1 Laatst bewerkt door mascha (11-08-2006 17:03)

Onderwerp: mon chou vulling

dit gebruik ik voor de mon chou taart (koekkruimels met boter eronder en dat dit eroverheen). Ik vind het zelf echt heeeeerlijk. Ik gebruik tegenwoordig niet eens meer mon chou, maar gewoon van die goedkope roomkaas, omdat het verschil misschien wel te proeven is als je het naast elkaar proeft, maar minimaal is en het al gauw een heleboel centjes scheelt (voor als je op de kleintjes moet letten ;))

1 doosje/pakje roomkaas naturel (200 gram), of 2 pakjes MonChou
1 pakje/bekertje slagroom
80 gram basterdsuiker of suikerbakkerspoeder (als je van zoet houdt wat meer, tot 125 gram is normaal)
2 zakjes vanillesuiker

Haal de roomkaas vantevoren uit de koelkast zodat ie niet meer koud is, en roer hem met de suiker en de vanillesuiker los met een vork. Het moet echt makkelijk roerbaar zijn en niet klonten (zodat het makkelijk met de slagroom mengt)
Klop de slagroom stijf.
Voeg de slagroom toe bij de roomkaas en meng het goed.
Lekker met jam of vruchten erdoor!!! :D:D:D
Het is echt heel makkelijk maar ik vind het altijd zoooo lekker, en de gasten ook altijd.

Mijn website: Presentaart

2

Re: mon chou vulling

heb het gecopy-paste en ga het zeker eens proberen!!

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

3

Re: mon chou vulling

Hoi Mascha,

1 vraagje, want monchou zit in pakjes van 100 gram en de "andere" roomkaas die ze bij ons in de supermarkt hebben is 200 gram. Hoeveel bedoel je precies met 1 pakje?

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

Re: mon chou vulling

ik gebruik 1 pakje roomkaas van 200 gram, of 2 pakjes mon chou inderdaad. Je kan ook wel meer gebruiken, maar ik vind dit altijd wel een lekkere verhouding. Ik zal het aanpassen in het recept.

Mijn website: Presentaart

5

Re: mon chou vulling

ja monchou is ook mijn favoriete overheerlijke allerlekkerste taart :) Vooral met kersenvlaaivulling (zo'n blikje van Jonker) eroverheen. Njam njam.. Probeer het ook eens met fijngemalen bastognekoeken (met boter) voor de bodem. Nog lekkerder :) :)
Groetjes, Annette

Groetjes, Annette
Al mijn foto's zijn te zien op http://www.felicitaartjes-annette.mijnalbum.nl/

6

Re: mon chou vulling

haha, das ook mijn favoriet, bastognekoeken als bodem. Maar ik doe het liefst frambozen op de bovenkant :) MMmmmmmmm

Mijn website: Presentaart

7

Re: mon chou vulling

Ik meng de bastognekoeken met gewone theebiscuitjes, dat maakt het net weer iets minder zwaar allemaal en toch errug lekker hoor!

Groetjes! Cindy
Mijn taarten kun je vinden op: http://www.mijnalbum.nl/Album=EMMHI6AR

8

Re: mon chou vulling

Kan je dit nou ook in een taart verwerken?? Laag monchouvulling en een laag jam bijvoorbeeld??

9

Re: mon chou vulling

Ja, dat kan heel goed. Wat ook erg lekker is, is een half blikje aardbeienvlaaivulling er doorheen roeren.

Groetjes, Elly

10

Re: mon chou vulling

mmmm klinkt goed :D ga em meteen uitproberen, thanks!!!!

11

Re: mon chou vulling

wauuw was echt super lekker :D:D:D thanks voor de hulp

12

Re: mon chou vulling

Ik gebruik dit ook vaak als vulling.
Een chocolade bischuit en dan vullen met een laagje moncou vulling en dan nog een laag met kersenvlaaivulling (van hak). mmmmmmmmmm

13

Re: mon chou vulling

Ik heb dit ook gemaakt (geen foto gemaakt ..vergeten ) en ook van de goedkope roomkaas van Aldi en dan een kuipje chocoladebutter en die mengen met slageroom en basterdsuiker..en die door de roomkaas heen roeren  :9  :Y
De bodem was van brusselkermis koekjes met boter en jam ...en dan op laten stijven en dan vulling van chocoladeroomkaars  en dan voor versiering nog wat vlokken/hagelslag er op  :cool:  :Y

Ik leer elke dag weer een beetje bij ...

14

Re: mon chou vulling

Oke ik heb ook even een vraagje. Ben echt nog een beginnertje met het taarten maken.
In je recept schrijf je de jam of de vruchten ERDOOR bedoel je ook echt door de monchou of bedoel je eroverheen. En de koekkruimelsdeed met boter doe je dat als een laag extra tussen de biscuitmix. Ik zit het supermooie fotootjes te bekijken die bij de recepten staat. en dan zie ik duidelijk ook gewoon biscuitmix. Brengt mij nu beetje in verwarring.
Lees graag van je wat terug zodat ik dit weekend hem lekker kan maken.
Groetjess

15

Re: mon chou vulling

hey justanja ik las net ff dit lekkere recept en zag jou vraag, volgens mij wordt er bedoelt dat je de monchou als vulling voor een biscuit taart kan gebruiken (dan vind ik het altijd lekker om ook iets van vruchtenvlaaivulling te voegen) OF je kan echt een monchou taart maken en dan maak je de bodem van koekkruimels. Mijn oma maakte dat vroeger altijd, gewoon een bodem, daarop de monchouvulling en zij deed daar op dan de kersenvlaaivulling: heerlijk!  Dus het gaat volgens mij om twee soorten taarten.
Ik zie nu trouwens dat deze reactie een beetje te laat komt als j hm vorig weekend wilde maken. Heb je het nog geprobeerd? Ben benieuwd hoe je het aangepakt hebt.

16

Re: mon chou vulling

justanja schreef:

Oke ik heb ook even een vraagje. Ben echt nog een beginnertje met het taarten maken.
In je recept schrijf je de jam of de vruchten ERDOOR bedoel je ook echt door de monchou of bedoel je eroverheen. En de koekkruimelsdeed met boter doe je dat als een laag extra tussen de biscuitmix. Ik zit het supermooie fotootjes te bekijken die bij de recepten staat. en dan zie ik duidelijk ook gewoon biscuitmix. Brengt mij nu beetje in verwarring.

Lees graag van je wat terug zodat ik dit weekend hem lekker kan maken.Groetjess

Masha is al heel lang niet meer actief op dlt...En de topic zelf is van 2006  ;)

pluk de dag!

Re: mon chou vulling

Ik hoop dat iemand mij n antwoord kan geven, t is al n oud topic maar er is vast iemand die dit weet :D

Ik wil mn volgende taart vullen met n laagje monchouvulling en een laagje kersenvlaaivulling. Maar snap iets niet. Normaal laat je de monchou altijd opstijven in de koelkast, dus moet je dat ook doen als je je biscuit ermee gaat vullen? Dus maken, opstijven, vullen?
Heb er nual zin in...hij lijkt me erg lekker! Als iemand tips voor deze vullingen heeft hoor ik t natuurlijk graag! Bak nog niet zo heel lang.

Re: mon chou vulling

Ga deze vulling morgen gebruiken, maak de taart in de ochtend voor de verjaardag s middag en aangezien het toch een koelkast vulling is, heeft het dus nog een paar uurtjes om in de koelkast te staan . Ga hem meteen gebruiken en niet laten opstijven voor het vullen, zal wel een dijkje gebruiken en laat het morgenavond weten hoe het gelukt is. Wil er verse aarbeitjes op doen  :)  :9
Hoop dat je vraag hiermee is beantwoord.....

Re: mon chou vulling

Bedankt voor je antwoord. Ben heel benieuwd hoe het wordt. Mijn taarten staan vaak ook wel even in de koelkast voordat ze worden gegeten maar speel toch graag op save haha

Re: mon chou vulling

Gebruik ook wel aangevette slagroom als vulling en dat gaat ook altijd goed dus ik verwacht eigenlijk dat het wel goed gaat. Ik laat het morgen wel even weten

21

Re: mon chou vulling

je vindt deze vulling vaak terug als aangevette slagroom :Y   ;)
kan ook met mascarpone :9
Ik doe slagroom (ongeslagen) en mascarpone tegelijk in een kom, doe er 2 zakjes vanillesuiker bij, kloppen tot bijna stijf, 1 zakje klopfix erbij, nog effe kloppen en klaar om te vullen :Y
Ook lekker met lemon curd :9

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Re: mon chou vulling

muffin cuffin buffin schreef:

Gebruik ook wel aangevette slagroom als vulling en dat gaat ook altijd goed dus ik verwacht eigenlijk dat het wel goed gaat. Ik laat het morgen wel even weten

Heb ik ook nog nooit gemaakt. Maak veel van t zelfde dus wil nu echt vanalles gaan proberen :D
Bedankt dat je het even laat weten!

@Carien, heb nog nooit mascarpone gehad volgens mij  :/
Vind juist die iets lichte zure smaak van monchou erg lekker en dan met die vlaaivulling...jammie! Hoe zou t smaken met mascarpone dan? Is dat wat romiger? Lemon curd heb ik eens voorbij zien komen bij vullingen volgens mij. Ppff ik heb nog veel te leren en te proberen heb ik door haha

23

Re: mon chou vulling

Mascarpone is wel lekker romig idd; maak ik als mensen geeeeen idee hebben. Is een heel neutrale, smakelijke vulling :Y

Lemon curd kun je kopen (bij AH oa), maar ook makkelijk zelf maken, is dan veueueul lekkerder :9 (ik maak deze altijd: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … id=171831)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Re: mon chou vulling

Klinkt lekker! In tiramisu zit toch ook mascarpone? Dat is ook zoooo lekker!
De lemoncurd klinkt vrij simpel, als je denk ik maar stap voor stap t recept aanhoudt.Ze gaan sowieso allebei op mn nog te maken lijstje! Dank je!
Jammer dat ik niet zo vaak taarten maak, wil t proberen...nu nu nu! Haha

Re: mon chou vulling

hoeveel mascarpone gebruik je dan?

heb je het hele recept misschien met gewicht enzo erbij

lijkt me wel lekker

gr