Onderwerp: How to Hello Kitty

Ik heb vorige week Hello Kitty geboetseerd en ik vond haar eigenlijk wel oke geworden. Het is vast niet de mooiste die voorbij is gekomen, maar ik vond de verhouding tussen hoofd en lijfje wel overeenkomen met de echte. Dus ik dacht; ik deel het met jullie  :lol:

Allereerst de foto van Kitty (excuses voor de slechte foto, even snel met mijn mobiel gemaakt)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-D7WMNVHV-D.jpg

Lijfje: 52 gram
Armpjes: 4 gram per stuk
Beentjes: 6 gram per stuk
Hoofd: 38 gr
Oortjes: +/- 1 gram per stuk

Het boetseren zelf is niet zo heel spannend , maar ik zal het toch even opschrijven. Misschien heeft iemand er wat aan;

Eerst het lijfje: fondant (met tylose)in een kegel rollen
Hoofd: het hoofd is een soort ei, eerst een rond balletje maken en dan iets platdrukken aan de achterkant zodat het hoofdje wat breder wordt.
Beentjes: een worstjes maken, op 1/3 van het beentje de knik maken voor het voetje
Armen: Ook worstjes maken, met een tooltje een duim erin drukken en op polshoogte een plooitje maken
Oren: ik heb een stukje fondant uitgerold, en hier een rondje uitgestoken. deze door de helft gedaan, iets meer puntig gemaakt en op het hoofdje geplakt.

Ik heb bij deze Kitty voor een jurkje gekozen:

Fondant uitrollen en hier een rondje uit steken, deze frillen en dan kan die over het kegeltje heen. D.m.v. een sateprikker het hoofd bevestigen op het lijfje en dan is het een kwestie van de armen en benen eraan plakken.

Ik hoop dat iemand er iets aan heeft  :Y

groetjes Linda

2

Re: How to Hello Kitty

Super ik moet deze week een kitty maken en zit nog even moed te verzamelen.. :thumb:
Ik ga aan de slag :Y

Re: How to Hello Kitty

nurse schreef:

Super ik moet deze week een kitty maken en zit nog even moed te verzamelen.. :thumb:
Ik ga aan de slag :Y

Succes! Ik ben benieuwd naar het resultaat  :Y

4

Re: How to Hello Kitty

Ik heb naar aanleiding van jouw howto ook een poging gedaan.
Terug te vinden in klein en fijn.

Thanks for sharing!

Re: How to Hello Kitty

Oh ze is lief. Ik sla hem op.  :thumb:

Neem gerust een kijkje op mijn site http://thehomesweetbakery.vpweb.nl/ of op mijn hyves:  http://homesweetbakery.hyves.nl/

6

Re: How to Hello Kitty

ik zie dat je ook de bureaumat van de ikea gebruikt als uitrolmat.
ik kon nergens zo'n grote goedkope mat vinden en liep er vanmiddag tegenaan in de ikea en zag dat ie mooi glad was. werkt hij fijn?

7

Re: How to Hello Kitty

liiief

Re: How to Hello Kitty

essusweets schreef:

ik zie dat je ook de bureaumat van de ikea gebruikt als uitrolmat.
ik kon nergens zo'n grote goedkope mat vinden en liep er vanmiddag tegenaan in de ikea en zag dat ie mooi glad was. werkt hij fijn?

Oh, ik zie nu pas je berichtje  :o  Ik vind de ikea mat erg fijn werken. Ik gebruik nog wel een beetje poedersuiker voor het uitrollen en dan gaat het super!

9

Re: How to Hello Kitty

Hee, geweldige how-to! Ik wil ook graag een hello kitty gaan boetseren voor op een stapeltaart. Ik wil een stapeltaart maken van 26 en 20 cm. Hoe denk je dat hij hierop staat?? Klopt dit een beetje qua verhoudingen? Hij is erg schattig!