1

Onderwerp: Vanillestokjes kopen via www.

vanillestokjes.com.

Is iemand al bekend met deze site?

Omdat ik ze in de winkel erg duur vond, ben ik eens gaan googelen.

Op deze site zijn ze stukken goedkoper! Je besteld dan wat grotere hoeveelheden, maar zoooooo lang houdbaar en veelzijdig te gebruiken dat het zich wel loont toch? Er staat ook een leuke link bij hoe je zelf essence kunt maken.

In de winkel (AH) ruim 800 euro per kilo, op deze site ruim euro p/kilo.

2

Re: Vanillestokjes kopen via www.

Die site heb ik nog niet gezien, ik heb er 30 via Ebay gekocht, ze kwamen uit Frankrijk. Met een halve week had ik ze al  :Y . En het scheelt echt met de vanillestokjes uit de winkel!

De essence staat nu te trekken  ;)

Succes ermee

3

Re: Vanillestokjes kopen via www.

ik koop kruiden en specerijen vaak bij de peperbol in A'dam. Die hebben ook een website www.depeperbol.nl keurige levering in luchtdichte verpakkingen en goede kwaliteit. Ik ga ook eens op die site kijken

4

Re: Vanillestokjes kopen via www.

Ik ben wel benieuwd over de kwaliteit ga het toch maar een keer proberen zodra maar vooraadje op is

5 Laatst bewerkt door Druifke (02-03-2012 08:54)

Re: Vanillestokjes kopen via www.

Ik had die van de sligro gekocht ongeveer een 14 euro, maar ze waren toen in de aanbieding voor 7,00 euro ! Tot ik bij Hanos kwam en deze vond:
Vanolia: biologische vanillestokjes madagascar , extra kwaliteit. Zitten in een glaasje staafje en is 35 gram voor ongeveer ook 7 euro.

Heb ze nog niet geprobeerd omdat ik nog die andere had en weet ook niet of ik er goed aan heb gedaan ben namelijk niet zo thuis in welke vanillestokjes  :s


Oeps een winkel is geen www, maar had ik vlug over heen gelezen  :think:

6

Re: Vanillestokjes kopen via www.

Hier een interessante review over die site, Ghislaine:

http://www.vanillareview.com/2008/riziky-madagascar/

Zeker interessant. Ik ben de laatste tijd aan het experimenteren met verschillende merken vanillesuiker van echte vanille. In Duitse supermarkten valt er nogal wat te kiezen. Een rekensom heb ik er nog niet op los gelaten, maar zelf maken zal ongetwijfeld goedkoper zijn.

Een tijdje terug heb ik een goede blog gelezen van iemand die ook via verschillende leveranciers vanille had besteld en dat ging vergelijken. Kan ik helaas nergens meer terugvinden. Maar dat ging wel over de luxere soorten.

Ben eigenlijk wel geinteresseerd geraakt in deze site, Ghislaine. Maar ja, hoge verzendkosten, grotere hoeveelheden... Misschien kan er samen worden ingekocht? Stel, ik koop een groot pak en verstuur dat per briefpost door in kleinere hoeveelheden, zou daar belangstelling voor zijn? Ik denk dat ik dan 10 stokjes kan leveren voor 7,50 euro inclusief verzendkosten (als particulier, zonder factuur, geen BTW). Moeten er wel minimaal vijf afnemers zijn.

7

Re: Vanillestokjes kopen via www.

Oo ik zou daar zeker intresse  in hebben

8

Re: Vanillestokjes kopen via www.

@Sugaholic:
Ik wilde ook al gaan bestellen samen met mijn achter buurvrouw. Aangezien de houdbaarheid ontzettend lang is, zou ik direct voor een grotere hoeveelheid gaan. Ben ik er in 1 keer van af.

Via vanillestokjes.com zijn de verzendkosten maar 4,50. Dus dat vind ik niet hoog, zeker niet als je het afweegt tegen de enorme kiloprijs in de winkel en het feit dat je steeds extra voor zou moeten rijden. We kunnen een topic aanmaken om gezamenlijk vanillestokjes te bestellen?

Re: Vanillestokjes kopen via www.

SugaHolic schreef:

Ben eigenlijk wel geinteresseerd geraakt in deze site, Ghislaine. Maar ja, hoge verzendkosten, grotere hoeveelheden... Misschien kan er samen worden ingekocht? Stel, ik koop een groot pak en verstuur dat per briefpost door in kleinere hoeveelheden, zou daar belangstelling voor zijn? Ik denk dat ik dan 10 stokjes kan leveren voor 7,50 euro inclusief verzendkosten (als particulier, zonder factuur, geen BTW). Moeten er wel minimaal vijf afnemers zijn.

Voordat er een groepsinkoop wordt geïnitieerd graag eerst toestemming via moderators. We wachten je mail af.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

10 Laatst bewerkt door Sugar Pop (05-04-2012 18:57)

Re: Vanillestokjes kopen via www.

ik vond laatst een super goede deal; 20 stokjes voor iets meer dan € 5,--

Dear Lord, if You can't make me skinny, please make all my friends fat!

11

Re: Vanillestokjes kopen via www.

Ik heb een post op m'n blog gezet hoe je zelf vanille extract kan maken, misschien leuk voor de liefhebber...

Dear Lord, if You can't make me skinny, please make all my friends fat!

12

Re: Vanillestokjes kopen via www.

Goede tip. Ik heb ze zojuist besteld op ebay. Inderdaad 20 stuks voor iets meer dan €5,-- Nu afwachten wanneer ze komen. :Y

Aan het huishouden doen ga je niet dood, maar ik neem liever geen risico!
http://creataartjes.webklik.nl

13

Re: Vanillestokjes kopen via www.

ik had ze na een week al in huis, echt goede kwaliteit ook!

Dear Lord, if You can't make me skinny, please make all my friends fat!

14

Re: Vanillestokjes kopen via www.

Ik heb bij dezelfde leverancier als Sugar Pop mijn vanillestokjes gekocht . Veertig stuks ( maak mijn banketbakkersroom altijd zelf ) voor 9,45 Euro, inclusief verzenden  . Er was iets mis gegaan met mijn bestelling , prima contact met de verkoper daarover en het werd direct in orde gemaakt . Een echte aanrader dus .

Carpe Diem !

15

Re: Vanillestokjes kopen via www.

monique63 schreef:

Ik heb bij dezelfde leverancier als Sugar Pop mijn vanillestokjes gekocht . Veertig stuks ( maak mijn banketbakkersroom altijd zelf ) voor 9,45 Euro, inclusief verzenden  . Er was iets mis gegaan met mijn bestelling , prima contact met de verkoper daarover en het werd direct in orde gemaakt . Een echte aanrader dus .

goed dat ik dat weet, heb die van mij nog niet gekregen na meer dan 1 maand. zijn ze er morgen niet dan kan ik de verkoper contacteren

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

16

Re: Vanillestokjes kopen via www.

Meer dan een maand is wel lang . Heb je ze inmiddels al binnen of heb je Hiran gemaild ? Hij geeft altijd keurig en snel antwoord .

Carpe Diem !

17

Re: Vanillestokjes kopen via www.

heb maandag gemaild naar de verkoper , netjes een mail terug met trackingnummer. Met dat kon ik op de site van de belgische post zien dat het sinds 14/04! al was aangekomen ergens in een sorteercentrum in Brussel. dan een mailtje naar de klantendienst van de post maandag. Nog altijd geen reactie op gehad maar ineens zat het pakje vandaag wel in mijn bus. ;)  dus er is daar iemand in Brussel wakker geschoten.
en wat ruiken ze lekker! heb ze nog niet gebruikt, maar de kwaliteit lijkt mij veel beter dan hetgeen je hier in de supermarkt kan kopen.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

18

Re: Vanillestokjes kopen via www.

Gelukkig is het goedgekomen ! Hoe vond je de verpakking ? Geinig hé ! Ik heb ze gisteren voor het eerst gebruikt voor banketbakkersroom en ze zijn prima ! Mijn hele kast ruikt nu naar vanille , zóó lekker  :Y

Carpe Diem !

19 Laatst bewerkt door xhafal (11-05-2012 22:35)

Re: Vanillestokjes kopen via www.

monique63 schreef:

Gelukkig is het goedgekomen ! Hoe vond je de verpakking ? Geinig hé ! Ik heb ze gisteren voor het eerst gebruikt voor banketbakkersroom en ze zijn prima ! Mijn hele kast ruikt nu naar vanille , zóó lekker  :Y

bij mij zaten ze gesealed in plastik zakje dan wat bubbeltjesplastic errond en dan in een stoffen enveloppe/zakje. Was dat bij jou ook zo?
ik ben gewoon verliefd op de geur.chemische Vanille in parfum of zo vind ik afschuwelijk ruiken, maar dit : mmmmmmmmmmmmmmmmm
ik bestel daar sowieso terug zodra de mijne op zijn.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

20

Re: Vanillestokjes kopen via www.

Ja zo was het bij mij ook verpakt , ik vond het wel apart  :) En ook dat het , zelfs voor dat weinige geld , door de pakketdienst werd gebracht .

Oh...enne....ik deel je voorliefde voor de vanillegeur hoor! Ik doe af en toe even m'n keukenkastje open om een " snuifje " te nemen  :o

Carpe Diem !

21

Re: Vanillestokjes kopen via www.

Ik heb ze  net besteld, kan niet wachten!!!

Groetjes Iris

"We zijn stuk voor stuk engelen met slechts 1 vleugel, en we kunnen vliegen door elkaar te omhelzen!"  Citaat L. de Crescenzo

22

Re: Vanillestokjes kopen via www.

heb juist een deel van de stokjes naar mijn nonkel (oom zeggen jullie?) laten brengen. Hij is nogal een hobbykok (niet echt voor taarten) en ben benieuwd wat hij van de kwaliteit vindt. Hij kent daar meer van dan ik

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

23

Re: Vanillestokjes kopen via www.

xhafal als je dit keer gaat bestellen,laat je me dan iets weten?
(ik merk nu pas dat ik je een beetje aan het stalken ben op verschillende topics,dus ofwel heb je interessante deals ofwel ben ik een beetje cyber verliefd op jou hahahaha)

24

Re: Vanillestokjes kopen via www.

bakerellaa schreef:

xhafal als je dit keer gaat bestellen,laat je me dan iets weten?
(ik merk nu pas dat ik je een beetje aan het stalken ben op verschillende topics,dus ofwel heb je interessante deals ofwel ben ik een beetje cyber verliefd op jou hahahaha)

mail me gewoon in het vervolg. dat bespaart mij de moeite al de topics waarin ik heb gereageerd terug af te gaan  :lol:  :lol:  (wat dat zijn er veel hoor)

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

25

Re: Vanillestokjes kopen via www.

Ik ben blij dat de vanille jullie ook zo goed bevalt.

Hoera voor Hiran uit India! :thumb:  :thumb:  :thumb:

Dear Lord, if You can't make me skinny, please make all my friends fat!