteden! :lol:

Ik heb heb echt, serieus, in 3 jaar tijd nog geen enkel ander recept gevonden dat ik lekkerder vind ( best wel een paar geprobeerd), en ook nooit bij een ander een lekkerdere brownie gegeten :Y

Een keertje misschien een evenaring, maar die kwam van 1 van de beste bakkers hier uit de stad, dus dat vond ik geen schande :+

Dus ik zeg: DOEN!  :thumb:

Hahh, leuk om te lezen! misschien binnenkort toch maar eens proberen  :D

75

Re: Best Brownies ever!

Hij is helemaal goed gekeurd!!

Mijn vriend zei zelfs : " ik hou van die gene die jou dit recept heeft gegeven!" En hij houdt eigenlijk niet van brownies.. Dus als dat geen compliment is!

It's a piece of.. Cake <3