Re: Werther's Echte crème vulling

bedankt,ik ga het onthouden mijn zoontje is gek op werther echte. :thumb:

27

Re: Werther's Echte crème vulling

Nou dit lijkt me heerlijk!!!!!  :P  Ga ik zeker snel proberen  :)

Groetjes!

28

Re: Werther's Echte crème vulling

Deze vulling is zooooo heeerrrlijkkkk!!! Ik heb hem meerdere malen gemaakt en iedereen vond het echt super lekker!! (Hij staat trouwens hier op de site al tussen de recepten, daar had ik m vandaan )
Mensen proeven het, denken hej bekend smaakje, maar wat??   :lol:  ik had het icm chocolade slagroom, erg lekker! En toevallig had ik een keer een cars taart waar ik zand had gemaakt met verkruimelde jodekoeken aan de buitenkant, zo op de botercreme zonder marsepein of fondant dus, dat was echt het allerlekkerst!!

Groetjes Hulya

29

Re: Werther's Echte crème vulling

Help!
Ik heb hem precies zo gemaakt als staat beschreven hierboven en hij is gaan schiften.......  :s
Ik heb wel een combo van de harde Werthers en de de zachte caramel werthers gedaan, zou dit uitmaken?

30

Re: Werther's Echte crème vulling

Kimmiemouth schreef:

Help!
Ik heb hem precies zo gemaakt als staat beschreven hierboven en hij is gaan schiften.......  :s
Ik heb wel een combo van de harde Werthers en de de zachte caramel werthers gedaan, zou dit uitmaken?

Ik heb geen idee... Te lang doorgeklopt misschien?
Ik denk niet dat de combi van de twee uit maakt... je kunt tenslotte heel veel dingen door je slagroom smelten en opkloppen..
Ik heb er niet heel veel verstand van hoor.. maar dit is wat ik denk  :)

31

Re: Werther's Echte crème vulling

Hullie schreef:
Kimmiemouth schreef:

Help!
Ik heb hem precies zo gemaakt als staat beschreven hierboven en hij is gaan schiften.......  :s
Ik heb wel een combo van de harde Werthers en de de zachte caramel werthers gedaan, zou dit uitmaken?

Ik heb geen idee... Te lang doorgeklopt misschien?
Ik denk niet dat de combi van de twee uit maakt... je kunt tenslotte heel veel dingen door je slagroom smelten en opkloppen..
Ik heb er niet heel veel verstand van hoor.. maar dit is wat ik denk  :)

Ja, ik snapte er ook al niets van want ik doe dit inderdaad met veel meer dingen... Bonbonbloc, witte chocolade, Toblerone...

Ik ga het gewoon nog een keer proberen. Bedankt!

32

Re: Werther's Echte crème vulling

kan je dit ook gebruiken om een toef te maken op een cc?
Eventueel met een zakje klopfix erdoor heen?

Groetjes Brenda

33 Laatst bewerkt door Ernie (20-12-2011 21:24)

Re: Werther's Echte crème vulling

Ja, het kan wel, maar het is minder stevig dan een botercreme-toef. Misschien dat klopfix helpt, je zou ook de verhouding Werther's Echte / slagroom kunnen aanpassen. Meer Werther's zou denk ik voor een steviger toef moeten zorgen.

Ben wel benieuwd of het lukt, ik heb het alleen nog op mini-cupcakes gebruikt en dat ging net, maar dan is de toef natuurlijk ook minder groot. Mocht je het proberen, wil je dan even laten weten of het gelukt is?

groeten, Marieke

34

Re: Werther's Echte crème vulling

kan je het ook mengen met botercreme?

35

Re: Werther's Echte crème vulling

Mmmm, nog nooit geprobeerd, maar ik zou eigenlijk niet weten waarom niet. De moeite waard om het een keer uit te proberen  :Y

groeten, Marieke

36

Re: Werther's Echte crème vulling

ik heb hem gemaakt als boterroom. je maakt een meringue boterroom( ik heb ipv 500gr suiker maar 250gram gebruikt) en daar de gesmolten werthers echte erbij gedaan gelijk met de boter. en hij was heeeerlijk   :)

37

Re: Werther's Echte crème vulling

mag de room en snoepjes eigenlijk koken???

ik heb hem niet laten  koken en aflaten koelen... toen was het een grote caramel bonk... toch wel nieuwschierig aan wat ik fout heb gedaan...

beide gewicht was het zelfde....

heb de caramel nu opgewarmt en er nog een bakje met slagroom door heen gegooit....  of straks opkloppen of morgen ochtend ff kijken hoe ik me over een klein uurtje voel.

Re: Werther's Echte crème vulling

Mmmm heerlijk. Wat voor slagroom heb je gebruikt? en heb je ook suiker toegevoegd voor de slagroom of gebruik je de snoepjes ipv suiker?

www.taartenvankris.nl <-- Ook voor het bestellen van eetbare prints op icing, frosty en ouwel!

39

Re: Werther's Echte crème vulling

@Kscn
als je het aan mij vraagt gewone AH slagroom die je nog moet opkloppen en nee geen suiker omdat de harde snoepjes al zoet zat zijn

40

Re: Werther's Echte crème vulling

Esther1979 schreef:

Zou dit ook met sojaslagroom werken? mijn zoontje heeft een koemelkeiwit allergie en ik ben nu dus flink aan het rondneuzen naar lekkere vullingen maar wel die hij mag hebben!

Het word mn eerste taart komend weekend (voor mn man!) daarna mn eigen verjaardag en daarna mn kleine man die 1 word... alleen vruchten ofzo ertussen is ook zo saai!!

Tips en meer ideen/ recepten zijn meer dan welkom! Heb in ieder geval al een basisrecept voor de cake overgenomen hier! (Van Marlies die hem ook eens van het forum had afgehaald!)


Ander vraagje: wat is het verschil tussen fondant en marsepein? wat werkt beter of is het een beter voor bepaalde zaken?
Ik heb nu fondant gehaald maar is dat eigenlijk wel handig??

Groetjes Esther


Mag hij Werthers hebben dan?

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

41

Re: Werther's Echte crème vulling

@Esther1979 Werthers bevatten room, gecondenseerde melk en boter. Mengen met sojaroom helpt dan niet echt meer.

42

Re: Werther's Echte crème vulling

:thumb:

43

Re: Werther's Echte crème vulling

Liana1982 schreef:

mag de room en snoepjes eigenlijk koken???

ik heb hem niet laten  koken en aflaten koelen... toen was het een grote caramel bonk... toch wel nieuwschierig aan wat ik fout heb gedaan...

Ja, even zachtjes laten doorkoken tot de klont volledig is opgelost. Blijven roeren, dan merk je dat de klont langzaam smelt. Duurt inderdaad wel even voor het helemaal is opgelost.

44

Re: Werther's Echte crème vulling

Bunnycakes; als je er botercreme van maakt,smelt je dan de werthers ook in de slagroom en dan het geheel bij de boter? :think:  Zal wel denk ik nu, vandaar de naam boterroom?

Je kijkt, je proeft... en je bent verloren.

45 Laatst bewerkt door eeja (04-03-2012 09:39)

Re: Werther's Echte crème vulling

ik ga hem ook proberen! ik lees alleen verschillende 'hoeveelheden'slagroom die gebruikt worden..

even voor de duidelijkheid voor mij: als ik 140 gram snoepjes hebt, gebruik je 140 slagroom? 1 op1 dus??

en misschien nog een tip voor mensen waar de vulling niet van opstijft: als de vulling bij mij te vloeibaar blijft, meng ik het simpel door botercreme, zoe is hij stevig, en je behoud de smaak ... ik doe dit wel vaak met de bonbonblocvulling..als ik te weinig tijd heb om hem op te laten stijven.. werkt super!

46

Re: Werther's Echte crème vulling

eeja schreef:

en voor de duidelijkheid voor mij: als ik 140 gram snoepjes hebt, gebruik je 140 slagroom? 1 op1 dus??

Ja.  :Y

47

Re: Werther's Echte crème vulling

thanxx suga holic ;)

ik ga hem ook ff  met fudge proberen..kijken welke lekkerder is hihihi

48

Re: Werther's Echte crème vulling

zou je dit ook met appeltjes kunnen combineren?

49

Re: Werther's Echte crème vulling

Ik heb het geprobeerd en gemengd met boter crème. Het was hemels!!

Hij is hier favoriet.

Zelfs bij de kat want die zat, toen ik even niet keek, stiekem een bak uit te likken haha

50

Re: Werther's Echte crème vulling

Als ik een ronde taart heb van 15 cm en die twee lagen wil vullen met deze vulling, hoe veel snoepjes en room zou ik dan ongeveer nodig moeten hebben?