51

Re: Werther's Echte crème vulling

kun je dit ook bewaren in de koelkast of vriezer als je wat over hebt?
enzo ja hoe lang?

52

Re: Werther's Echte crème vulling

Hoi,

Wat zijn de echte verhoudingen, heb ik dit misschien over het hoofd gezien?! :think:  Ik bedoel hoeveel ml slagroom en hoeveel gr snoepjes?!

Verneem graag, groetekes Indira

Wees jezelf, er zijn genoeg anderen!

53

Re: Werther's Echte crème vulling

Als ik het goed lees moet je 250 gram werther's afwegen op 250 ml slagroom.
1 ml slagroom is om en nabij 1 gram.

54

Re: Werther's Echte crème vulling

lieke-webbie schreef:

Als ik het goed lees moet je 250 gram werther's afwegen op 250 ml slagroom.
1 ml slagroom is om en nabij 1 gram.

Thnx, ik ga het zeer binnenkort uitproberen  :Y 

Groetekes, Indira

Wees jezelf, er zijn genoeg anderen!

55

Re: Werther's Echte crème vulling

Hoi hoi,

Gisteren mijn eigen variatie gemaakt met Lonka Fudge caramelsnoepjes.....   :Y  DIVINE  :Y  Ik heb de losse snoepjes gekocht bij 't Kruidvat; 250 gr snoepjes, 250 ml slagroom en verder de aanwijzingen van Ernie (topicstarter) volgen.

Groetekes, Indira

Wees jezelf, er zijn genoeg anderen!

56

Re: Werther's Echte crème vulling

ik heb hem intussen ook uitgeprobeerd! Het is echt heel verslavend zo lekker. Ben al dol op de snoepjes, maar dit is bijna nog lekkerder!!

57

Re: Werther's Echte crème vulling

hmmmm.... lekker!! ik zit alleen een beetje met de combinatie: wat is hier nou ECHT lekker bij? ik had zelf verzonnen choco mousse, maar krijg hier over in mijn omgeving verschillende reacties, van lauw tot negatief... toch erg jammer :/ iemand een ander/beter idee?

groetjes, Vivian

58

Re: Werther's Echte crème vulling

Bij mij doet de combinatie van bastogne-botercreme het nog steeds erg goed. (Naar smaak bastognekruimels toevoegen aan (meringue)botercreme  :9 )

groeten, Marieke

59

Re: Werther's Echte crème vulling

ik ga het nu proberen met mars mousse erbij, ik stond in de winkel dacht: wat maakt het ook uit, ze vinden het vast wel lekker... :lol:

groetjes, Vivian

60

Re: Werther's Echte crème vulling

Ik heb mijn Lonka variatie een keer gecombineerd met kersenvlaaivulling en een keer met een mango-passievrucht-appel compote (onlangs gescoord heb bij de C1000). Heel goede reacties gehad over deze combi's  :Y

Groetekes, Indira

Wees jezelf, er zijn genoeg anderen!

61

Re: Werther's Echte crème vulling

Hoeveel moet je ong gebruiken voor een taart van 20cm?

De vulling lijkt me echt geweldig! Ik vond die snoepjes als kind altijd zo lekker.

62

Re: Werther's Echte crème vulling

bl0ntje schreef:

Hoeveel moet je ong gebruiken voor een taart van 20cm?

Wil je één laag hiermee vullen of twee? Ik gebruik 200gram Werthers met 200gram slagroom voor één laag vulling in een 24cm taart. Daar heb ik genoeg aan (en mijn man en kinderen die om losse hapjes komen bedelen ook  :P )

groeten, Marieke

63

Re: Werther's Echte crème vulling

Ik wil hier maar één laag mee vullen, anders wordt het wel erg zoet allemaal (ik ben niet een hele erge zoetekauw).

Hmm 24 cm en 200 gram. Dan zou het ong 170 gram zijn denk ik voor 20cm?

Oeeh het lijkt me zo'n lekkere vulling he  :D

64

Re: Werther's Echte crème vulling

Heerlijk! Sla hem op!

"Een goede taart, is zijn zonde altijd waard"       Bezoek mijn facebookpagina: Debby's Bakkerijtje

65

Re: Werther's Echte crème vulling

Oh deze is lekker!! :9  :9  :9  ik heb roomboter luchtig gemixt en de werthers echte er door gedaan en .... ik zou zo het hele bakje leegeten (met een klein lepeltje om extra lang te kunnen genieten  ;) ).

66

Re: Werther's Echte crème vulling

Deze vulling heb ik eergisteren gemaakt. En het was echt een succes! Ik heb me gewoon precies aan de omschrijving gehouden en nog wel een zakje klopfix na het afkoelen en voor het opkloppen toegevoegd.

Ik was echt verbaasd dat je dit van die snoepjes kan maken. Super!

67

Re: Werther's Echte crème vulling

heeeeerlijk  :9

68

Re: Werther's Echte crème vulling

De slagroom wordt gekookt, kan deze vulling (langere tijd) buiten de koelkast bewaard worden?
En, zo ja, hoelang?
Alvast bedankt!

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

69

Re: Werther's Echte crème vulling

Weet iemand dit??  :o

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

70

Re: Werther's Echte crème vulling

Mmm, ik weet het niet. Zelf zou ik het voor de veiligheid toch liever in de koelkast bewaren. Bovendien blijft de vulling dan wat steviger. Als hij warmer wordt, wordt hij ook een stuk dunner.

groeten, Marieke

71

Re: Werther's Echte crème vulling

Oke, dank je wel!

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

72

Re: Werther's Echte crème vulling

Ik ga deze vulling as vrijdag gebruiken in een bruidstaart. Ik ga 4 vierkante taarten met 1 laag vullen. 15,20,25 en 30 cm iemand enig idee hoeveel ik dan nodig heb?

Hij is trouwens heerlijk!!!

73

Re: Werther's Echte crème vulling

Wat klint dit allemaal lekker zeg, jam jam  :9

Ik ga als de echo goed is volgende ween met mijn vriend een zwangere buiktaart maken en ben me dus even aan het verdiepen in de lekkere vullingen die er zijn.

Ons idee is om de borsten en de buik met allemaal andere vullingen te doen ook omdat er mensen zijn die bv geen chocolade mogen.

Nu las ik deze van de Werthers en dat klinkt echt geniaal!
Smeren jullie het er echt alleen tussen en zijn er al meer ideeen om hem mee te combineren?
En als je hem mengt met de botercreme kan je dan de taart er bv ook mee afsmeren?

En hebben jullie toevallig ook ideeen met heerlijke combi`s.
Ik had een klein beetje gekeken en zag deze bij de vullingen staan:

Aardbeien mousse
Bonbonblocmousse
Bonbonblocvulling
Tobleronemousse
en dan de werthers
en de vertrouwde banketbakkersroom.

Kunnen jullie me helpen aan lekkere combis.

74

Re: Werther's Echte crème vulling

Voor lekkere combinaties kun je eens in dit topic kijken: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=15883 (te vinden bij de sticky's in de rubriek bakken en vullen).

Ik heb de Werther's vulling nog niet gebruikt om af te smeren. Ik zou het zelf eerlijk gezegd niet aandurven, zou toch te bang zijn dat de marsepein/fondant zou gaan smelten.

Succes ermee!

groeten, Marieke

75

Re: Werther's Echte crème vulling

wauw! wordt het wel goed stijf en niet te vloeibaar?