1

Onderwerp: 2 veel voorkomende, maar voor mij nieuwe :-)

Tsja, Cars en Ajax.....  :D

https://lh6.googleusercontent.com/-Ucaq2t6D9Zg/UK_dibh94ZI/AAAAAAAAWzw/OD7_dIDxbNE/s640/IMG_5818%2520%2528Kopie%2529.JPG
https://lh5.googleusercontent.com/-FHOWZZuXAoY/UK_dik0bGnI/AAAAAAAAWz0/ZkUUYd2R3TU/s640/IMG_5820%2520%2528Kopie%2529.JPG

Voor een tweeling, andere naam stond aan de andere kant ;)
De bovenste is gevuld met chocolademeringuecrème, pepernotenmeringuecrème en mandarijnmeringuecrème met orangecurd.
De onderste met aardbeienmousse en lemoncurd. Het geheel is verpakt in marsepein.
Ik had de bovenste afgesmeerd met melkchocganache, de onderste met witte chocganache... ik dacht dat zie je vast niet onder dat rood.... wel dus :grr:  :o

https://lh3.googleusercontent.com/-ZiQHQcAWMpc/ULH7_l8XEiI/AAAAAAAAW04/X7tOSiYtNEI/s640/IMG_5833%2520%2528Kopie%2529.JPG
Chocolademeringuecrème met perpernoten; chocolademeringuecrème met perenroom en krokante amandelen; frambozenmousse met rode vruchtensaus. Alles afgesmeerd met witte chocganache (jaaa, lesje geleerd O-) ). Ingepakt in fondant.

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Re: 2 veel voorkomende, maar voor mij nieuwe :-)

erg mooie en vooral strakke taarten!

kijken jullie ook op mijn site?
http://www.tatataart.nl

3

Re: 2 veel voorkomende, maar voor mij nieuwe :-)

leuk gedaan!

There's no such thing as a bad idea. Only poorly executed awesome ones.
Bekijk mijn taartjes op: http://www.mijnalbum.nl/Album=8ZOYZRJN

4

Re: 2 veel voorkomende, maar voor mij nieuwe :-)

Mooi hoor!

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

5 Laatst bewerkt door Carien (25-11-2012 22:24)

Re: 2 veel voorkomende, maar voor mij nieuwe :-)

dankdank voor jullie reacties :Y

De Ajaxtaart was helaas helemaal niet zo strak :nooo Ik had de bovenste 2 erop gezet en toen ging de onderste laag uitpuilen en barsten... :s  :rolleyes:
Lagen er weer af gehaald, maar de dowels (houten) stonden als een huis... toch maar weer gestapeld en schietgebedje gedaan (al weet ik niet hoe dat moet :o ).
Vanmorgen eerst in de koelkast gekeken, want wat nou als..... :s  Gelukkig was er niks veranderd :)
De middelste was ook wel erg zwaar geworden (en ook niet glad :grr: ), ik had 7 stokjes in de onderste laag (middelste is een 20cm), zou genoeg moeten zijn...  :think:
Naja, het is goed gegaan en de taarten waren heerlijk hoorde ik, dusss :)


Oh ja,  :shh: het Ajax-logo-schildje gaan ze gebruiken als Sint-'pest'-ding voor een oom die errug voor die andere club, uit Rotjeknor, is :D  :lol:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

Re: 2 veel voorkomende, maar voor mij nieuwe :-)

De cars taart vind ik echt leuk zo :Y
En je voetbaltaart vind ik wel strak hoor!

Re: 2 veel voorkomende, maar voor mij nieuwe :-)

Zier er beiden hartstikke leuk uit!

Je vullingen klinken weer super lekker. Bevalt de chocolademeringecreme je zo goed, dat íe al op herhaling is?  ;)
Heb je nog iets aan de perenroom gedaan qua gelatine, of was ie zo precies goed nu? (anders hoor ik je aanbeveling graag!)

8

Re: 2 veel voorkomende, maar voor mij nieuwe :-)

:D ja, die choc-mbc met peren, die is gewoon errug :9  :9 Ik heb nu poedersuiker met gehakte amandelen in de oven gedaan (was vergeten geschaafde te kopen en heb zelf niks waar dat mee zou kunnen :rolleyes:  :grr: ). Moet zeggen dat ik daar nog meer smaak aan vond zitten, dus voortaan gehakte amandelen :Y

Vwb gelatine, ik heb 1,5x recept gedaan, zou 7,5 blaadjes moeten doen, heb 7 gedaan (ja weinig verschil, maar nu wel nog 6el sap toegevoegd (vorige keer niks). Ik vond de vulling nu nog steeds behoorlijk stevig/hard.... kan dus nog wel minder gelatine in.
Omdat het niet voor onszelf was en ik geen zeeen tijd tussen de stapels door had (de één zaterdag, de ander zondag), durfde ik niet teveel verschil uitproberen.

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Re: 2 veel voorkomende, maar voor mij nieuwe :-)

Carien schreef:

:D ja, die choc-mbc met peren, die is gewoon errug :9  :9 Ik heb nu poedersuiker met gehakte amandelen in de oven gedaan (was vergeten geschaafde te kopen en heb zelf niks waar dat mee zou kunnen :rolleyes:  :grr: ). Moet zeggen dat ik daar nog meer smaak aan vond zitten, dus voortaan gehakte amandelen :Y

Vwb gelatine, ik heb 1,5x recept gedaan, zou 7,5 blaadjes moeten doen, heb 7 gedaan (ja weinig verschil, maar nu wel nog 6el sap toegevoegd (vorige keer niks). Ik vond de vulling nu nog steeds behoorlijk stevig/hard.... kan dus nog wel minder gelatine in.
Omdat het niet voor onszelf was en ik geen zeeen tijd tussen de stapels door had (de één zaterdag, de ander zondag), durfde ik niet teveel verschil uitproberen.

Klinkt lekker die amandelstukjes. Die geschaafde zien er altijd wel mooi uit, maar zelf vind ik ze ook wel eens muffer smaken/ ruiken, zeker als ze al wat langer in zo'n zakje liggen. Dus kan me voorstellen dat de gehakte stukjes lekkerder zijn. Leuk dat je ze zelf roostert! Ik moet volgende week iets met hazelnoot maken voor mijn zwager, op verzoek. Ik ga denk ik jouw manier maar eens ga uitproberen. Roer jij ze vervolgens door de vulMBC, of strooi je ze er op, of maakt dat allemaal geen biet uit?

Kan me voorstellen dat je niet meteen rigoreus minder gelatine durft te nemen, zeker als Mr Rudolph het zelf voorstelt. Mocht ik hem ooit weer eens maken dan zal ik nóg een stapje minder dan die van jou maken, kijken we waar we uitkomen.  ;)

10

Re: 2 veel voorkomende, maar voor mij nieuwe :-)

:thumb:
ik strooi de amandelen er overheen en doe dan de volgende laag biscuit erbovenop; beetje aandrukken, dus ze komen dan vanzelf in de mbc :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

11

Re: 2 veel voorkomende, maar voor mij nieuwe :-)

Ze zijn weer prachtig geworden  :thumb:

Vwb noten, ik rooster alle soorten noten of noten schaafsel altijd in een droge koekenpan, zijn ze veel lekkerder, in de oven kan natuurlijk ook, op gas gaat bij mij sneller.

Christine.

12

Re: 2 veel voorkomende, maar voor mij nieuwe :-)

deed ik eerder ook altijd :Y
Rudolph doet ze in de oven, met wat poedersuiker eroverheen.... :9  :9  :Y Ja, ik ben nu eenmaal van de zoete ;)
Moet wel zeggen dat ze meer smaak hebben als ze uit de oven komen dan uit de koekenpan :think:  Is ook wel zo dat in de koekenpan bij mij nog wel eens te hard gaat :shh:  :rolleyes: en amandelen oid met diepdonkere randen, da's nie lekker :nooo  :grr:  :o

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Re: 2 veel voorkomende, maar voor mij nieuwe :-)

Heel leuk gedaan zo die cars taart

Iedere taart met liefde gemaakt!
www.carolinestaartcreaties.nl | Caroline