1

Onderwerp: Planning bruidstaart

Ik moet voor 14 januari voor het eerst een bruidstaart maken, 3 laags, en daarbij 60 cupcakes. 12 ,13 en 14 januari moet ik werken, het moet dus 13 januari klaar zijn.

Nu wilde ik van te voren de cc bakken en invriezen, en de decoratie vast maken. Kan ik dan ook de taarten 11 januari bakken, vullen, bekleden en invriezen en dan 13 januari afmaken? Of is hij dan oud?

Wanneer moet ik hem ontdooien? Kun je decoreren als hij nog bevroren is of moet hij eerst helemaal ontdooit zijn?

Ik heb ook niet genoeg ruimte in de koelkast, maar de schuur is onverwarmd, zou dat een goede temperatuur zijn om te ontdooien (ongeveer buitentemp,  zal max 10 graden zijn)

Hebben jullie nog suggesties voor vulling? Ik heb champagne smaakstof, en de taart  en cc moet lowbudget voor ca 130 personen zijn.
Wat rekenen jullie daar ongeveer voor?

Bedankt voor de reacties!

Re: Planning bruidstaart

Ik zou alles alleen invriezen in overleg met het bruidspaar.
Er staan vragen bij die je beter voor het aannemen van de opdracht over na hat kunnen denken.....
Zoals de prijs. Dat spreek je toch af voor dat de opdracht definitief wordt?
En de vullingen, het gaat toch om wat het bruidspaar wil?

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

3

Re: Planning bruidstaart

Ik heb een prijs genoemd, maar nu blijkt dat mijn vriendin hem aan haar schoonzus kado wil geven. Zij vind 200 euro te veel dus vroeg ik me af wat redelijk is.
De vulling maakte hun niet uit, mag ik zelf kiezen. Maar gewoon jam lijkt me voor een bruidstaart wat gewoontjes.

Ik heb het bruidspaar meteen laten weten dat ik de dagen ervoor moet werken. Het lukt mij gewoon niet om 3 taarten en 60 cc in een avond te maken.

Ze hadden het eerst aan een zeer ervaren vriendin gevraagd, maar die had er geen zin in, vandaar dat ze bij mij aankwam.

Re: Planning bruidstaart

Ik weet natuurlijk niet hoe lang jij al taarten bekleed hoe goed je je zelf vindt.
Ik vind 200 euro voor 130 personen héél weinig.....
Voor 130 personen ben je voor t materiaal al een hoop geld kwijt natuurlijk!

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

5 Laatst bewerkt door Esther68 (30-12-2012 14:00)

Re: Planning bruidstaart

Denk dat ik er al geen zin meer in zou hebben.....net als die vriendin  ;)
Maar goed....eerlijk gezegd vind ik 200 euro voor zoveel personen al behoorlijk low-budget. Komt ook nog de stress bij omdat je moet werken en geen ruimte in de koeling hebt. Ik zou een bevroren taart igg niet decoren ivm te snel ontooien. Daarom denk ik dat de schuur echt te warm is om de taart in te laten ontdooien, of het moet zo'n graad of 5 zijn

6

Re: Planning bruidstaart

ik begrijp ook waarom die vriendin er geen zin in heeft
is wel erg low budget

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

7 Laatst bewerkt door Carien (30-12-2012 13:37)

Re: Planning bruidstaart

:think: je hebt de pech dat het nu warm is buiten....

Voor een normale, simpele taart kun je uitgaan van materiaalkosten van 1,10 euro pp, maar da's dan wel simpel en zonder stapelmateriaal enz.

Cc's weet ik niet eigenlijk, maak ik nooit. Na invriezen hebben de papiertjes wel erg de neiging om los te laten, dus tsja :s

Het lijkt mij een redelijk onmogelijke opgave eigenlijk, zeker gezien de korte voorbereidingstijd :s  :s

Wat ik zo vreemd vind.... die vriendin wil de taart cadeau doen, maar vindt de prijs te hoog..... Je hebt geld voor een cadeau of niet, het kan niet zo zijn dat de verkoper dus lager moet gaan zitten met haar prijs. Een bakker ziet 'r aankomen....

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Re: Planning bruidstaart

Snel zorgen dat je vaste prijzen krijgt!
Succes!!

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

9

Re: Planning bruidstaart

Tja, ik heb het nog nooit gedaan, van de week m'n eerste taart tegen betaling gebakken, ben wel al 1,5 jaar aan het bakken als cadeau...
Als ik mijn materiaal uitreken, met een klein beetje extra, vond ik 200 euro ook echt het minimum wat ik ervoor wil hebben... Vandaar ook mijn vraag.

Ik denk dat ik de versiering eerst maak, dan woensdag biscuit bakken en invriezen, vrijdag de rondjes voor de cc vast uitsteken,
zaterdagavond vulling maken en in koeling plaatsen, en cc bakken, zondag biscuit uit de vriezer en savonds vullen en bekleden, dan ook de laatste hand aan de cc leggen.
doen jullie nog een laagje botercreme tussen de cc en de fondant?
Ik hoorde dat je ook cc van biscuit kan maken, of is cakemix lekkerder?

Re: Planning bruidstaart

Ik vind cakemix van funcakesmix het lekkerste...echt megalekker!
Als je het maakt met biscuitmix moet er eigenlijk een toef op...anders is het erg droog.
Tussen de cc en fondant doe ik altijd een laagje witte chocoladepasta.
Dit smaakt ook érg lekker!
De rondjes fondant voor er op kun je nu ook al maken hoor. Als het uithardt is het geen probleem, in demond wordt het vanzelf weer zacht. Ik krijg daar zelfs positiever commentaar op als op zachte fondant. Maar ja, smaken verschillen!

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

11

Re: Planning bruidstaart

Ik zou cakemix gebruiken, geen biscuit. Biscuit is toch wat droog van zichzelf.

Overigens zou ik niet met de prijs gaan zakken. Je hebt sowieso al een hele lage prijs, maar dat is wel de prijs dat je hebt afgesproken met de bruid. Dat je vriendin dat niet kan of wil betalen, dat is dan niet jouw probleem.

http://www.facebook.com/TQofPops
I'm not insane, I'm mentally hilarious

12

Re: Planning bruidstaart

bedankt voor jullie reacties!
Fijne jaarwisseling alvast!