Re: Chocolade ganache die niet mislukt !!!

Moet of/ kán je je taart eerst nog met botercreme afsmeren????
Ganache staat nu af te koelen, ga het morgen voor de eerste keer
doen.....spannend!!!! :/

Re: Chocolade ganache die niet mislukt !!!

Moet of/ kán je je taart eerst nog met botercreme afsmeren????
Ganache staat nu af te koelen, ga het morgen voor de eerste keer
doen.....spannend!!!! :/

53

Re: Chocolade ganache die niet mislukt !!!

Uh deed ik nooit..

En hoe is het gegaan ?

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

54

Re: Chocolade ganache die niet mislukt !!!

een tip bij de aldi is super goede chocolade te koop voor een goede precies sommige winkels is het moeilijk te vinden eentje met meer dan 50% cacao

55

Re: Chocolade ganache die niet mislukt !!!

En als je het over taart gegoten hebt moet ie dan gelijk de koelkast in?of word ie zelf hard?

56

Re: Chocolade ganache die niet mislukt !!!

Als ik ganache wil gebruiken om af te smeren hoeft er dan geen boter bij?

57

Re: Chocolade ganache die niet mislukt !!!

Lenney schreef:

Als ik ganache wil gebruiken om af te smeren hoeft er dan geen boter bij?

Gewoon je aan het recept houden, dan komt het helemaal goed, tenminste bij mij wel.....  ;)

What doesn't kill you, makes you stronger

58

Re: Chocolade ganache die niet mislukt !!!

oké, dankje!
Ik wordt een beetje onzeker van al die verschillende recepten..  :o
Volgende week ga ik hem proberen!

59

Re: Chocolade ganache die niet mislukt !!!

ik wil witte ganache maken om over de taart te gieten.
het is een vierkante van 25 cm.
moet ik dan het recept verdubbelen? (600 gram witte chocola en 250 slagroom)

lijkt mij zo enorm veel!

60

Re: Chocolade ganache die niet mislukt !!!

Kun je hier ook je taart mee afsmeren en dan de fondant erover doen of kan dat niet??

61

Re: Chocolade ganache die niet mislukt !!!

debby1985 schreef:

Kun je hier ook je taart mee afsmeren en dan de fondant erover doen of kan dat niet??

Ik doe het vrijwel altijd! Ik vind het veel fijner werken (en ook lekkerder) dan botercreme.

What doesn't kill you, makes you stronger

62

Re: Chocolade ganache die niet mislukt !!!

Altijd handig... dingen die niet mislukken.

Gr, Miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

Re: Chocolade ganache die niet mislukt !!!

Thanks!!!!!!

www.taartenvankris.nl <-- Ook voor het bestellen van eetbare prints op icing, frosty en ouwel!

64

Re: Chocolade ganache die niet mislukt !!!

:o  :/  :|  :shh:

Ik heb deze ganache al 10000000x gemaakt, en er is me vandaag toch iets raars gebeurd, hij is mislukt!  :o

Veel te waterig / klonterig...

En heb precies hetzelfde gedaan als anders, en 'm ook goed af laten koelen...ik snap er geen snars van!

65

Re: Chocolade ganache die niet mislukt !!!

was je slagroom nog wel goed?
ik had laatst ook vieze slagroom.. later zag ik pas dat er een gaatje in de verpakking zat. was me helemaal niet opgevallen. tijdens het mixen kwam er een beetje zurige lucht vanaf, daardoor merkte ik het.
maar ik kan me voorstellen dat je dat niet ruikt als de chocoladelucht door het smelten sterker (en lekker) ruikt!

66

Re: Chocolade ganache die niet mislukt !!!

Klinkt goed en ook makkelijk te maken :)

67

Re: Chocolade ganache die niet mislukt !!!

Ik was wat aan het snuffelen op de site en kwam dit topic tegen, het water loopt me in de mond!!!. Dochterlief van 9 gaat vandaag dit recept maken om over een bodem van bastognekoeken te gieten.
Moeders mag toekijken :D

68

Re: Chocolade ganache die niet mislukt !!!

Hoe lang wacht je met het bekleden van de taart met marsepein (of fondant) nadat je de ganache hebt aangebracht?

69

Re: Chocolade ganache die niet mislukt !!!

Ik heb dit nu voor de eerste keer gemaakt (nou ja, tweede keer want mijn eerste was mislukt maar ik had gelukkig reserve ingeslagen dus ik kon het nog een keer opnieuw maken!) maar ik vind het wel erg bitter smaken door de hoge hoeveelheid cacao denk ik. Kan je er ook wat suiker doorheen doen of gaat het dan mis met de chemische reactie?

70

Re: Chocolade ganache die niet mislukt !!!

Hopelijk vinden jullie het niet erg als ik even een oud draadje oppak...

Heeft iemand ervaring met de witte chocolade van de Xenos?

Die kost (bij ons) namelijk maar 1 euro per 200 gram. Ik snap dat goedkope chocolade wat minder goed smaakt, maar het gaat mij vooral om het schiften, klonten of andere vormen van misgaan.

71

Re: Chocolade ganache die niet mislukt !!!

Ik heb 1 keer verkeerde witte chocolade gebruikt (verkade) en dat werd een rekbare kleverige bende.
De volgende keer gebruik ik goede witte chocolade, bijvoorbeeld van Callebaut, die geschikt is om te smelten.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

72 Laatst bewerkt door jimmy (01-10-2014 13:54)

Re: Chocolade ganache die niet mislukt !!!

Een kleine toelichting, ik verkoop geen taarten.
Ik heb de komende tijd zeker 1.5-2kg chocolade nodig, 1 taart is kostprijs en de rest is eigen kosten.
Vandaar dat ik een beetje op de kosten wil letten.
Ik lees over Aldi, AH huismerk, C1000 enzovoorts dus er zijn er heel veel meer die niet per se de dure callebaut gebruiken, toch?  (ik dacht dat Aldi met grofweg 7 euro/kg goedkoop was, maar Xenos is dus maar 5 euro/kg)

73

Re: Chocolade ganache die niet mislukt !!!

witte chocoladerepen haal ik zelf bij de lidl. die doen het goed (of paaseitjes na pasen haha!)
die van de xenos nog nooit uitgeprobeerd.

74

Re: Chocolade ganache die niet mislukt !!!

hoi hoi,

Ik ga ook de chocolade ganache maken als vulling en ik vroeg me af hoe lang hij moet  afkoelen voordat ik hem kan opkloppen?
Ga ik nadat de chocolade gesmolten is de kom gelijk in de koelkast zetten, of eerst buiten de koelkast en zodra hij koeler is dan een nacht de koelkast in? als ik hem dan uit de koelkast haal zal de ganache natuurlijk erg hard zijn, dan eerst op kamer temperatuur laten komen voordat ik deze opklop als vulling?
alvast bedankt :)

Astrid.

75

Re: Chocolade ganache die niet mislukt !!!

Uiteraard zet je een warm product niet bij je al koele producten in een koelkast.
Je laat dit eerst afkoelen, dan kan het in de koelkast of je klopt het eerst op en
bewerkt het direct in de taart.

Afkoelen kan ook in een bak met ijs(het omgekeerde van au baine marie)

---> Creatief, informatief, maar vooral een lekkere weblog! <---
http://bijjolan.blogspot.nl/