1

Onderwerp: Fairytale Wedding

Een Fairytale bruidstaart. De bruid heeft zelf de topper gemaakt en de decoraties heb ik daarop weer gebaseerd.

De bruid en bruidegom wilden graag schuimpjes in de vulling, maar helaas waren de schuimpjes grotendeels gesmolten door de warmte :( Was nog steeds erg lekker, maar iets zoeter dan bedoeld was dus.

Iemand een tip voor schuim in de taart? Ik had de eiwit schuim nu verpulverd omdat ik bang was dat het anders zo onhandig aansneed.

http://6.media.hyves-static.net/1512649677/6/7SfJ/0/img1512649677.jpeg

Believe, Feel, Love, Be, Create, Inspire..
Facebook

2

Re: Fairytale Wedding

:thumb: prachtige taart zeg

Waar had ze de topper van gemaakt? O-)

Ben ook wel erg benieuwd naar schuim in de taart, heb me al vaker afgevraagd hoe dat te doen.
Een laag met alleen schuim lijkt me de enige mogelijkheid om het smelten te voorkomen, maar dat lijkt me dan weer niet lekker/zo droog/kruimelig enz  :think:  :think:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Re: Fairytale Wedding

De topper is gemaakt van wc rollen/ keuken rollen en klei. Hij was ook nog mooi licht.

Ik dacht later ook misschien toch 1 grote plak schuim ten grote van de taart en die dan een eigen laag geven. Maarja.. misschien dat iemand het al eens heeft gedaan..

Believe, Feel, Love, Be, Create, Inspire..
Facebook

4

Re: Fairytale Wedding

Hele mooie taart heb je gemaakt. De sfeer fantasy komt er duidelijk van afspringen!

5

Re: Fairytale Wedding

Het lijkt me dat je gewoon een plak ertussen kunt doen. Door het vocht zal het zacht worden dus misschien een dun laagje chocolade om de plak smeren?

Niet mijn smaak, maar ik vind de taart wel heel mooi gemaakt!! :thumb:

Groetjes van Marjon

6

Re: Fairytale Wedding

Goede samenwerking ;), het is een mooie taart geworden!

7

Re: Fairytale Wedding

schuim trekt alrijd vocht aan
de enige mogelijkheid is omhullen met chocolade
je zou dus een plak schuim kunnen maken en deze bestrijken met chocolade van boven en onder
in de creme zal ie minder oplossen omdat deze ook minder vocht bevat

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

8

Re: Fairytale Wedding

Dank jullie wel. Misschien de schuimvulling gewoon niet meer doen vind ik ook wel een goede oplossing  :)

Believe, Feel, Love, Be, Create, Inspire..
Facebook