301 Laatst bewerkt door Wennepen007 (08-12-2012 20:28)

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

dubbel

302

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Ik lees dat iedereen de frosting zo lekker vind maar ik vind 'm zo zoet, jullie niet?? Volgende keer wat minder suiker proberen.
Ik ga straks de combi met de red velvet cupcake proeven. Maar als ik 'm zo even proef vind ik 'm eigenlijk te zoet.

Maar ik had ook even een cream cheese frosting gemaakt. om te vergelijken :D Maar deze vind ik ook te zoet. Dus misschien ligt het wel gewoon aan mij :D

303 Laatst bewerkt door Wennepen007 (08-12-2012 20:28)

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

dubbel

304

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Ik denk het wel Wennepen (dat het aan jou ligt  :D ), ik vind deze juist helemaal niet zo zoet. Zeker niet als je het vergelijkt met een andere botercreme.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

305

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Leuk dit recept! Ik ga ze met kerst proberen te maken , verder ben ik wel een zoetekauw dus dat komt wel goed

cakes, enjoy making, enjoy eating!!

306 Laatst bewerkt door elleoj (19-12-2012 16:46)

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Ik heb deze cupcakes net gemaakt maar ze zijn echt keihard geworden. :( na 18 minuten waren ze niet gaar, dus nog even een paar min langer. Na het afkoelen zijn het bakstenen. :( Weet iemand waar dit aan kan liggen?

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

307 Laatst bewerkt door Marjonz (26-12-2012 23:08)

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Ik ben niet zo tevreden over deze frosting, als eerste bleef hij schiften en na weer opkloppen leek het even goed te gaan maar eenmaal in de spuitzak weer schiften. Uiteindelijk toch wat redelijk gekregen maar de decoratieschildje van marsepein smolt. Dus niet geschikt voor afsmeren taart, wat ik volgens mij in dit topic heb gelezen.
Moet wel vermelden dat de smaak erg lekker gevonden  wordt door verschillende  proefpersonen.
Misschien heeft iemand de tip voor mij

Groetjes Marjon

308

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Ik heb een paar vraagjes over de cupcakes.
Zou ik deze ook kunnen maken in een cupcakemaker? of gaat dat niet i.v.m de reactie tussen de baking soda en de azijn? Aangezien je het snel moet verwerken.

En hoe lang moeten ze nu in de oven aangezien ze toch nog moist zouden moeten zijn?

groetjes Cyrina

309

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Bedankt voor dit recept en alle tips, ik ga dit vandaag proberen, ben erg benieuwd!

310

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Bedankt voor dit recept en alle tips, ik ga dit vandaag proberen, ben erg benieuwd!

311

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Joepie , dit is iets waar zeker iets mee kan.
Manlief wil wat lekkers mee naar de zaak en was al aan het vragen om een kitkat/m&m taart maar dit vind ik leuker.

312

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Ik heb ze nu in de oven. Ik heb ze alleen nu al bijna 25 minuten erin en ze zijn nog niet gaar.... Ze zijn echt nog vochtig van boven.....

Ik heb ze nog een paar minuten gegeven en hopelijk zijn ze dan wel gaar...

313

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Ik heb ze er uiteindelijk zo'n 35 minuten in gehad. Ik heb er al stiekem een geproefd en ze zijn heerlijk.

314

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Weet iemand hoe lang je deze hoeveelheid ongeveer in de oven moet doen als je het in een taartvorm doet?

315

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Thx

316

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

Ik up hem even weer.

al nu een paar keer gemaakt en zijn super lekker.
alleen had ik ze wat roder verwacht, maar meer kleurstof erin hield mij een beetje tegen :S

maakt iemand dit recept wel eens voor een taart?
ben benieuwd hoe lang hij er dan in moet.
en is één recept goed voor een 20 cm bakpan :think:

groetjes margreet

317 Laatst bewerkt door sanria (22-03-2016 20:16)

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

sorry 2x

318

Re: Origineel Red velvet cupcakes met vanille cream frosting

@sanria: ik denk voor een 22 cm ronde bakvorm en minimaal 10 minuten langer bakken. Ik wil dit zelf ook nog altijd eens proberen maar heb dat nog niet gedaan dus weet niet 100% zeker of dit klopt.