1

Onderwerp: Ideetje over het forum!

Hoi,

Ik merk dat er de laatste tijd weer wat kleine frustraties ontstaan over het aantal reacties per taart. Ik heb geen tijd om iedere taart te bekijken en te voorzien van een compliment, terwijl ik die vaak wel wil geven. Het duurt gewoon te lang: Topic openen, kijken, reactie plaatsen, terug naar het subforum... volgende topic openen... and so on and so on!

Het is vast al eens voorbij gekomen om een soort 'vind-ik-leuk-knop' op het forum te plaatsen. Dat lijkt mij een prima plan. Maar toen zat ik verder te denken en ik had bedacht dat misschien een filmstrip met alle taarten uit het subtopic handig is. Dus dat je meteen de foto's van de taarten ziet en als je er op klikt, zie je pas het verhaal. Volgen jullie me nog? Bij Cakecentral heb je dat voor de meest opgeslagen taarten van de dag.

Nou, heel verhaal en waarschijnlijk gaat het toch niet gebeuren, maar ik wilde iedereen toch even laten weten dat ik heus wel mee heb gedacht aan de lage freqs wat betreft reacties (en ik ben echt schandalig weinig aan het reageren de laatste tijd, sorry!!)  :lol:  :lol:

Kaasblogjes: Licht verteerbaar leesvoer, lekker voor bij de borrel of als tussendoortje. Check www.facebook.com/kaasblogje

2

Re: Ideetje over het forum!

:thumb:
Vind-ik-leuk  :D

Bij Cake Central werkt dat idd heel erg goed. Je klikt op de taarten die je in het oog springen.
Overigens, op deze site worden ook niet altijd commentaren gegeven op de taarten   ;)

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

Re: Ideetje over het forum!

:thumb:  VIND IK LEUK!!!! (ik kijk ook heel veel, maar ook weing reacties van mijn kant :o )

4

Re: Ideetje over het forum!

Ja top idee!!! Ik zeg doen!!! (Maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd, dan uitgevoerd!) ;)

5

Re: Ideetje over het forum!

Ik klik (op de dagen dat ik meer tijd heb, dan even vlugtig)  altijd op de knop onbeantwoorde berichten en bekijk juist deze.
Inderdaad vind ik het jammer dat sommigen echt geen reacties krijgen.  De reacties meen ik dan ook serieus, maar vond/vind dit nog steeds teleurstellend.

Denk alleen dat jouw plan binnen een forum lastig is te realiseren.

6

Re: Ideetje over het forum!

Top idee!

Ik vindt dat je helemaal gelijk hebt. Natuurlijk snap ik dat je niet bij iedere taart 'kan' reageren.
Maar ik merk zelf dat ik het altijd erg leuk vindt om reactie's te krijgen. Dan heb ik weer een taartje gemaakt die mijns inziens echt netjes en mooi is en waar ik trots op ben en zet ik hem op het forum met het idee van;  hier MOET ik wel reactie's op krijgen. En toch valt dat dan tegen. Ik heb het idee dat het vaak dezelfde mensen zien die reageren en ook dezelfde mensen die altijd de reactie's krijgen.
Ik probeer dan ook bij zoveel mogelijk taarten een complimentje te plaatsen. Gewoon omdat ik weet hoe leuk het is om te lezen wat medebaksters van je taartje vinden.

Maar goed, waarschijnlijk is dat lastig te realiseren en ik denk dat je dat op elk forum hebt. Ik heb tijdens mijn zwangerschap ook heel veel met zwangeren (gepoogd) contact te onderhouden, maar het waren altijd dezelfde mensen die op elkaar reageerden. Ben daar dus uiteindelijk mee gestopt.

Wel een heel goed idee van jou!

7

Re: Ideetje over het forum!

:thumb: vind ik leuk!

top idee

ik bekijk veel taarten maar reageer ook niet op alles , maar merk wel dat ik het ook wel jammer vind als er op mijn berichen soms maar een enkele reactie komt, dus vinden de mede baksters het vast ook jammer als er bij hun niet altijd gereageerd wordt.

ik denk dat zo'n knop wel handig zou zijn

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

8

Re: Ideetje over het forum!

Ik ken een ander forum waar ik af en toe inlog voor hulp met mijn laptop en andere dingen en die hebben een "vind ik leuk"-knop. Heel handig, inderdaad :Y

Een nadeel kan zijn dat mensen alleen nog maar gemakkelijkheidshalve gauw op de "vind ik leuk"-knop drukken en de reacties achterwege laten. Dan is het idee van een forum ook weer een beetje aan het wegzakken :think:

I Heart Cake

9

Re: Ideetje over het forum!

Tutu schreef:

Een nadeel kan zijn dat mensen alleen nog maar gemakkelijkheidshalve gauw op de "vind ik leuk"-knop drukken en de reacties achterwege laten. Dan is het idee van een forum ook weer een beetje aan het wegzakken :think:

Buiten dat we het niet kunnen inbouwen, denk ik dat dat gemakshalve op 'vind ik leuk' klikken heel veel gaat gebeuren. Dat schiet zeker het doel van een forum voorbij.

Anyway, dit mag in 'over de site'. Move ~> that way

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

10

Re: Ideetje over het forum!

Pooh schreef:
Tutu schreef:

Een nadeel kan zijn dat mensen alleen nog maar gemakkelijkheidshalve gauw op de "vind ik leuk"-knop drukken en de reacties achterwege laten. Dan is het idee van een forum ook weer een beetje aan het wegzakken :think:

Buiten dat we het niet kunnen inbouwen, denk ik dat dat gemakshalve op 'vind ik leuk' klikken heel veel gaat gebeuren. Dat schiet zeker het doel van een forum voorbij.

Anyway, dit mag in 'over de site'. Move ~> that way


Vind ik ook. Het is soms zo makkelijk om op dat knopje te drukken maar zelf vind ik het veel leuker om de reacties te lezen met evt. verbeterpunten of tips.

En niet te vergeten de complimentjes  :D

11

Re: Ideetje over het forum!

Daar zit wat in. Maar dan nog lijkt het me handig als je alle foto's ziet zoals bij cake central, ipv alleen topictitels. Misschien een fotootje bij de topictitel plaatsen? (geen idee hoe ingewikkeld dat is hoor haha  :lol: )

Kaasblogjes: Licht verteerbaar leesvoer, lekker voor bij de borrel of als tussendoortje. Check www.facebook.com/kaasblogje

12

Re: Ideetje over het forum!

Krystle schreef:

Daar zit wat in. Maar dan nog lijkt het me handig als je alle foto's ziet zoals bij cake central, ipv alleen topictitels. Misschien een fotootje bij de topictitel plaatsen? (geen idee hoe ingewikkeld dat is hoor haha  :lol: )

Dat is volgens mij te ingewikkeld voor de huidige forum-software.... @Marianne correct me if I'm wrong?

Voor de forum-upgrade-update kon je wel met een bepaalde zoekfunctie alle foto's zien, maar helaas werkt die niet meer.......

Gewoon lekker je tijd nemen en alle topics doorkijken, doorlezen en reageren  :thumb:

13

Re: Ideetje over het forum!

Karin09 schreef:
Krystle schreef:

Daar zit wat in. Maar dan nog lijkt het me handig als je alle foto's ziet zoals bij cake central, ipv alleen topictitels. Misschien een fotootje bij de topictitel plaatsen? (geen idee hoe ingewikkeld dat is hoor haha  :lol: )

Dat is volgens mij te ingewikkeld voor de huidige forum-software.... @Marianne correct me if I'm wrong?

Wrong :P 't Is niet ingewikkeld, 't is onmogelijk met de huidige forum software; weet niet of het überhaupt mogelijk is met de software die op mijn wensenlijstje staat.

Voor "vind-ik-leuk" is Facebook, btw. Een forum is voor reacties :)
En ook bij CakeCentral wordt er niet op alle foto's gereageerd, alleen kun je daar zien of  en zo ja hoevaak hij opgeslagen is. Op DLT kun je zien hoe vaak hij bekeken is :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

14

Re: Ideetje over het forum!

Daarbij, hoe lastig is het om even op de "  :thumb: " - smiley te klikken?? Zelfde effect, net zo simpel ;)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

Re: Ideetje over het forum!

Adrienne schreef:

Daarbij, hoe lastig is het om even op de "  :thumb: " - smiley te klikken?? Zelfde effect, net zo simpel ;)

:thumb:

Enjoy the little things in life.
Someday you'll realize they were the big things.

16

Re: Ideetje over het forum!

Adrienne schreef:

Daarbij, hoe lastig is het om even op de "  :thumb: " - smiley te klikken?? Zelfde effect, net zo simpel ;)

:thumb: Helemaal mee eens!

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

17

Re: Ideetje over het forum!

Ik lees dit net en bedacht me het volgende:

Zou het niet mogelijk zijn om bovenaan het topic een soort van knopje te maken (een pijltje ofzo) waardoor je meteen naar het volgende topic gaat (en dan misschien ook een pijltje de andere kant op waardoor je naar het topic daarvoor weer kan). Dus zonder dat je eerst terug moet naar het subforum?

Lieve groetjes!!
Kim

18

Re: Ideetje over het forum!

Kimmie1984 schreef:

Ik lees dit net en bedacht me het volgende:

Zou het niet mogelijk zijn om bovenaan het topic een soort van knopje te maken (een pijltje ofzo) waardoor je meteen naar het volgende topic gaat (en dan misschien ook een pijltje de andere kant op waardoor je naar het topic daarvoor weer kan). Dus zonder dat je eerst terug moet naar het subforum?

Dat is met deze forumsoftware geen optie. Misschien in een update, als je M. zo ver krijgt om het in te bouwen. :D

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com